تأکید ایران و پاکستان بر افزایش گذرگاه‌های مرزی و توسعه همکاری‌های اقتصادی

در دیدار سفیر ایران با رئیس مجلس نمایندگان پاکستان دو طرف بر افزایش گذرگاه‌های مرزی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و گسترش مناسبات تجاری تأکید کردند.
کد خبر: ۴۳۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵ - 11December 2020

تأکید ایران و پاکستان بر افزایش گذرگاه‌های مرزی و توسعه همکاری‌های اقتصادیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با «اسد قیصر» رئیس مجلس نمایندگان پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ضمن بررسی تحولات منطقه، در خصوص روابط و همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

اسد قیصر در این دیدار با بیان اینکه پاکستان احترام و اهمیت بالایی برای روابط نزدیک خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است، به مشترکات عمیق بین ملت‌های دو کشور اشاره کرد و گفت: روابط نزدیک و قوی بین دو کشور برای صلح، ثبات و رفاه منطقه اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین گفت که دولت کنونی پاکستان به نخست وزیری عمران خان از تحکیم و توسعه روابط با ایران حمایت می‌کند.

رئیس مجلس نمایندگان پاکستان بر گسترش و توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری و انرژی و لزوم برداشتن گام‌های مشترک و فوری توسط دو کشور به منظور توسعه تجارت در مرزها تأکید کرد و گفت: دو کشور از فرصت‌های خوبی در حوزه تجاری برخوردارند که باید از آن بهره‌برداری شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه کشورهای اسلامی باید برای غلبه بر چالش‌های پیش روی جهان اسلام هماهنگ و منسجم عمل کنند، بر لزوم همکاری و هماهنگی بین ایران و پاکستان برای کمک به رفع چالش‌های پیش روی جهان اسلام تأکید کرد و افزود: ایران و پاکستان باید در مباحث مهم جهانی مواضع یکسانی اتخاذ و در مسیری مشترک حرکت کنند.

سید محمدعلی حسینی سفیر ایران نیز در این دیدار روابط با پاکستان را برای ایران حائز اهمیت خواند و پاکستان را شریک ایران برای برقراری صلح در منطقه برشمرد و گفت: رهبری و دولت ایران خواستار تقویت مناسبات و همکاری‌ها با پاکستان هستند.

وی هچنین از تلاش‌های رئیس مجلس نمایندگان پاکستان برای کمک به گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور قدردانی و با بیان اینکه دو ملت و دو کشور دارای روابط محکم و تاریخی هستند، از نقش پاکستان در راستای کمک به ترویج وحدت اسلامی تمجید کرد.

ضرورت گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه بین پارلمان‌های دو کشور نیز از جمله موضوعات مورد گفت‌وگو در این دیدار بود و طرفین بر ضرورت افزایش گذرگاه‌های مرزی بین ایران و پاکستان در راستای تقویت روابط بین مردم دو کشور تأکید کردند.

سفیر ایران همچنین از مواضع مقامات پاکستان و به ویژه اسد قیصر در مخالفت با تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران قدردانی کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار