چهل‌سالگی سرو/ شهید «شعبانعلی حاجی تشکری کناری»؛

شهید شدن سعادت می‌خواهد/ مواظب منافقین باشید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «شعبانعلی حاجی تشکری کناری» آمده است: شهید شدن سعادت می‌خواهد برادر. شهید شدنم به سرافرازی شماست که برادرت در راه اسلام کشته شده است و با کفار می‌جنگم. برادر جان پشت جبهه مواظب منافقین باشید و دیدید که دارند شلوغ می‌کنند به دادگاه تحویل بدهید.
کد خبر: ۴۳۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶ - 11December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در سالروز شهادت شهید «شعبانعلی حاجی تشکری کناری» زندگی‌نامه و وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «شعبانعلی حاجی تشکری کناری» در تاریخ 03/09/1340 در شهرستان فریدونکنار به دنیا آمد. تحصیلاتش تا مقطع سیکل ادامه داشت و پس از آن ترک تحصیل کرد و به کارگری مشغول شد.

وی چون از نعمت پدر و مادر محروم بود، روزها را کار می‌کرد و شب‌ها را با درس خواندن می‌گذراند. او در دوران نوجوانی به عضویت بسیج درآمد و در پایگاه مقاومت بسیج نگهبانی می‌داد.

شهید شدن سعادت می‌خواهد/ مواظب منافقین باشید

در دوران قبل از انقلاب پنهانی اعلامیه پخش می‌کرد و بعد از آن در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد. در دوران جوانی و در سن 18 سالگی برای خدمت مقدس سربازی به منطقه سرپل ذهاب اعزام شد که مصادف با جنگ و حضورشان در جبهه بود.

او همچنین در ارتش فعالیت داشت. سرانجام در تاریخ 21/09/1360 و در منطقه سرپل ذهاب با اصابت ترکش به بدن دعوت حق را لبیک گفت و شهید شد. پیکر مطهر شهید «شعبانعلی حاج تشکری» در گلزار شهدای مسجد امام سجاد (ع) دفن شده است.

شهید شدن سعادت می‌خواهد/ مواظب منافقین باشید

وصیت‌نامه شهید:

بسم الله الرحمن و الرحیم

بنام خداوند بخشنده مهربان

درود بر رهبر انقلاب کبیر و بزرگ جهان و درود بر همه شهیدان به خون خفته و درود بر همه رزمندگان اسلام حق علیه باطل درود بر سربازان و پاسداران و بسیج و همه رزمندگان اسلام

 اینک من در جبهه هستم و تا خون در بدن من جریان دارد می‌جنگم تا این مزدوران از خاک ایران بیرون کنیم و این منافقین را از بین ببریم.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی، خمینی را نگهدار و این پدر پیر ما عمرش زیاد بفرما

اینک در جبهه با مزدوران می‌جنگیم اگر شهید شدم در راه خدا رفتم و اگر زخمی شدم و باز هم در راه خدا رفتم و اگر سالم ماندم برگشتم باز هم در راه خدا می‌جنگم و ان شاءالله به خواست خدا به پیروزی می‌رسیم.

شهید شدن سعادت می‌خواهد/ مواظب منافقین باشید

برادرانم! من اگر شهید شدم مبادا گریه برایم بکنید چونکه خداوند این هدیه را برای من آورد. شهید شدن سعادت می‌خواهد برادر. شهید شدنم به سرافرازی شماست که برادرت در راه اسلام کشته شده است و با کفار می‌جنگم. برادر جان پشت جبهه مواظب منافقین باشید و دیدید که دارند شلوغ می‌کنند به دادگاه تحویل بدهید. به قول رهبر ما منافقین بدتر از کفارند؛ چونکه منافقین که پیش مسلمانان می‌آیند از اسلام، پشت‌سر می‌کوبند مواظب باشید.

برادر جان فرج، تو وصی من هستی و رضا ناظر من است و از شما خواهش می‌کنم شهید شدم گریه نکنید ولی شهید شدم اسلحه‌ام را بردارید و به سوی کفار بجنگید.

خدایا عمر رهبر انقلاب را زیاد بفرما و سلام من را به برادرها و زن داداش و برادرزاده‌ها و فامیلان و دوستان برسانید.

این وصیت‌نامه شعبانعلی تشکری است در مورخ 20\9\60

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها