رئیس بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

فرهنگ دفاع مقدس ما را در بحران‌ها بیمه می‌کند/ روحیه بسیجی کادر درمان، عامل موفقیت در مواجه با کرونا است

محسن ذاکریان گفت: ملت ما در دفاع مقدس روحیه بسیجی و ایثارگری را تمرین کرد و حالا در بحران‌هایی نظیر سیل یا کرونا، با تاسی به فرهنگ دفاع مقدس، ایران اسلامی را در مقابل ویرانی و نابودی بیمه می‌کند.
کد خبر: ۴۳۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ - 13December 2020

دکتر «محسن ذاکریان» رئیس بسیج جامعه پزشکی استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مشهد، کرونا را بستری برای ظهور خدمت‌رسانی جوانان انقلابی به جامعه خواند و اظهار داشت: تا پیش ‌از این مغرضان همواره تأکید داشتند که نسل بسیجیان صف‌شکن دوران دفاع مقدس منقطع شده و جوان امروز بدون تعلق‌خاطر نسبت به انقلاب و خون شهدا، هیچ مسئولیتی نسبت به دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها احساس نمی‌کند.

وی افزود: باید از این کوردلان پرسید که امروز متولیان جمع‌آوری بسته‌های معیشتی در ایام سیل و تحریم یا کسانی که داوطلبانه و بدون ادعا نسبت به ضدعفونی فراگیر معابر، ناوگان حمل‌ونقل عمومی و بخش‌های دیگر شهرها اقدام می‌کنند، دقیقاً چه کسانی هستند؟ آیا نمی‌بینند که حماسه‌آفرینی‌های بسیجیان در دفاع مقدس، امروز با جان‌فشانی‌های کادر درمانی در بیمارستان‌ها همسنگ شده است؟

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در تشریح شباهت خدمت‌رسانی در مبارزه با کرونا با مجاهدت رزمندگان دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در زمان دفاع‌مقدس، رزمندگان خودشان از دست می‌رفتند و عزیزانشان به سوگ شهادتشان می‌نشستند اما در مقابله با کرونا، افراد هم خودشان دچار آسیب می‌شوند و هم با انتقال ویروس، عزیزانشان را دچار آسیب می‌کنند و این نشان می‌دهد که خطرات حضور در این جبهه، حتی از مخاطرات حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل هم بیشتر است.

وی ادامه داد: بسیاری از همکاران ما که پس از خدمت‌رسانی طولانی به هم‌وطنان مبتلا به کرونا، چند روز برای مرخصی و تجدیدقوا به منازل خود رفته بودند، ناخواسته این ویروس را به پدر و مادر یا همسر و فرزندشان هم انتقال داده بودند و در هنگام بازگشت به کار، رخت سیاه عزای عزیزانشان را به تن داشتند.

ذاکریان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب، دفاع مقدس را گنجینه‌ای برای تمام نسل‌های ایران اسلامی خوانده‌اند، تصریح کرد: در واقع باید گفت که عاشورا گنجینه‌ای برای همه نسل‌ها و همه دوران‎هاست و دفاع مقدس به‌عنوان سرمایه بی‌انتهای ملت ما، ارزش و اعتبار خود را از گنجینه معرفتی نهضت اباعبدالله (ع) دارد.

وی تأکید کرد: تفکر بسیجی و فرهنگ دفاع مقدس از نسل دهه شصت و هفتاد، جوانانی ساخته است که در جهاد سازندگی اردوهای جهادی را ترتیب می‌دهند، در جهاد فرهنگی افسر جوان جنگ نرم می‌شوند، در جهاد سیاسی 9 دی‎ها را خلق می‌کنند و حتی در جهاد نظامی، چهره‌هایی همچون شهید حججی را تقدیم اسلام و انقلاب می‌کنند که با سن کم، در تقوا و معرفت به جایگاه علما و عرفا رسیده‌اند. این خط از عاشورای سال 61 هجری آغاز شد، از 15 خرداد سال 1342 عبور کرد و به ظهور حضرت مهدی (عج) منتج خواهد شد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که سست ایمان‌ها تنها خسارات آن را می‌بینند و مدام از زیان‌هایش گلایه می‌کنند اما باید زمان بگذرد تا همگان برکات ناشی از این اتفاقات را درک کنند. مثلاً در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس ‌از آن در دوران سازندگی، مداوماً گلایه‌های بی‌شماری از خسارات جنگ و تبعات آن مطرح بود اما امروز شاهد هستیم که همان فرهنگ دفاع مقدس در مواجه با کرونا یاریگر ما بوده است.

وی بیان داشت: نه‌تنها در مواجه با کرونا بلکه حتی در دوران تحریم‌های به‌اصطلاح فلج‌کننده غرب علیه ملت ایران، بازهم همین تفکر بسیجی که در دوران دفاع مقدس تمرین شده بود، توانست سرمایه‌داران را از کسب سودهای میلیاردی منصرف سازد و اراده آنان را بر اشتغال‌زایی و پذیرش مخاطرات سرمایه‌گذاری‌های دانش‌بنیان متمرکز کند. ملت ما در دفاع مقدس روحیه ایثارگری را تمرین کرد و حالا در بحران‌ها، فرهنگ دفاع مقدس، این ملت را در مقابل ویرانی و نابودی بیمه کرده است.

ذاکریان در انتها ابراز امیدواری کرد: دستاوردهای امروز ما همه به برکت مداومت بر روضه اباعبدالله (ع) بوده است. نگاه رهبری معظم انقلاب همواره آکنده از امید به آینده این سرزمین است و ما هم نباید در مواجه با تحریم و بلایایی نظیر سیل یا کرونا تسلیم و ناامید شویم زیرا برکات همین بسیج مردمی، فرهنگ جمعی ما را آبدیده می‌کند تا در سال‌های آینده، به بسیاری از ناپختگی‌ها و اشتباهات تصمیم‌گیری دچار نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار