تاکید انصارالله بر توسعه صنعت دارویی در شرایط محاصره ظالمانه عربستان علیه یمن

محمد علی الحوثی بر لزوم توسعه صنعت دارویی و ارائه دارو‌های بی‌خطر با قیمت مناسب به شهروندان یمنی در شرایط محاصره ظالمانه این کشور توسط دشمن سعودی، تاکید کرد.
کد خبر: ۴۳۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ - 10December 2020

تاکید انصارالله بر توسعه صنعت دارویی در شرایط محاصره ظالمانه عربستان علیه یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری العهد، «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن از واردکنندگان و تولیدکنندگان دارو در این کشور خواست تا با همکاری یکدیگر دارو‌های بی خطر و با قیمت مناسب به شهروندان ارائه دهند.

محمدعلی الحوثی پس از دیدار با «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اظهار داشت که همه ما باید برای کشور تلاش کنیم و شعار ما این است که هیچ تاجری نباید از شهروندان باج بگیرد و هیچ ضعف و کمبودی در خدمات بهداشتی نباید مشاهده شود.

عضو شورای عالی سیاسی یمن خاطرنشان کرد، اکنون مرحله رقابت نیست؛ زیرا تا زمان تکمیل برنامه دارویی از نظر ساخت و کیفیت و توزیع، رقابت میان تولیدکنندگان داخلی وجود ندارد. اکنون ما باید در این مرحله با همکاری یکدیگر برای تولید یا وارد کردن دارو‌های کمیاب و نایاب تلاش کنیم.

وی با اشاره به ضرورت کمک دانشگاه صنعا در این زمینه برای توانبخشی در صنعت دارو خواستار راه اندازی یک کارگاه با حضور وارد کنندگان و تولید کنندگان دارو شد تا دارو‌ها با کیفیت خوب و قیمت مناسب در دسترس یمنی‌ها قرار گیرد.

الحوثی با اشاره به ادامه تجاوزات ائتلاف جنگی عربستان و محاصره ظالمانه ضد یمنی‌ها بر اهمیت ارتقای صنعت داروسازی ملی جهت رسیدن به امنیت در این زمینه تاکید کرد.

همچنین وزیر بهداشت عمومی دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اهمیت نقش ملی تولیدکنندگان دارو و حمایت از آن‌ها برای توسعه توانایی‌های تولیدی اظهار داشت با توجه به توانایی‌های علمی و عملی که شرکت‌های تولید دارو دارند می‌توان این بخش را توسعه داد.

وی همچنین بر لزوم احساس مسئولیت در قبال همه شهروندان به ویژه در این شرایط حساس برای ارتقا و توسعه صنعت داروسازی و تامین دارو‌های ضروری با قیمت مناسب تاکید کرد.

طه المتوکل همچنین خاطرنشان کرد که شورای تخصصی پزشکی یمن در سال جاری یک دوره صنایع دارویی برگزار کرده که ۴۵ دانشجو در آن شرکت می‌کنند.

روز گذشته «عبدالملک بدرالدین الحوثی» در مراسم ازدواج دسته جمعی ۳ هزارو ۳۰۰ عروس و داماد یمنی اظهار داشت که مردم یمن در تمامی زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی با دشمن در حال نبرد هستند.

وی افزود: مراسم امروز برای ائتلاف متجاوزان این پیام را به همراه دارد که حملات، جنایات و ظلم شما هر چقدر هم که باشد، ما مسیر زندگی خودمان را در تمامی عرصه‌ها ادامه می‌دهیم، زیرا به خداوند بزرگ اعتماد داریم و او بهترین مولا و یاری کننده است.

الحوثی با قدردانی از برگزار کنندگان و حامیان مالی مراسم عروسی دسته جمعی در کشورش، این مراسم را از مصادیق و نشانه‌های مقاومت و پایداری در یمن و نشانه همبستگی اجتماعی در اسلام برشمرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار