سیری بر زندگی‌نامه شهید «جواد علی محمدی»

شهید «جواد علی محمدی» پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 18 مردادماه 1366 در عملیات نصر 7 به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۳۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ - 09December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «جواد علی محمدی» در 18 خردادماه 1346 در تبریز به دنیا آمد. وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مبارزه با دشمن بعثی، سرانجام در تاریخ 18 مردادماه 1366 در عملیات نصر 7 به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «جواد علی محمدی» در 18 خردادماه 1346 در تبریز به دنیا آمد. پدرش کارگر ساده ساختمانی بود. دوره ابتدایی را در مدرسه نظامی و راهنمایی را در مدرسه سردار ملی گذراند. در مساجد «حاج آقا بابا» و «حاج رفیع» سه راه محققی فعالیت داشت.

فعالیت او بیشتر در زمینه آموزش قرآن و حضور در هیئت‌های عزاداری امام حسین(ع) و اهل بیتش بود. با شروع جنگ تحمیلی، جواد که نوجوان 15 ساله‌ای بود با اصرار به عضویت هسته مقاومت مسجد حاج رفیع درآمد.

از آن‌جا به جبهه اعزام شد و در مناطق مختلفی از جمله آذربایجان‌غربی، جنوب و سیستان و بلوچستان توسط هلال احمر اعزام شده بود و به کار اطلاعاتی و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر مشغول شد. در عملیات‌های کربلای 4، کربلای 5 و... حضور داشت.

چون در امور نظامی مهارت زیادی داشت، در واحدها و یگان‌های نظامی اطلاعات، تخریب، بهداری و مخابرات فعالیت می‌کرد.

این شهید والامقام در تاریخ 18 مردادماه 1366 در عملیات نصر در منطقه دوپازای سردشت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خاطرات، پدر شهید:

یک‌بار به مرخصی آمد گفت این بار می‌روم و بعید می‌دانم برگردم. رفت و شهید شد. پاسگاه مرزی که جواد آن‌جا شهید شد کنار جاده سردشت به قلعه دیزه قرار دارد. این پاسگاه خراب شده بود منتهی پس از بازسازی به نام پاسگاه شهید «جواد علی محمدی» نام‌گذاری شد.

وصیت‌نامه شهید:

موقعی که دیدم به این خاک خدا و امام زمان(عج) و خاک اسلام تجاوز شد، نباید در خانه بنشینم. در این صورت باید برای خود یک وظیفه اسلامی و مسلمانی بدانم که به جبهه حق علیه باطل بروم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار