بیانیه اداره‌کل حفظ آثار آذربایجان‌غربی در محکومیت هنجارشکنی در جوار شهدای گمنام؛

هرگونه هنجارشکنی در جوار مزار شهدای گمنام ممنوع است

اداره‌کل حفظ آثار آذربایجان‌ غربی با صدور بیانیه‎ای هنجارشکنی در جوار شهدای گمنام را محکوم کرد.
کد خبر: ۴۳۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ - 07December 2020

هرگونه هنجارشکنی در جوار مزار شهدای گمنام ممنوع است

به‌گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس آذربایجان‌غربی با صدور بیانیه‌ای ضمن مخالفت با هرگونه هنجارشکنی در جوار مزار شهدای گمنام از مسئولان استانی خواست تا از تکرار چنین اقداماتی در آذربایجان‌غربی پرهیز کنند.

در این بیانیه آمده است:

شهدا به پاس جانفشانی‌ها و ایثارگری‌هایی که در راستای حفظ و اعتلای ارزش‌های اسلامی و انقلاب داشته‌اند دارای جایگاه ویژه‌ای نزد مردم هستند که در میان آنها حرم مطهر شهدای گمنام ارج و قرب بیشتری داشته و در تمامی ایام سال میزبان صدها نفر از شهروندان و زائرانی است که از راه های دور و نزدیک خود را به این مکان ها می‌رسانند تا در جوار مزار مطهر این امام زادگان عشق مسیر بندگی و رسیدن به خدا را طی کرده و با شهدا عهدی دوباره ببندند.

در کلانشهر ارومیه نیز مزار هشت شهید گمنام در پارک جنگلی، زیارتگاهی برای جوانان این شهرستان است که هرکسی به فراخور حال و هوایش در آنجا به شهدا عرض ارادت می‌کند، یکی با قرائت زیارت عاشورا و دیگری با برپایی سفره عقد و سایر مراسمات مذهبی؛ خلاصه باید گفت که آنجا پناهگاهی برای همه جوانان و نوجوانان استان از هر قشر و زبانی است.

تدفین شهداء گمنام در اماکن مختلف با هدف احساس حضور شهداء در جامعه است که خداوند متعال نیز صریحا زنده ناظر بودن آنها را در قرآن بشارت داده است تا مردم به ویژه نسل جوان بدانند امنیت و آرامشی که دارند و عزت و سرافرازی ایران عزیز اسلامی مرهون رشادت و از جان‌گذشتگی این عزیزان است.

در مزار شریف این نام آشنایان به عنوان فرزندان و پاره های تن ملت باید همچون نگینی گران‌بها محافظت شوند، خداوند را شاکریم حرم هشت شهید نام آشنا (گمنام) در پارک جنگلی کلان شهر ارومیه خودنمایی کرده و هر بیننده ای را به خود جلب می‌کند.

لذا هرگونه هنجارشکنی در این محیط مقدس به ویژه اقدام غیر ارزشی زشت اخیر از سوی افراد نادان و ناآگاه را شدیدا محکوم نموده و از مسئولان و دستگاه‌های مربوطه درخواست می‌نماید تا با انجام اقدامات مناسب از تکرار چنین موضوعاتی جلوگیری نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار