شهید «اکبر نوروزی»:

خون سیدالشهدا کاخ ظالمان را به لرزه در می‌آورد

شهید «اکبر نوروزی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: من عاشق شهادت هستم، خون سیدالشهدا است که قرن‌ها در درون قلب‌ها حکومت می‌کند و کاخ ظالمان را به لرزه درمی‌آورد.
کد خبر: ۴۳۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ - 10December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «اکبر نوروزی» در سال 1333 در شهرستان مراغه به دنیا آمد. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های نور شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در سال 1362 در عملیات والفجر 4 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «اکبر نوروزی» در سال 1333 در شهرستان مراغه به دنیا آمد. وی پس از گذراندن دوره ابتدایی نظام قدیم، دوره متوسطه را در هنرستان کشاورزی به اتمام رساند. بنا به توصیه برادر بزرگش می‌خواست جهت ادامه تحصیل به خارج از کشور یرود که به علت پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی از این کار منصرف شد.

وی با لبیک به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند «حفظ نظام از اوجب واجبات است» راهی جبهه‌های حق علیه طل شد و پس از مدت‌ها تلاش و فداکاری درنهایت در سال 1362 در عملیات والفجر 4 بر اثر اصابت ترکش به مقام والای شهادت رسید.

نامه‌ای از شهید:

پدرجان، حالا در جبهه سومار حین عملیات پشت سنگرهای عراقی‌ها قرار گرفته‌ایم. راهی را که من انتخاب کرده‌ام راه پیغمبران و امامان است. من اینقدر با لیاقت نیستم فقط لطف الهی است که ما را به سوی خویش هدایت می‌نماید.

پدرجان، شور و حالی که در جبهه هست در هیچ جای دنیا نیست، جبهه دانشگاه است که استاد این دانشگاه امام عصر(عج)، مهدی موعود است. خیلی دلم می‌خواست به خارج از کشور بروم تا بتوانم به جامعه بیشتر خدمت کنم ولی خدمتی که حالا از دستم برمی‌آید بهتر است. خواست خداوند عالمیان بود که مرا به سوی خویش فرا خواند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

وقتی انسان عاشق خدا می‌شود دیگر هیچ نیرویی قادر نیست جلوی او را بگیرد. من عاشق شهادت هستم، خون سیدالشهدا است که قرن‌ها در درون قلب‌ها حکومت می‌کند و کاخ ظالمان را به لرزه درمی‌آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها