مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

سالانه 50 عنوان کتاب دفاع مقدس در کردستان منتشر می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: سالانه 50 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و وصیت‌نامه شهدا در کردستان تدوین و منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۳۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ - 13December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان امروز در دیدار با حجت‌الاسلام «علیرضا پور‌ذهبی» نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به عمده فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان اظهار داشت: همکاران بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در بحث فرهنگی و هر آنچه که مربوط به دوران دفاع مقدس است را رصد می کنند و در حفظ و نشر آن به عنوان یادگار برای نسل آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند.

وی گفت: عمده کارهایی که توسط این مرکز رصد می‌شود بحث راهیان نور است که متاسفانه نزدیک به یک سال به خاطر بیماری کرونا فعالیت خاصی نداشته اما در سنوات گذشته در شمال غرب کشور بالغ بر 100 هزار نفر کاروان راهیان نور از یادمان‌ها بازدید به عمل می‌آوردند.

مالکی با بیان اینکه بالغ بر 7 هزار پیشکسوت دفاع مقدس در این استان وجود دارد افزود: به تناسب و ظرفیت خود سالانه در هفته دفاع مقدس و در طول سال از این عزیزان تجلیل به عمل آورده‌ایم.

وی به بحث ادبیات پرداخت و گفت: سالانه 50 عنوان کتاب از خاطرات و وصیت‌نامه شهدا و هر آنچه که توسط بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس برای ما طی برنامه‌ای مشخص ابلاغ می‌شود، در استان کردستان چاپ و نشر داده می‌شود.

این مسئول بیان داشت: در استان نزدیک به 2 هزار و 600 مدخل و نقاطی که درگیری‌ها انجام و محل شهادت شهیدان است شناسایی شده و از لحاظ دانشنامه در صدد تالیف آن هستیم که در سطح کشور به عنوان دایرةالمعارف از آن یاد می‌کنند که شهر سنندج به سهم خود نیز در آن دخیل است.

وی گفت: مرکز نشر و ارزش های دفاع مقدس استان کردستان با پیش بردن برنامه‌ها و فعالیت فرهنگی در صدد ثبت رشادت‌های شهیدان این مرز و بوم در قالب برنامه‌های فرهنگی هستند.

مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان به شهدای زن در دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: 562 شهیده زن در استان کردستان نثار انقلاب شده که رشادت های آنان توسط مسئول مربوطه در حال ثبت شدن برای آیندگان است.

این مسئول به راه اندازی شورای امور روحانیون در استان اشاره و عنوان کرد: این شورا با دبیری مرکز نشر و ارزش‌های دفاع مقدس و مسئول نماینده ولی فقیه در استان و 10 نفر شورا با فعالیت خود در این حوزه شروع به کار خواهند کرد.

مالکی به برنامه‌های این مرکز در هفته دفاع مقدس گریزی زد و ابراز داشت: در این راستا 11 ستاد استانی تشکیل شده که یک ستاد آن به ریاست استاندار و 10 ستاد شهرستانی آن هم توسط فرمانداران تشکیل و در قالب 97 کمیته در حال رصد کردن برنامه ها هستند.

وی گفت: در برنامه دفاع مقدس و برای جلوگیری از تجمعات با رعایت پروتکل بهداشتی در قالب چهل سالگی از 3 هزار نفر تجلیل به عمل خواهیم آورد که تا به حال از هزار و 200 نفر از این عزیزان تجلیل شده است.

این مسئول متذکر شد: استان کردستان یکی از استان‌هایی است که هم قبل از دفاع مقدس و هم بعد از آن درگیر با ضد انقلاب را داشته لذا به طبع آن نیز کارهای فرهنگی زیادی دارد اما این استان فاقد موزه دفاع مقدس است این در حالی است که به این مرکز زمینی ارائه شده و لازم است که با مساعدت‌های مسئولان هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار