نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بکارگیری از ظرفیت‌های مردمی در اجرای طرح «محله‌محور» شهید «سلیمانی»

آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» بر ضرورت بکارگیری از ظرفیت‌های مردمی در اجرای طرح «محله‌محور، مسجدمحور» سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» در مازندران تأکید کرد.
کد خبر: ۴۳۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ - 10December 2020

ضرورت بکارگیری از ظرفیت‌های مردمی در اجرای طرح «محله‌محور» شهید «سلیمانی»به گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست با گروه‌های فرهنگی، تبلیغی و جهادی استان مازندران با اشاره به شرایط خاص کرونایی اظهار داشت: در این شرایط حساس برای کمک به اقشار نیازمند باید بر اساس طرحی که محله‌محور و مسجدمحور باشد همه نیروها و ظرفیت‌ها را با شعار معنویت و سلامت در میدان حاضر کنیم.

وی افزود: غیر از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و دولتی، سپاه و بسیج، نهادهای مربوط به رهبری، یک بستر عظیم مردمی نیز وجود دارد که شامل هیئات مذهبی و مداحان و گروه‌های جهادی می‌شود و هدف این است که این مجموعه که ظرفیت عظیمی است اما متولی خاصی ندارد را به میدان بیاوریم.

محمدی لائینی با بیان اینکه این طرح محله‌محور است، در محله هم باید مسجدمحور باشد و مسجد هم باید خانواده‌محور باشد، گفت: در محله باید امام جماعت مسجد، هیئت امنا، پایگاه مقاومت، دهیار و شورای اسلامی و بزرگان محل همه را ترکیبی از هیئت مدیریه مردمی ایجاد کنیم و محله را به دست آنها بسپاریم. هدف این است که در این راستا از فکر و طرح این افراد استفاده شود.

این مسئول با عنوان اینکه این ظرفیت تا به حال کار بزرگی انجام داده است اما آمار متمرکزی از خدمات آن در اختیار نداریم، تصریح کرد: باید از خدمات مجموعه ظرفیت‌های مردمی در مقیاس استانی گزارشی آماری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: اگر کارکرد آماری روشن از عملکرد گروه‌های مردمی داشته باشیم و آن را به مدیران ارائه دهیم قطعا می‌تواند در تصمیم سازی‌ها مؤثر باشد.

محمدی لائینی گفت: امیدواریم همه کرسی‌نشینان و تصمیم‌گیران هم میدانی و جهادی باشند و میدانی‌ها و جهادی‌های ما هم بتوانند در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها مؤثر باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار