بشار اسد:

سوریه در وضعیت جنگی قرار دارد/ اسلام را به‌بهانه تروریسم تخریب می‌کنند

رئیس جمهور سوریه ضمن انتقاد از تخریب اسلام به بهانه تروریسم، گفت: به جای اینکه دین به‌عنوان ابزاری برای پیشرفت جوامع باشد، از آن به‌عنوان ابزاری برای تخریب این جوامع استفاده می‌شود.
کد خبر: ۴۳۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ - 08December 2020

سوریه در وضعیت جنگی قرار دارد/ اسلام را به‌بهانه تروریسم تخریب می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس بشار اسد رئیس جمهور سوریه به نقل از اسپوتنیک، بار دیگر از رفتار نامناسب کشور‌های غربی انتقاد کرد.

اسد در جریان حضور در نشست فراگیری که وزارت اوقاف سوریه برگزار کرد، گفت که «ما شاهدی مبنی بر رفتار مناسبی از جانب غرب نداریم».

براساس این گزارش، رئیس جمهور سوریه گزارش داد که «تروریسم، محصول اسلامی نیست و سکولاریسم، هیچ ارتباطی با جدایی دین از حکومت ندارد».

وی با اشاره ضمنی به تحریف قرآن توسط گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه که از آن برای توجیه حملات خود به نهاد‌های حکومتی استفاده می‌کنند، گفت: «به زبان قرآن نیز حمله می‌شود. نمی‌توان این زبان را از جامعه سوریه جدا کرد».

اسد با بیان اینکه از زمان اشغالگری امپراتوری عثمانی، «با بحران هویت و وابستگی روبه‌رو هستیم»، خاطر نشان کرد: تروریسم، علت است، نتیجه نیست.

شبکه خبری روسیا الیوم نیز به نقل از رئیس جمهور سوریه گزارش داد که اگر امنیت و ثبات در میان جامعه سوریه نبود، در همان هفته‌های نخست جنگ، این جامعه از بین رفته بود.

وی ادامه داد: «ما در وضعیت جنگی قرار داریم که گاهی اقتصادی یا نظامی است و گاهی فکری که متوجه عقاید است».

اسد تصریح کرد: به جای اینکه دین به‌عنوان ابزاری برای پیشرفت جوامع باشد، از آن به‌عنوان ابزاری برای تخریب این جوامع استفاده می‌شود.

رئیس جمهور سوریه خاطرنشان کرد: وضعیت جهان مانند یک دریای خروشان است که امواج آن در هر سمتی حرکت می‌کند؛ گاهی با تروریسم، امنیت را ضربه می‌زنند، گاهی با محاصره، اقتصاد را نابود می‌کنند و گاهی با سوق دادن جوامع به سمت انحطاط، فکر را از بین می‌برند.

وی درباره حملات تروریستی در فرانسه و سایر کشور‌ها هم گفت: «بین حمله، محکومیت و خشم، دین به توپی تبدیل می‌شود که سیاستمداران فرصت‌طلب (امانوئل ماکرون و رجب طیب اردوعان)، آن را پرتاب می‌کنند».

اسد در پایان تاکید کرد: ماکرن انتخابات سال آینده را پیش روی دارد و می‌خواهد رأی کسانی را از آن خود کند که از تروریسم آسیب دیده‌اند؛ اردوغان نیز انتخابات ۲۰۲۳ را در برابر خود دارد، ولی «دیگر دروغ‌هایش، ملتش را قانع نمی‌کند. او محبوبیت خود را از دست داده و تصمیم دارد خود را حامی اسلام نشان دهد».

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها