معاون پرورشی آموزش و پرورش استان یزد:

مستندات و مکتوبات دفاع مقدس منتشر و در اختیار مدارس قرار می‌گیرد

«حسینعلی ملانوری» معاون پرورشی آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: در سال جاری برای غنا بخشیدن به کیفیت اجرای برنامه لاله‌های روشنن، پویش سراسری «گنجینه خاکریز» شامل مجموعه‌ای از مستندات و مکتوبات دفاع مقدس منتشر می‌شود و در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۳۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ - 09December 2020

مستندات و مکتوبات دفاع مقدس منتشر و در اختیار مدارس قرار می‌گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «حسینعلی ملانوری» معاون پرورشی آموزش و پرورش استان یزد در مراسم یادواره ۳۶ هزار شهید دانش آموز و ۴ هزار فرهنگی شهید که به صورت مجازی در سالن شهید ساداتی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد اظهار داشت: این طرح، سرگذشت پژوهی و کنجکاش دانش آموزان در زندگی شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد ۶۰۰ یادواره شهدا در سطح مدارس استان برگزار شد و ناحیه یک در این زمینه پیشتاز بود، افزود: طرح ملی لاله‌های روشن نیز با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش آموزان همراه بود.

ملانوری بیان کرد: ارائه آثار ادبی و هنری، مقالات، سرگذشت پژوهی، ذکر خاطرات همرزمان شهدا، دیدار با خانواده شهدا و … از جمله برنامه‌هایی بود که در قالب این طرح ملی عملیاتی شد.

وی از لاله‌های روشن به عنوان یکی از زیربنایی‌ترین برنامه‌های حوزه پرورشی با مشارکت بالای دانش آموزان یاد کرد و گفت: فعالیت تشکل‌های دانش آموزی به ویژه بسیج دانش آموزی در این طرح قابل تقدیر است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: در یزد ۹۳ هزار دانش آموز در طرح ملی لاله‌های روشن مشارکت کردند که بخشی از این مشارکت به صورت حضوری قبل از شیوع کرونا و بخشی نیز به صورت مجازی بوده است.

ملانوری بیان کرد: در دومین دوره از این طرح برنامه‌ها و مناسبت‌هایی طراحی کردیم که با شروع این طرح در سال جدید و با مساعدت و همراهی همه مدیران مدارس شاهد رشد کمی و کیفی این رویداد بزرگ در مدارس استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در سال جاری برای غنا بخشیدن به کیفیت اجرای برنامه لاله‌های روشنن، پویش سراسری «گنجینه خاکریز» شامل مجموعه‌ای از مستندات و مکتوبات دفاع مقدس منتشر می‌شود و در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

ملانوری همچنین از راه اندازی نمایشگاه دائمی از وسایل و اقلام در دست رزمندگان در دوران دفاع مقدس در سینما دانش آموز خبر داد و گفت: تولید آثار فاخر از مستندات شهدا از جمله ذکر خاطرات شهدا از زبان خانواده‌های آن‌ها و قرار د ادن آن در اختیار دانش آموزان را نیز در دستور کار داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار