جانشین وزیر دفاع در مراسم گرامیداشت روز دانشجو:

ریخته شدن خون دانشمندان بی‌پاسخ نمی‌ماند/ در حوزه موشک‌های ضد زره جزو برترین‌های دنیا هستیم

سردار تقی‌زاده گفت: امروز در حوزه موشک‌های ضد زره جزو سه کشور برتر دنیا، در حوزه سلاح‌های انفرادی جزو دو کشور برتر دنیا و در حوزه موشکی جزو چهار کشور برتر دنیا هستیم.
کد خبر: ۴۳۰۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ - 09December 2020

ریخته شدن خون دانشمندان بی‌پاسخ نمی‌ماند/ در حوزه موشک‌های ضد زره جزو برترین‌های دنیا هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، اظهار داشت: این دانشگاه تهدیدات تکنولوژیک دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی اعم از آمریکا و رژیم صهیونیستی و کشور‌هایی را که به نیابت علیه کشور اقدام می‌کنند، مورد بررسی قرار می‌دهد و متناسب با نیاز نیرو‌های مسلح، سلاح‌ها و سامانه‌های بازدارنده را پیش‌بینی می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه دانشگاه مالک اشتر رسالت مشخصی در کنار سازمان‌های صنعتی دارد که در قالب طرح «صنایع و دانشگاه» انجام شده است و این تعامل سازنده باعث می‌شود تا دانشجو‌یان ما آینده خود را در سازمان‌های صنعتی نظامی و دفاعی ترسیم کنند.

جانشین وزیر دفاع گفت: به طور طبیعی بسیاری از تکنولوژی‌های پیشرفته که در این دانشگاه دنبال می‌شود در رشته‌های همین دانشگاه موجود است و با بهره‌گیری از سایر دانشگاه‌ها نیازمندی‌های علمی خود را تأمین می‌کنیم.

سردار تقی‌زادهبیان کرد : هم‌اکنون با حدود ۱۰۰ دانشگاه ارتباط تنگاتنگ داریم و جهت توسعه فناوری‌های مورد نیاز و مقابله با تهدیدات نوپدید دشمن تلاش‌های ارزشمندی را در دستور کار داریم.

این مقام ارشد نظامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی همواره تأکید داشته‌اند و در خصوص دانشگاه صنعتی مالک اشتر فرمودند «من به این دانشگاه چشم امید دارم».

وی با بیان اینکه در گذشته پروژه‌های بسیار زیادی را در دستور کار داشتیم و تلاش کردیم افق روشنی برای استفاده از فناوری‌های مقابله‌ای در دستور کار قرار دهیم، افزود: هم‌اکنون پروژه‌های تحقیقاتی موجود در دانشگاه کاملاً مطابق با نیاز‌های عملیاتی نیرو‌های مسلح و مورد سفارش سازمان‌های صنعت دفاعی ما است.

سردار تقی‌زاده با اشاره به مأموریت‌های دانشگاه صنعتی مالک اشتر گفت: مأموریت این دانشگاه توسعه و ارتقاء سطح دانش فنی و پژوهشی در زمینه علوم و فناوری‌های نوین و مورد نیاز صنایع دفاعی و نیرو‌های مسلح است؛ همچنین ارتقاء سطح دانش و شایستگی تخصصی نیروی انسانی وزارت دفاع از طریق تربیت آموزش و توانمندسازی افراد، از دیگر مأموریت‌های این دانشگاه است که این دو مأموریت، دانشگاه مالک اشتر را از دیگر دانشگاه‌ها متمایز می‌کند.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه رشته‌های مختلفی چون برق، الکترونیک، مخابرات، متالوژی، مدیریت و دیگر رشته‌ها در این دانشگاه تدریس می‌شود، عنوان کرد: امروز خوشبختانه علاوه بر تحقیقات بر روی علوم پایه، تحقیقات در حوزه توسعه صنعتی و علوم بدیع در این دانشگاه به طور گسترده صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: وزارت دفاع، دانشگاه صنعتی مالک اشتر را در فرآیند چرخه اندیشه، ایده تا محصول به‌عنوان مکمل صنعت در نظر گرفته است و به گونه‌ای سیاست‌گذاری کرده تا دانشگاه صنعتی مالک اشتر کاملاً بین جهان علم اطلاعات و تکنولوژی مراکز علمی و تحقیقاتی از طریق مجتمع‌های دانشگاهی قرار گیرد و اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

سردار تقی‌زادهاضافه کرد : به واسطه تمهیدات مسئولان وزارت دفاع امروز یک ارتباط سازمان‌یافته بین صنعت و دانشگاه در حوزه فناوری‌های مورد نیاز و در ارتباط با فرآیند‌ها و محصولات و در کنار آن آموزش کادر فنی و علمی و تخصصی شایسته شکل گرفته است.

جانشین وزیر دفاع بیان کرد: در تنظیم ره‌نگاشت‌های صنعتی دفاعی کار‌های مطلوبی انجام شده است و در سال‌های آینده این توسعه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: وزارت دفاع تاکنون رتبه اول همکاری با سایر دانشگاه‌ها را در کل دستگاه‌های دولتی و نیرو‌های مسلح احراز کرده است و ما برنامه داریم تا بخش اعظمی از نیازمندی‌های استخدامی صنعت دفاعی را از طریق دانشگاه مالک اشتر جذب کنیم.

سردار تقی‌زاده خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی وزارت دفاع، ارتقاء دانشگاه و زیرساخت‌های آن و توجه به حوزه‌های پژوهشی تحقیقاتی است و ما از دانشجویان نیز می‌خواهیم همچون دانشمند شهید دکتر فخری‌زاده به رشد علمی و تخصصی خود توجه داشته باشند و در این رابطه بسیار کوشا باشند.

جانشین وزیر دفاع خطاب به دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر گفت: یکی از دانشگاه‌های برتری که در سطح بین المللی امروز شناخته شده است، دانشگاه صنعتی مالک اشتر است که به همین دلیل دشمنان تحریم‌هایی را علیه دانشگاه اعمال کردند؛ لذا محققان و دانشمندان نباید خود را درگیر سیاست‌زدگی کنند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه دفاعی عنوان کرد: امروز در حوزه موشک‌های ضد زره جزو سه کشور برتر دنیا، در حوزه سلاح‌های انفرادی جزو دو کشور برتر دنیا و در حوزه موشکی جزو چهار کشور برتر دنیا هستیم و اگر قوی باشیم، صلح را همیشه خواهیم داشت.

سردار تقی‌زاده تصریح کرد: امروز در حوزه‌های فضایی، موشکی، جنگ الکترونیک، پدافند و دریایی و بسیاری از مسائل دیگر به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ایم.

جانشین وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه خون به ناحق ریخته شده دانشمندان و فرمانده بزرگ جبهه مقاومت، سردار حاج قاسم سلیمانی بی‌جواب نخواهد ماند، گفت: رژیم اشغالگر قدس تاوان این جنایت بزرگ را خواهد داد.

سردار تقی‌زاده تأکید کرد : ما در خصوص انتقام خون دانشمندان کشورمان از روی حکمت و خرد عمل خواهیم کرد و تصمیم داریم تا به‌موقع و سر وقت بر اساس حکمت و خرد انتقام سخت را از دشمنان نظام و انقلاب بگیریم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار