رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان:

دانشگاه شهید باهنر کرمان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش قدم است

محمدعلی طاهر گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادای دین به شهدا و شهدای مقاومت به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیش قدم بوده است.
کد خبر: ۴۳۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷ - 07December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمدعلی طاهر» رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در جلسه انجمن ادبی که با حضور «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه شهید باهنر کرمان در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادای دین به شهدا و شهدای مقاومت به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پیش قدم بوده است.

وی گفت: با توجه به شرایط کرونا، دانشگاه شهید باهنر کرمان آمادگی این را دارد که هشتمین کنگره ادبیات پایداری را به بهترین نحو در فضای مجازی برگزار کند و حتی این فضا باعث می شود تا دانشجویان و پژوهشگرانی که به دلیل مسافت راه نمی توانستند، در این کنگره شرکت کنند از طریق فضای مجازی حضور پیدا کنند.

این مسئول تصریح کرد: برگزاری هشتمین کنگره از طریق فضای مجازی بستر مناسبی حتی برای پژوهشگران و محققان خارج از کشور است که به دلایلی نمی توانستند در این کنگره شرکت کنند، می تواند از این طریق سخنرانی هم داشته باشند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان عنوان کرد: دانشگاه افتخار این را دارد که در این مسیر قدم بردارد و دین خود را به شهدا ادا کند و با راه اندازی کارشناسی ارشد ادبیات پایداری و تولید محتوا در جهت کامل کردن سرفصل های این رشته به سمت راه اندازی دکترای این رشته نیز هستیم.

همچنین در این نشست دکتر«محمدرضا صرفی» استاد ادبیات و عضو انجمن ادبی دفاع مقدس با بیان اینکه کنگره ادبیات پایداری حرکتی بسیار ارزشمند در جهت انجام پروژه ها و فعالیت های علمی است افزود: تنها نباید این حرکت منحصر به انجام کنگره شود و در راستای برگزاری کنگره باید این جریان ادامه دار باشد.

وی گفت: فاصله زمانی بین برگزاری کنگره ها باید با تولید مقاله و سفارش مقاله در موضوع های خاص پر شود و جاهای که کمتر کار شد و محتوایی وجود ندارد، شناسایی و تولید محتوا انجام شود.

صرفی عنوان کرد: با تولید محتوا و معرفی مقاله ها برتر، چاپ کتاب و رونمایی هایی که در این راستا انجام می شود، یک اتحاد بین مراکز دانشگاهی سراسر کشور برقرار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها