فرمانده کل ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:‌

نیروهای مسلح ایران آبدیده و منعطف هستند/ سناریوی تهدیدات دشمن را به چالش می‌کشیم

سرلشکر موسوی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران نیروهایی آبدیده و منعطف هستند، گفت: می‌توانیم در برابر هر تهدیدی مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم.
کد خبر: ۴۳۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳ - 13December 2020

می‌توانیم در برابر هر تهدیدی ماموریت خود را انجام دهیمامیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس درباره ارائه آموزش به نیرو‌ها برای مقابله با جنگ‌های احتمالی آینده اظهار داشت: نیرو‌های مسلح همواره تهدیدات بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهند تا نحوه مواجهه دشمن مشخص شود؛ به عبارت دیگر در بازی جنگ، کار‌هایی که در مقابل اقدامات دشمن باید صورت گیرد و نیز باید‌ها و نباید‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح ما نیروهایی آبدیده و منعطف هستند؛ یعنی هر اتفاقی که ممکن است، روی دهد، یا در برآورد‌های اطلاعاتی و عملیاتی علیه آن اتفاق آمادگی وجود دارد و یا اینکه به سرعت می‌توانیم نسبت به آن وضعیت، آمادگی لازم را ایجاد کنیم.

امیر موسوی با تأکید بر اینکه این آمادگی اتفاق بزرگی است که در نیرو‌های مسلح کشورمان روی داده است، افزود: اینکه همیشه مدعی هستیم که می‌توانیم در برابر هر تهدیدی مأموریت خود را به خوبی انجام دهیم، بخشی از آن به همین آمادگی‌ها بازمی‌گردد؛ یعنی پیش‌بینی سناریو‌های آینده.

فرمانده کل ارتش اضافه کرد: ممکن است پنج شش سناریو را که علیه کشورمان مطرح می‌شود، بررسی و سپس محتمل‌ترین آن‌ها را مشخص کنیم تا متناسب با آن، نیرو‌ها را برای مقابله آماده کنیم؛ بنابراین بسیاری از رزمایش‌هایی که صورت می‌گیرد در همین راستاست.

سرلشکر موسوی تأکید کرد: علاوه بر این، نیرو‌ها را باید در کنار همه آموزش‌هایی که ارائه می‌شود، از نظر ساختار، سازمان، تاکتیک و روش منعطف کنیم تا مجبور نشویم در زمان بروز واقعه تصمیمی بگیریم؛ تأیید این انعطاف‌پذیری، حضور نیرو‌های مسلح در کمترین زمان ممکن در وقایع مختلف و سربلندی آن‌ها در مواجهه با آن وقایع است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها