درخواست «برهم صالح» از ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت برای حفاطت از حاکمیت عراق

رئیس جمهور عراق در دیدار با سفرای پنج کشور عضو دائم شورای امنیت بر لزوم حفاظت این کشورها از حاکمیت عراق و همچنین ضرورت ممانعت از بروز تنش در منطقه تاکید کرد.
کد خبر: ۴۳۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ - 07December 2020

درخواست «برهم صالح» از 5 کشور عضو دائم شورای امنیت برای حفاطت از حاکمیت عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رئیس جمهور عراق روز دوشنبه بر لزوم حفاظت از حاکمیت عراق و حمایت از آن در ادامه تلاش‌های خود برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد:« برهم صالح در حضور فؤاد حسین وزیر خارجه عراق میزبان سفرای پنج کشور عضو دائم شورای امنیت در بغداد بود. در این جلسه ضمن بررسی تحولات داخلی و منطقه‌ای، طرف عراقی بر لزوم حفاظت از حاکمیت عراق، حمایت از ثبات آن و تقویت اقتدار دولت عراق در اعمال قانون و پشتیبانی از امنیت و ثبات شهروندان و حمایت از عراق در ادامه تلاش‌هایش برای ریشه کنی تروریسم و اهمیت کاستن از شدت تنش‌ها در منطقه و دور کردن عراق از کشمکش‌های منطقه‌ای تاکید شد.»

بر اساس این بیانیه، در این نشست به موضوع انتخابات آینده و لزوم اطمینان از صحت آن و تأمین کلیه شرایط لازم جهت اعتبار نتایج آن به عنوان یک انتخابات سرنوشت ساز، پرداخته شد به گونه‌ای که نتایج حاصل از این انتخابات، بیانگر اراده رای دهندگان به دور از تقلب، دستکاری و فشار باشد.

دفتر ریاست جمهوری عراق گفت که عراق بر لزوم حمایت هیئت سازمان ملل در عراق از کمیساریای مستقل انتخابات و نظارت مطلوب بر انتخابات پیش رو در عراق به منظور برگزاری درست و شفاف مراحل مختلف آن تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: «عراق بر تلاش برای حفظ حاکمیت و تقویت ثبات خود تاکید می‌کند و همچنین بر موضع ثابت خود درباره ضرورت ممانعت از بروز تنش در منطقه و دوری گزیدن از درگیری‌ها تاکید می‌کند و به شدت با بازتاب تنش‌ها و کشمکش‌ها بر امنیت و ثبات داخلی خود مخالف است و از همکاری منطقه‌ای و بین المللی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه حمایت می‌کند.

سفرای کشورهای عضو دائم شورای امنیت نیز بر پایبندی حکومت‌هایشان به حمایت از امنیت و ثبات عراق و تقویت حاکمیت آن تاکید کردند و گفتند که به عراق برای مبارزه با تروریسم و مقابله با چالش‌های اقتصادی کمک خواهند کرد و همکاری‌های دوجانبه و مشترک در زمینه‌های مختلف را تقویت می‌کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار