نگاهی بر زندگی‌نامه شهید «سیف‌علی نادری»

شهید «سیف‌علی نادری» پس از آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در چند عملیات و مبارزه با دشمن بعثی درنهایت در تاریخ 13 آبان 1361 در سومار به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۳۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ - 10December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «سیف علی نادری» در سال 1342 در شهرستان نمین چشم به جهان گشود. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در چند عملیات و مبارزه با دشمن بعثی درنهایت در تاریخ 13 آبان 1361 در سومار به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «سیف علی نادری» در سال 1342 در شهرستان نمین چشم به جهان گشود. وی دوران ابتدایی را در نمین به پایان برد که پدرش به آذرشهر منتقل شد و سیف‌علی نیز دوره‌های راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه شهید بهشتی آذرشهر با موفقیت به پایان رساند.

سیف2علی با اوج‌گیری انقلاب اسلامی همگام با سایر مردم در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و تشکیل بسیج مستضعفین در پایگاه‌های مقاومت به فعالیت‌هایش عمق بخشید. در نیمه اول سال 1360 عضو رسمی سپاه پاسداران شد و بعد از حدود شش ماه خدمت در سپاه آذرشهر به تبریز منتقل و در کسوت محافظ آیت‌الله ملکوتی، امام جمعه فقید تبریز به خدماتش ادامه داد.

در سال 1361 به اتفاق گروهی از پاسداران سپاه تبریز عازم جبهه‌های جنگ شد و در اولین حضورش در عملیات بیت‌المقدس، آزادسازی خرمشهر را تجربه کرد و در این عملیات مجروح شد. پس از بهبود نسبی این بار به واحد اطلاعات عملیات تیپ 31 عاشورا ملحق شد و در امر شناسایی منطقه عملیاتی انجام وظیفه کرد و توفیق حضور در عملیات رمضان را هم به دست آورد.

این شهید والامقام سرانجام در عملیات مسلم بن عقیل در تاریخ 13 آبان‌ماه 1361 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در گلزار شهدای آذرشهر به خاک سپرده شد.

وصیت‌نامه شهید:

خدایا مرگم را شهادت در راه خودت تحت رایت پیامبرت و در کنار اولیات قرار ده. مادرم سلام، امیدوارم که شما هم فاطمه‌وار به زندگی ادامه داده و پیرو آن حضرت باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار