نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

پیشرفت‌های موشکی و پهبادی نیروهای مسلح از بزرگترین نگرانی‌های دشمن است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: امروز پیشرفت‌های موشکی و پهبادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین نگرانی‌های دشمن است.
کد خبر: ۴۳۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ - 12December 2020

پیشرفت‌های موشکی و پهبادی نیروهای مسلح از بزرگترین نگرانی‌های دشمن استبه گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز در دیدار با اعضای شورای دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان با گرامیداشت یاد سردار «حاج قاسم سلیمانی» و دکتر «محسن فخری ‌زاده»، اظهار داشت: در عالم تکوین مسئله علم، تعلیم و تعلم، تحقیق و پژوهش از فطریاتی است که خداوند انسان را بر آن اساس آفریده است.

وی با بیان اینکه از ویژگی‌ها اصول احساس روحی انسان این است که می‌خواهد بداند و از نادانی شرمنده می‌شود، بیان داشت: در عالم تشریح که دین است ۱۲۴ هزار پیامبر آمدند که خاتم آنان حضرت رسول اکرم (ص) است و در عالم تشریح علم جزو واجبات شمرده شده است که ما از تضییع عمر خود باید بسیار شرمنده باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه انسان اگر آگاه شود مسلم به همان نسبت از جهت ایمانی رشد می‌کند، تصریح کرد: افتخار مکتب اهل بیت (ع) این است که پیشوایان معصوم یکی از خواسته‌های آنان که رقیب ندارد مقام علمی آنان است و در هر فرصتی که فشار دنیا پرستان سیاسی کم شده نور علم از بیت آنان دنیا را فرا گرفته است.

عبادی ادامه داد: ما متاسفانه این مشکل را داشته‌ایم که یک عده سیاسی‌های منهای دین عرصه را به گونه‌ای بر پیشوایان معصوم تنگ کردند که مردم را حتی از رفت و آمد به خانه اهل بیت(ع) منع می‌کردند اما در عین حال تاریخ مسلمین از جهت رشد علمی زبانزد خاص و عام است و پس از قرن ها که مسلمین و دانشمندان اسلامی دنیای علم را اداره کردند آنچه امروز به دست اروپایی‌ها افتاده وراثت علمی مسلمین بوده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه اروپایی‌ها تا جایی که دستشان به خصوص در این ۲۰۰ سال اخیر رسیده است در سراسر جهان سعی کردند علم را که مایه قدرت است در حصر خود قرار دهند و به ملت‌های دیگر در حدی که کارگر آنان بشمار بیایند اجازه داده‌اند، تأکید کرد: اما غربی‌ها استقلال علمی سایر کشورها را تحمل نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی عنوان کرد: اینکه مشاهده می‌کنید دانشمندان در هر بخشی مانند شهید علامه مطهری، شهید فخری‌زاده و امثال شهید چمران‌ها را ترور می‌کنند، چون می‌خواهند به هر بهانه‌ای جوامع را درگیر کنند و دانشمندان آنان را از میان بردارند و بقیه را در حد کارکنان خودشان اجازه علم آموزی دهند؛ رمز سلطه آنان بر جهان نیز همین موضوع است.

عبادی با اشاره به اینکه آنان در مقابل جمهوری اسلامی به عنوان مرکز استقلال علمی، این همه دشمنی می‌کنند رمزش همین است، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی را همین‌ها تحمیل کردند، صدام فقط یک مهره بود، سازمان‌های بین‌المللی صدام را تجهیز کردند اما پس از هشت سال اعلام کردند که شروع کننده جنگ تحمیلی صدام بوده است.

وی با تأکید بر اینکه هدف دشمن این است که مانع رشد و پیشرفت علمی کشورهای دیگر شوند، افزود: در حالی که اروپایی‌ها تجهیزات جهان علم را از مسلمین فرا گرفته‌اند و حتی آنچه را که در تاریخ علم بیان می‌کنند و به خودشان نسبت می‌دهند، خیلی از اینها دروغ و دلایل آن نیز موجود است؛ اختراع اولین وسیله پرواز را در حالی به برادران رایت نسبت می‌دهند که قرن‌ها قبل از اینها، اولین پرواز بشری توسط یک دانشمند مسلمان اهل اندلس به نام «عباس بن فرناس» انجام شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در دورانی که اروپایی‌ها بر جوامع اسلامی سلطه داشتند منابع علمی مسلمانان را از بین بردند و یا به کشورهای خود بردند، گفت: حالا همین‌ها، انقلاب اسلامی را برنمی‌تابند و بیش از هر چیز دشمن علما و دانشمندان هستند.

عبادی ادامه داد: اما به هر حال بخواهند و یا نخواهند نظامی مقدس جمهوری اسلامی فرزندانی را تربیت کرده که راه شهدا را ادامه می‌دهند البته دشمنان با فشار اقتصادی، تحریم، نفوذ و سرگرمی مردم به پول حرام و یا محتاج کردن به نان شب، مشکل ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه دشمن عدم استقلال علمی جوامع بشریت است، تأکید کرد: چهل سال اول انقلاب اسلامی را با آزمون و خطا پشت سر گذاشته‌ایم اما در گام دوم انقلاب و در آینده شرایط بهتری خواهیم داشت و باید اهداف و آرمان‌های انقلاب را تعقیب کنیم و سرلوحه این کار تحقیقات و پژوهش و علم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه ویژگی پرورش روحیه، توفیق علمی و تبدیل آن به تکنیک در نیروهای مسلح وجود دارد، گفت: بسیاری از پیشرفت‌های الکترونیکی در نیروهای مسلح جلوتر از دانشگاه ها به ثمر نشسته است چون نیروهای مسلح نظامند هستند سریعتر به اهداف می‌رسند.

عبادی خاطرنشان کرد: امروز پیشرفت‌های موشکی و پهبادی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از بزرگترین نگرانی‌های دشمن و متأسفانه با زبان برخی نفوذی‌های داخلی است.

وی با اشاره به موفقیت های علمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، افزود: شما مایه امید و پناه جامعه بشری مظلوم از شَر مستکبرانی هستید که براساس قدرت خود کشورها را ویران و زنان و کودکان را می کشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار