شهید «سید جواد موسوی»:

راهی را رفتم که حسین و یارانش رفته بودند

شهید «سید جواد موسوی» در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: به پدرم بگویید که دیگر پیش جدمان سرشکسته نیستم، چون پسرش راهی را رفت که حسین و یارانش رفته بودند. پدر و برادرم، وصیتم به شما این است که این راه خونین را ادامه دهید.
کد خبر: ۴۳۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ - 08December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «سید جواد موسوی» در 12 اردیبهشت‌ماه 1349 در تبریز چشم به جهان گشود. این شهید والامقام پس از آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌های نور شد و پس از حضور متعدد در عملیات‌های مختلف، سرانجام در تاریخ 15 مردادماه 1365 در عملیات نصر 7 به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «سید جواد موسوی» در 12 اردیبهشت‌ماه 1349 در تبریز چشم به جهان گشود. وی تحصیلات ابتدایی حود را در دبستان سالار گذراند. علاقه خاصی به مسائل دینی از جمله نماز و خواندن قرآن داشت و در کلاس‌های قرآن طرح ثارالله مسجد المهدی شرکت می‌نمود. از ده سالگی همراه پدرش به مسجد و هیئت‌های مذهبی می‌رفت و در پایگاه شهید بهشتی فعالیت می‌کرد.

علاقه زیادی هم به ورزش خصوصا کشتی و فوتبال داشت و چندین بار در مسابقات این دو رشته شرکت کرد. در مقطع راهنمایی و هنگامی که 14 سال داشت ترک تحصیل کرد و راهی جبهه شد.

در عملیات‌های والفجر 8، کربلای 4 و 5 و در گردان‌های رزمی حضور داشت و بعد از عملیات کربلای 5 به گردان شهدای کربلای اطلاعات لشکر 31 عاشورا پیوست.

این شهید والامقام سرانجام در 15 مردادماه 1366 در عملیات نصر 7 و در شب عید سعید قربان به شهادت رسید و در روز عید غدیر خم به خاک سپرده شد.

خصوصیات بارز شهید:

مومن و متدین بود، به پدر و مادر و تمام خانواده احترام زیادی قائل بود. با ایمان و باتقوا بود و به امام و اسلام علاقه وافری داشت و به شهادت نیز علاقه بسیاری از خود نشان می‌‎داد.

وصیت‌نامه شهید:

جهاد دو چیز را در برمی‌گیرد: یکی خونی که شهید می‌دهد و دیگری پیام شهید که باید به همگان نقل شود. به پدرم بگویید که دیگر پیش جدمان سرشکسته نیستم، چون پسرش راهی را رفت که حسین و یارانش رفته بودند. پدر و برادرم، وصیتم به شما این است که این راه خونین را ادامه دهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها