دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

بیش از ۴۳ هزار لرستانی در طرح شهید قاسم سلیمانی غربالگری شدند

مریم کوشکی گفت: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تاکنون ۴۳هزار و۴۴۷ نفر توسط تیم‌های مراقبتی سطح استان غربالگری شدند.
کد خبر: ۴۳۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ - 09December 2020

بیش از ۴۳ هزار لرستانی در طرح شهید قاسم سلیمانی غربالگری شدندبه گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، مریم کوشکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان لرستان، اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی تا کنون 43هزار و 447 نفر توسط تیم‌های مراقبتی سطح استان غربالگری شده که از این تعداد 10هزار و 908 مورد توسط تیم های پزشکی مستقر در مراکز جامع سلامت ویژه ی طرح انجام شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی علاوه بر تعداد افراد غربالگری شده  39 هزار و 88 نفر در معرض خطربالا شناسایی شده است عنوان کرد: تاکنون 20 هزاربسته معیشتی توسط تیم‌های حمایتی سازماندهی شده از طرف سازمان بسیج نیز در بین افراد پرخطر توزیع شده است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به به تشدید برنامه‌های نظارتی در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی بیان کرد: از زمان شروع طرح تا کنون13 هزار و 230 بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شده است که از این تعداد 267 مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و 190 مرکز پلمب شده‌اند، هزار و154 مورد بازرسی به صورت مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

کوشکی در رابطه با میزان  رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه گفت: براساس بررسی‌های انجام شده توسط تیم‌های نظارتی حوزه بهداشت استان، در ادارات، موسسات و ‌دفاتر دولتی و غیر دولتی تا 75 درصد ودر میان واحدهای صنفی 73  پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

وی استفاده از ماسک را یکی از ضروری ترین موارد پیشگیری از کرونا  دانست و تصریح کرد: اکنون میزان استفاده از ماسک در بین کارکنان دستگاه‌ها اجرایی  99 درصد و برای مراجعه کنندگان 98 درصد برای متصدیان و شاغلان واحدهای صنفی 85 درصد و برای مشتریان 80 درصد است.

دبیرستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان آموزش عمومی را یکی از مهمترین برنامه‌های طرح شهید سلیمانی دانست و خاطر نشان کرد: کتابچه هرآنچه باید در مورد کرونا بدانیم  توسط واحد آموزش سلامت در5 هزار نسخه و 24 صفحه ویژه بسیجیان و افراد داوطلب حاضر در طرح تهیه وتدوین شده است که در حال توزیع است.

وی اظهار داشت: کتاب خود مراقبتی بیماران قرنطینه در منزل و اقداماتی که افراد خانواده‌شان باید انجام دهند نیز در 5 هزار  تیراژ توسط کارشناسان آموزش سلامت مرکز بهداشت خرم‌آباد در میان  خانواده‌های دارای افراد پرخطر و یا بیمار قرنطینه در منزل توزیع می‌شود.

کوشکی با اشاره به استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت اطلاع رسانی  افزود: فضای مجازی یکی دیگر از ظرفیت‌های اطلاع رسانی و آموزش عمومی قلمداد است در همین راستا فایل صوتی آموزش پیشگیری و خودمراقبتی برای خانواده‌ها تهیه شده که با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار