مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

دانشنامه دفاع مقدس «دورود» نوشته می‌شود

سرهنگ رشیدی با بیان اینکه دانشنامه دفاع مقدس «دورود» به همت پژوهشگران و نویسندگان این شهرستان نوشته می‌شود، گفت: برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس «دورود» باید کارگروههایی تشکیل شود و در این دانشنامه به همه ابعاد نقش این شهرستان در دفاع مقدس پرداخته شود.
کد خبر: ۴۳۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ - 09December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، در جمع هنرمندان، نویسندگان و فعالین فرهنگی شهرستان دورود اظهار داشت: جوانان شهرستان دورود در دوران دفاع مقدس حضور موثری در مناطق عملیاتی داشتند و شهدای را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی شهرستان دورود و در مسیر راه آهن بودن، این شهرستان را به یک منطقه مهاجر پذیر تبدیل کرده است و تنوع  قومیتی این شهر نیز مثال زدنی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بارها شهرستان دورود مورد تهاجم  هوایی دشمن بعثی قرار گرفت و در طی این بمباران‌ها نیز  تعدادی از هم استانی‌های ما در این شهرستان به شهادت رسیدند، تصریح کرد: در همان سال‌ها 29 تن از بانوان دورودی  که در ستاد پشتیبانی جنگ مشغول فعالیت بودند، در پی بمباران‌های هوایی دشمن در مقابل کارخانه سیمان به شهادت رسیدند که در هیچ جایی کشورمان همزمان 29 زن شهید نشده اند.

دانشنامه دفاع مقدس دورود نوشته می‌شود

این مسئول ادامه داد: امیدواریم با پیگیری و کمک مسئولین، المانی به یاد این 29 بانوی شهیده دورودی ساخته شود.

سرهنگ رشیدی تصریح کرد: باید دستگاه‌های متولی پیش قدم شوند و شهدای شاخص دورود و عملیات‌های مهمی که رزمندگان دورود شرکت داشتند را جهت آگاهی به اطلاع عموم مردم برسانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه موفقیت حرکت‌های جهادی، فرهنگی و اجتماعی معطوف به سازماندهی نوین، اعتلا بخش و جذابِ مردمی در متن جامعه است، خاطر نشان کرد: دانشنامه دفاع مقدس دورود به همت نویسندگان و متولیان فرهنگی این شهرستان نوشته می‌شود.

وی گفت: برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس دورود باید کارگروههایی تشکیل شود و در این دانشنامه به همه ابعاد  نقش این شهرستان در دفاع مقدس پرداخته شود.

دانشنامه دفاع مقدس دورود نوشته می‌شود

سرهنگ رشیدی با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در نگارش دانشنامه دفاع مقدس دورود نهایت همکاری را با پژوهشگران و نویسند گان این طرح خواهد داشت، افزود: در زمینه  ویراستاری، بازنویسی و آماده سازی مطالب این دانشنامه  کارشناسان و نویسندگان ما  با تیم پژوهشی این اثر ارزشمند را خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار