دفاع پرس گزارش می دهد/

ایجاد پلیس اجتماعی مهمترین دستاورد مدیریتی سردار احمدی مقدم

حدود ده سال پیش بود که نیروی انتظامی به دست سردار اسماعیل احمدی مقدم سپرده شد تا فصل نوینی از ایجاد امنیت در جامعه با رویکردی اجتماع محور ایجاد شود.
کد خبر: ۴۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵ - 11March 2015

ایجاد پلیس اجتماعی مهمترین دستاورد مدیریتی سردار احمدی مقدم

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، حدود ده سال پیش بود که نیروی انتظامی به دست سردار اسماعیل احمدی مقدم سپرده شد تا فصل نوینی از ایجاد امنیت در جامعه با رویکردی اجتماع محور ایجاد شود.

در کنار تمامی موفقیت های ایجاد شده در ساختار پلیس چه از نظر تحول سازمانی و چه از نظر عملیاتی بیش از هر چیز دیگر همراه شدن مردم با پلیس در تمامی مراحل یکی از دستاوردهای مهم پلیس به حساب می آید که به سادگی نمی توان چشم بر روی آن بست.

ایجاد همیاران پلیس و پلیس افتخاری نمونه های بارزی از این نمایش قدرت اجتماعی به حساب می آیند تا با کمک خود مردم امنیت برای اقشار مختلف جامعه ایجاد شود. امنیتی که با این رویکرد هزینه های کمتری برای جامعه به همراه خواهد داشت و عملا مردم چشم و گوش بینا و شنوای پلیس خواهند شد.

نمونه بارز این رویکرد اجتماعی را می توان در کاهش تلافات جاده ای، افزایش ضریب امنیت در فضای سایبری و نهایتا امن تر شدن مرزها در گوشه گوشه کشور دید.

افزایش ضریب کشف در پرونده های جنایی، کاهش سرقت های کلان، کاهش سرقت مسلحانه و دستگیری صد در صدی این دست از مجرمان و ... شاید هر یک به عنوان دستاوردی غیر قابل چشم پوش در پلیس به حساب آید اما " پلیس خود شدن " افراد مهمترین ثمره فعالیتی در ده سال گذشته است.

تشکیل ساختاری به نام معاونت اجتماعی، پلیس را در تحقق ایجاد پلیس اجتماع محور بیشتر همراهی کرد و باعث شد تا پل ارتباطی قوی و پایداری بین مردم و پلیس ایجاد شود و این زمینه فکری شکل گیرد که پلیس ساختاری در رو به روی مردم نیست بلکه در کنار مردم و برای مردم است.

با یک شناخت درست و صحیح از یک ضرورت اجتماعی در این بازه زمانی ده ساله، هم اکنون می توان به جرات گفت که پلیس ایران با همراهی مردم یکی از مقتدرترین پلیس ها در سطح منطقه به حساب می آید که این اقتدار بیشترین اتکای خود را به بدنه اجتماع و اعتمادی که مردم به ساختار پلیس کرده اند، دارد. هر چند که پلیس در این سال ها از نظر علمی و تکنولوژیک پیشرفت های بسیاری داشته و ساختار پلیس علمی در این سال ها بیش از دوران های دیگر به خود روندی رو به رشد گرفته است.

یقینا با روی کار آمدن سردار اشتری و سکان دار شدن وی به عنوان فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می توان این پیش بینی را کرد که در آینده نه چندان دور بسیاری از قله ها که تا کنون در ناجا دست یافتنی نبود برای سبز پوشان دیگر آرزویی دور از دسترس نباشد و در کنار این موفقیت آرامش بیشتری برای مردم ایجاد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار