ارسال دو دوره کامل کتب «مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس» به‌تمامی استان‌های کشور

مدیر انتشارات و توزیع مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: در دو سال گذشته موفق شده‌ایم دو دوره کامل از تمامی آثار منتشرشده توسط مرکز اسناد را برای تمامی استان‌های کشور ارسال کنیم.
کد خبر: ۴۳۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ - 13December 2020

ارسال دو دوره کامل تمامی کتب مرکز اسناد به‌تمامی استان‌های کشوربه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نورالله جعفری، مدیر انتشارات و توزیع مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به مأموریت این مدیریت در تجهیز کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس سراسر کشور به کتب منتشرشده توسط این مرکز، اظهار داشت: ما در دو سال گذشته بر اساس ابلاغیه‌ای که از سوی ریاست محترم مرکز برایمان ارسال شد به ۶۰ کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در سراسر کشور تمامی آثار خود را ارسال کرده‌ایم.

وی افزود: در ۳۰ استان برای کتابخانه‌های تخصصی سازمان حفظ آثار و همچنین کتابخانه‌های تخصصی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، یک دوره کامل کتاب‌های منتشرشده توسط مرکز را ارسال کرده‌ایم.

جعفری اظهار کرد: مجموعاً دو دوره برای تمامی ۳۰ استان کشور ارسال می‌شود. در سال ۹۸ به ۱۴ استان و در سال ۹۹ به ۱۶ استان دیگر بین دو نهاد، کتاب‌ها ارسال شده است.

در ادامه مدیر انتشارات و توزیع مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پاسخ به سؤالی در خصوص شیوه‌های فروش کتاب به مشتریان گفت: دو روش اساسی و کلی برای فروش کتاب به مشتریان پیش‌بینی کرده‌ایم. روش اول، فروش کتاب به‌صورت فیزیکی و حضوری است که مخاطبین با مراجعه به فروشگاه‌های ما کتاب را خریداری می‌کنند.

وی افزود: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در پنج استان دارای فروشگاه و نمایندگی فروش است.

۱. در تهران، میدان انقلاب، خیابان فخر رازی که فروشگاه مرکزی ماست که هر روز به‌غیراز روزهای تعطیل از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ عصر پذیرای مشتریان است.

۲- فروشگاه خرمشهر که روبروی مسجد جامع خرمشهر قرار دارد و نمایندگی انتشارات مرکز در استان خوزستان است.

۳- فروشگاه «شهدای غواص» استان زنجان

۴ - فروشگاه شهر خرم‌آباد استان لرستان

۵ -فروشگاه استان گیلان.

جعفری در خصوص شیوه دوم فروش کتاب به مشتریان اظهار کرد: در روش دوم ما کتاب‌ها را به‌صورت دیجیتالی در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم که خود به دو طریق است. در روش اول مخاطبین می‌توانند با مراجعه به سایت «طاقچه» و پرداخت مبلغ جزئی، اجازه دسترسی به فایل کتاب و مطالعه آن را پیدا کنند. همچنین مخاطبین می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز اسناد به نشانی نسبت به خرید اینترنتی کتاب اقدام کنند. کتاب حداکثر ظرف مدت چهار روز به آدرس محل سکونت آن‌ها ارسال خواهد شد. ضمناً به خریدهای بالای ۱۰۰ هزار تومان نیز تخفیف ویژه‌ای تعلق می‌گیرد.

وی افزود: در روش دوم عرضه اینترنتی کتاب، فایل صوتی کتاب هم در داخل سایت طاقچه قرار داده شده که فرد می‌تواند با دانلود این فایل آن را گوش دهد. در حال حاضر فایل صوتی کتاب‌هایی همچون «مژه‌های سوخته» و «شماره پنج» در سایت طاقچه موجود است و کتاب هایی مانند «امدادگر کجائی» و «عشق و نفرت» در حال تبدیل‌شدن به فایل صوتی هستند.

مدیر انتشارات و توزیع مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در خصوص موانع و مشکلات پیش روی چاپ و تکثیر کتاب‌ها گفت: در سال ۱۳۹۹ چاپ کتاب نسبت به سال ۹۸ حدود ۵۰ درصد کمتر شده و همچنین فروش کتاب نیز ۵۰ درصد کاهش داشته است. این خود به دلیل شرایط متأثر از شیوع گسترده بیماری کرونا است که تأثیر منفی خود را بر روی صنعت چاپ گذاشته و باعث ورشکستگی برخی از چاپخانه‌ها نیز شده است. البته روی مرکز اسناد فشار کمتری وارد شده، چراکه کتاب‌های ما مشتریان خود را دارد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار