یادداشت/ مریم مجتهدزاده

طرح «بانوان؛ طلایه‌دار شفا» سبک مبارزه با بیماری مبتنی بر مشارکت ملت

طرح ملی «بانوان؛ طلایه‌داران شفا» یک سبک مبارزه با بیماری مبتنی بر مشارکت ملت و بر اساس خودباوری و تشریک مساعی عمومی است.
کد خبر: ۴۳۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۱ - 13December 2020

طرح بانوان طلایه دار شفا، سبک مبارزه مبتنی بر مشارکت ملتگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ مریم مجتهدزاده*؛ فرهنگ دفاع مقدس سرشار از موضوعات بکر و نابی است که به تعبیر مقام معظم رهبری (دامت برکاته) همواره توان ایجاد تحول و پیشرفت را در همه‌ عرصه‌ها دارا بوده است.

دفاع مقدس بن‌مایه‌ حرکت‌های قابل انجام در عرصه‌ هویت فردی، خانوادگی و اجتماعی است. از سوی دیگر معارف مبتنی بر سبک زندگی دفاع مقدس معارفی مساله‌شناس و بحران‌ستیز هستند. معارفی که در شرایط سخت، راهبرد حرکتی اصلی را هویدا می‌سازند تا براساس آن، تحول لازم را در نیرو‌ها و منابع برای مبارزه با بحران ایجاد کنیم.

امروز در نهضت مردمی سلامت که همه آحاد ملت، نقش اساسی در پیروزی آن دارند، حرکت بر اساس این معارف یک نقشه راه پیروز است.

امروز بحران سلامت در جامعه جهانی شکل ویژه‌ای به خود گرفته است. شکلی که طمع و کبر و استکبار دولت‌های استعماری را بیش از پیش نمایان ساخته است. در این میان ارائه یک سبک مبارزه مبتنی بر مشارکت ملت و بر اساس خودباوری و تشریک مساعی عمومی، یک راهکار مبتنی بر معارف سبک زندگی جهادی است.

راهکاری که تلاش شد تا در اولین دوره از طرح ملی «بانوان؛ طلایه‌داران شفا» تمرین و برای تحقق چشم انداز مندرج تلاش شود.

طرح طلایه‌داران شفا می‌کوشد تا با استفاده از ظرفیت بانوان و مبتنی فرهنگ دفاع مقدس نوعی مبارزه با بحران را براساس این معارف به نمایش گذارد. ظرفیت بی‌نظیر بانوان در خانواده و اجتماع،‌ زمینه سلامت جسمی و روحی آحاد اجتماع را فراهم می‌آورد. این ظرفیت در طرح ملی طلایه‌داران شفا برای حضور در نهضت سلامت به کار گرفته شده است و تلاش می‌شود تا با یک فراخوان عمومی در سطح کشور و با مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های لشکری و کشوری بالاترین سطح آموزش عمومی و در دسترس را برای مبارزه با بحران عمومی سلامت ارائه کند.

امید می‌رود با حضور جامعه‌ متعهد بانوان در طرح ملی طلایه‌داران شفا نمای بی‌نظیر دیگری از حضور ملت در مساله‌شناسی و مبارزه با بحران الگوسازی شود.

طرحی که بر اساس سه رکن «مردمی بودن»، «در دسترس بودن برای همه» و «توجه به ظرفیت عظیم خانواده»، برگ زرین دیگری از فرهنگ ناب و جهانی دفاع مقدس در مبارزه‌ خردمندانه با بیماری است.

* رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها