«هنر کارت» رونمایی شد/ جزئیات ارائه خدمات جدید صندوق اعتباری هنر

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده با اعتبار اولیه ۱۲۰۰ میلیارد ریال کار ارائه هنر کارت به اعضا صندوق اعتباری هنر آغاز شد.
کد خبر: ۴۳۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ - 13December 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری رونمایی از طرح هنر کارت صبح امروز با حضور «سیدحسین سیدزاده» مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و «مصطفی خادم المله» مدیرعامل هنر کارت در تالار رودکی برگزار شد.

سیدزاده: هنر کارت پاسخ به یک خلا بود

سید حسین سیدزاده در ابتدای این نشست گفت: ما در طراحی این کارت می‌خواهیم هرچه بیشتر فاصله‌ خودمان را با اهالی فرهنگ و هنر کم کنیم. بنا داشتیم جامعه مخاطب خود را در یک ارتباط پیوسته نگه داریم. همین الان صندوق نزدیک هشتاد هزار عضو دارد. این اعضا کسانی هستند که در طول دو تا یه سال اخیر به صندوق اضافه شده‌اند و بیش از صد در صد رشد داشته ایم. ما در اینجا تولید آهن و سیمان و محصول نداریم که اگر رشدمان زیاد شد خوشحال شویم. خوشحالی ما از شناسایی فعالان فرهنگی و هنری است. گسترده ترین مویرگی در کشور موسیقی است.

وی ادامه داد: در هر شهر و شهرستان فعال حوزه موسیقی داریم به ویژه موسیقی محلی که در شهرستان ها و شهرها پررونق است. بر همین مبنا شناسایی آنها یکی از وظایف ما بود خیلی از آنها حتی خبر نداشتند که حتی صندوق اعتباری هنر وجود دارد. به این جامعه مقداری از این زاویه رسیدگی نشده بود کسی نیامده بود در شهرها و نقاط مختلف بگردد تا کسانی را که فعال بودند اما شناخته نشده بودند، پیدا کنند. از همین رو ثبت این هشتاد هزار نفر برای من افتخاری است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اظهارداشت: فکر می‌کنم سلبریتی های اصلی ما در استان‌ها و شهرستان‌ها هستند. برخی از آنها اعتبار زیادی در منطقه خود دارند که ندیدن آنها ظلم به پتانسیل کشور بود. جامعه فرهنگی هنری ما فقط به جشنواره فجر منحصر نمی‌شود.در کل شبکه نمایش خانگی رد پای هنر نواحی وجود ندارد در حالی که اگر به یک شهرستان بروید کسی برایش مهم نیست که آخرین ترک جهانبخش کیست و شاید اصلا به سادگی نشانسند بلکه موسیقی محلی خود را به خوبی می‌شناسند و گوش می‌دهند. وقتی وجه همت خود را بر این گذاشتیم باید خدمات خود را هم گسترش می دادیم از همین رو تعداد بیمه شدگان افزایش پیدا کردند نزدیک به ۳۸ هزار نفر بیمه تامین اجتماعی هستند، نزدیک به سی هزار نفر بیمه تکمیلی هستند. حتی اگر کسی هم بیمه نبوده سعی کرده‌ایم از مسیر بیمه عبور کند تا کسی نگران هزینه بیماری نباشد.

سیدزاده ادامه داد:خدمات آنلاین هم مهم است در حال حاضر برای همه افراد پروفایل درمانی دارند. پروفایل درمانی همه بیمارانی که بیمه تکمیلی دارند، در دست ماست تا به وضعیت آنها اشراف داشته باشیم. مثلا در حوزه‌ تجسمی فهمیده‌ایم آسیب‌های دست و گردن زیاد است به همین دلیل دقیقا می‌دانیم به چه سمت و سویی باید برویم، با چه مراکزی قرارداد ببندیم.

وی افزود: در دوره اخیر یکی از حمایت ها پرداخت حق بیمه سه ماهه بود. عمدتا حق بیمه سه ماهه را دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: کاری که بر زمین مانده و یک مطالبه بود داشتن یک شناسه هویتی بود. ما می‌دیدیم که اهالی فرهنگ و هنر روشی برای شناساندن خود به جامعه فرهنگی هنری نداشتند. فقط به سینما نگاه نکنید که درصدی از آنها را مردم می‌شناسند. نیاز بود این هشتاد هزار نفر شناخته شوند. طراحی هنر کارت چند بار مطرح شده بود ولی هیچوقت عملی نشد. جامعه فرهنگی هنری نیاز داشت هویت یکپارچه بگیرد. هنر کارت پاسخ به یک خلا بود تا به عنوان شناسه هویتی شناخته شود.

سیدزاده ادامه داد: اطلاعات پرداخت ها هم تکمیل نبود تصمیم گرفتیم این کارت شناسایی را به کارت مالی هم تبدیل به کنیم پس هنر کارت هم کار شناسایی و هم کارت مالی شد. سپس خدمات رفاهی و تخفیفات هم به آن اضافه کردیم. این کارت یک کارت چند منظوره است یعنی با بارکدی که دارد قابلیت تعریف دسترسی های مختلف را دارد گاهی می‌تواند جواز ورود به یک جشنواره باشد، گاهی ممکن است لینک ثبت‌نام باشد و... هر بار می‌شود دسترسی آن را تغییر داد.

تمام رسته‌های هنری می‌توانند خودشان را در آنجا معرفی کنند

وی تاکید کرد: در جلسه بعدی درباره خدمت پروانه صحبت می‌کنم. ما برای همه اعضا دکانی برای معرفی آثارشان تعریف کرده‌ایم. ما برای همه اعضا در پروانه یک فروشگاه مجازی طراحی کرده‌ایم که استقبال خوبی از آن شده است. تمام رسته‌های هنری می‌توانند خودشان را در آنجا معرفی کنند که به نظرم اتفاق مهمی است که اگر با هنر کارت پیوند بخورد نقشش غیرقابل حذف می‌شود. ما نمی‌خواهیم یک کارت به کارت های گروهی اضافه کنیم می‌خواهیم همه از داشتن این کارت لذت ببرند و بدانند پاسداشتی برای کارهای هنری آنهاست می‌توانیم جایگاه این کارت را خودمان تعریف کنیم. این ما هستیم که تصمیم می‌گیریم به حوزه فرهنگ و هنر توجه بیشتری داشته باشیم. این کارت آمده که به همه بگوید ما هنوز عادات خوب فرهنگی و هنری را فراموش نکرده‌ایم. ما در این تعاملات موثر هستیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر عنوان کرد: راه علاج ما این است که در کنار یکدیگر باشیم و نواقص را به گوش مسئولان برسانیم و حل کنیم. اگر توانستیم همه دور هم قرار بگیریم آنگاه همه به یک میزان از خدمات برخوردار خواهیم بود. ارایه دسترسی یکسان، شفافیت در توزیع منابع و ... از کارهای هنر کارت است. اگر جایی ضعف وجود دارد به این دلیل است که ما نخواستیم ببینیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار