خواهر و مادر دو شهید مدافع حرم مطرح کرد؛

تحقق آرزوی شهید مدافع حرم درباره امام زمان (عج)

مادر شهید مدافع حرم «سید حمید سجادی» و خواهر شهید مدافع حرم «سید هادی علوی» گفت: هرچند شهادت هر دو برای ما بسیار سخت بود، اما خداوند صبر آن را به ما داد و احساس اینکه به گفته قرآن کریم حضور دارند ما را آرام کرد.
کد خبر: ۴۳۰۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۶ - 22December 2020

تحقق آرزوی شهید مدافع حرم درباره امام زمان (عج)به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «فاطمه سادات علوی» مادر شهید مدافع حرم «سید حمید سجادی» و خواهر شهید مدافع حرم «سید هادی علوی» از شهدای لشکر فاطمیون است که فرزندش متولد سال ۱۳۷۲ و در سن ۲۳ سالگی در جبهه سوریه و در مقابله با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و برادرش نیز متولد سال ۱۳۶۳ و در سن ۳۵ سالگی در همین جبهه مقابل تکفیری‌ها ایستاد و در سال ۱۳۹۶ به مقام شهادت نائل آمد.

مادر و خواهر شهید درباره فرزندش اظهار داشت: در دوران مدرسه به خاطر فعالیت‌‎های فرهنگی از کسانی بود که همیشه مدیر‌ها روی او حساب باز می‌کردند و بعد از اینکه وارد بازار کار شد باز هم وقت زیادی را برای یادگیری و کسب آموزش می‌گذراند. سید حمید ترم اول رشته مهندسی کشاوری در دانشگاه پیام نور فریمان بود که به سوریه رفت.

وی به ماجرای سوریه رفتن پسرش اشاره کرد و بیان داشت: سید حمید و سید هادی با هم به جبهه رفتند، هر دو در سال ۱۳۹۴، سید هادی اول محرم و حمید بهمن عازم سوریه شدند که حمید همان ماه‌های اول در اسفند به شهادت رسید.

این خواهر شهید مدافع حرم درباره برادرش نیز چنین گفت: سید هادی متاهل بود و دو فرزند داشت، بی‌بی زینب و سید حسین. در کنار پدر و برادرانم در روستا زندگی می‌کرد و کنار هم به کار و کمک‌های جهادی مشغول بودند.

وی درباره حضور فرزند و برادرش در سوریه ادامه داد: خیلی نسبت به دفاع از حرم احساس مسوولیت داشتند. از کاری که می‌کردند و راهی که رفتند مطمئن بودند. مدام کلیپ‌های مردم سوریه را می‎‌دیدند و به خصوص سید حمید بعد از رفتن برادرم بسیار برای رفتن بی‌تاب شده بود.

این مادر شهید درباره فرزندش گفت: سید حمید عاشق حضرت زهرا (س) بود و ارادت خاصی به شهید چمران داشت. سید هادی هم عاشق حضرت عباس (ع) بود. سید حمید ساعتی قبل از شهادت نوشته بود که برایم دعا کنید تا بتوانم قدمی برای دلخوشی امام زمانم بردارم، سید هادی هم پیش از شهادت سفارش کرد هر زمان خواستید گریه کنید، به گریه‌هایتان هدف بدهید و فقط برای جد غریبم امام حسین (ع) اشک بریزید. هرچند شهادت هر دو برای ما بسیار سخت بود، اما خداوند صبرش را به ما داد و احساس اینکه به گفته قرآن کریم حضور دارند ما را آرام کرد.

وی در پایان صحبت‎های خود گفت: شهدا از ما خواسته‌اند که با رفتار و کردار درست پیرو راه آنان باشیم. امیدوارم همیشه خادم آنان و در راه آنان باشیم، زندگی و مرگمان شهدایی باشد و مورد شفاعت اهل بیت (ع) قرار بگیریم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار