مقام یمنی: آمریکا و انگلیس به دنبال توطئه در جنوب و شرق یمن هستند

یکی از مقامات محلی در جنوب یمن درباره توطئه‌های استعماری آمریکا و انگلیس در سواحل یمن هشدار داد و گفت که سکوت دولت منصور هادی و امارات و عربستان سعودی نشان می‌دهد که آن‌ها موافق هستند.
کد خبر: ۴۳۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ - 09December 2020

مقام یمنی: آمریکا و انگلیس به دنبال توطئه در جنوب و شرق یمن هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یکی از مقامات یمنی درباره تحرکات و توطئه‌های مشترک آمریکا و انگلیس در سواحل یمن هشدار داد.

«احمد حمود جریب» استاندار استان لحج گفت: «تحرکات دریایی آمریکا و انگلیس در سواحل شرقی یمن نشان دهنده طمع‌های کشورها و قدرت‌های متجاوز در استان‌های جنوبی است».

وی این تحرکات را توطئه بین‌المللی آشکاری دانست و گفت: «آنچه دولت فراری منصور های خوانده می‌شود، پوشش لازم برای کشورهای اشغالگر در استان‌های جنوبی را فراهم کرد تا آنها دست به مداخله نظامی در جنوب یمن و اجرای سناریوهای استعماری خود بزنند».

استاندار استان لحج یمن گفت که سکوت مزدوران هتل‌نشین در ریاض نشان می‌دهد که این تحرکات استعمرای آمریکا و انگلیس با چراغ سبز آنها و تسهیل دولت خائن و با همکاری عربستان سعودی و امارات و آلت دست آمریکا و اسرائیل در منطقه صورت می‌گیرد.

وی گفت که آمریکایی‌ها و انگلیس‌ها از مدت‌ها پیش به دنبال ایجاد پایگاه‌های دریایی در سواحل استان‌های جنوبی مانند استان مهره، حضرموت و شبوه بودند و ادعای آن‌ها مبنی بر اینکه میزان خطرات در دریای مکران علیه کشتیرانی جز نیرنگ چیزی نیست.

استاندار لحج از آزادگان جنوب یمن خواست برای سرنگون کردن این توطئه‌های که علیه یمن می‌شود، آماده شده و نیروهای اشغالگر را اخراج کنند.

استان‌های جنوبی یمن بیش از یک سال است که شاهد تنش و درگیری بین نیروهای دولت مستعفی و فراری منصور های و شورای انتقالی جنوب است که مورد حمایت امارات عربی متحده بوده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار