چهل‌سالگی سرو/

اهدای خون به نیابت از شهدا در پویش «زندگی ببخشیم»

هیئت «فرزندان شهدای اسلام» که متشکل از جمعی از فرزندان شهداست، با راه‌اندازی پویشی با عنوان «زندگی ببخشیم» به یاری بیماران نیازمند به خون شتافته و در فضای مجازی عموم مردم را به اهدای خون به نیابت از یک شهید، دعوت کرده است.
کد خبر: ۴۳۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰ - 14December 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شیوع «کرونا» با همه بدی‌ها و تلخی‌های خود، موجب ایجاد همدلی در ملت ایران شد؛ همدلی که یادآور حماسه‌های دوران هشت سال دفاع مقدس است. در این راستا بسیاری از مردم ایران، خصوصاً پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا، به‌صورت خودجوش و «آتش به اختیار» پا به میدان مبارزه با این ویروس منحوس گذاشته و برای رفع نیازهای بهداشتی جامعه، با تولید ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، ضدعفونی کردن معابر عمومی و... حرکتی جهادی را آغاز کردند و از سویی دیگر نیز به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) حرکتی خیرخواهانه با عنوان «کمک مومنانه» برای حمایت از اقشاری که در اثر شیوع «کرونا» کسب و کار آن‌ها آسیب دیده است، آغاز شد که در این زمینه نیز همان وحدت و همدلی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس شکل گرفت.

مدتی نگذشته بود که مسئولان انتقال خون کشور اعلام کردند، شیوع «کرونا» موجب نگرانی مردم برای اهدای خون شده و بر این اساس ذخایر خونی کشور کاهش یافته است؛ اما باز هم همدلی ملت ایران نگذاشت تا این موضوع به بحران تبدیل شود؛ بر این اساس، بسیاری از مردم به مراکز انتقال خون شتافته و خون خود را به بیماران نیازمند اهداء کردند و حماسه‌ای مانند همان حماسه‌های دوران دفاع مقدس را رقم زدند که در این راستا نیز پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا، به‌عنوان متولیان اصلی ترویج فرهنگ دفاع مقدس، بازهم در صف اهداءکنندگان خون، پیش‌قدم شدند.

بر این اساس، هیئت «فرزندان شهدای اسلام» که متشکل از جمعی از فرزندان شهداست، با راه‌اندازی پویشی با عنوان «زندگی ببخشیم» به یاری بیماران نیازمند به خون شتافته و در فضای مجازی عموم مردم را به اهدای خون به نیابت از یک شهید، دعوت کرده است.

اهدای خون به نیابت از شهدا در پویش «زندگی ببخشیم»/ فرزندان شهدا پیش‌قدم شدند

«امیر قلیچ‌خانی» فرزند شهید والامقام «علی قلیچ‌خانی»، مسئول پویش «زندگی ببخشیم» است که عصر روز (یک‌شنبه) به‌همران تعداد دیگری از فرزندان شهدا، با حضور در مرکز انتقال خون واقع در خیابان «وصال شیرازی» تهران، در یک اقدام خیرخواهانه، این پویش را کلید زد. وی در این رابطه به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: فرزندان شهدا پویش «زندگی ببخشیم» را آغاز کرده‌اند؛ اما این پویش تنها مربوط به فرزندان شهدا نیست؛ بلکه هرکسی به نیابت از حدود ۳۲۰ هزار شهید ایران اسلامی می‌تواند در این پویش شرکت کرده و خون خود را به نیابت از یک شهید والامقام به بیماران نیازمند اهداء کند تا ان‌شاءالله، شهدای والامقام برای از بین بردن بیماری منحوس کرونا در کشور، ما را یاری کنند.

قلیچ‌خانی ضمن دعوت عموم ملت ایران برای پیوستن به پویش «زندگی ببخشیم»، تصریح کرد: عقیده ما بر این است که خون ایثار و فداکاری در رگ‌های فرزندان شهدا وجود دارد و باید این خون‌ها مانند رودی در جامعه به جریان بیافتد تا به یاری خدا، معنویت و غیرت حاصل از آن، موجب شود تا تمامی مشکلات کشور که بخشی از آن ناشی از کم‌کاری برخی مسئولان است، برطرف شود.

اهدای خون به نیابت از شهدا در پویش «زندگی ببخشیم»/ فرزندان شهدا پیش‌قدم شدند

«میثم مداح» یکی از اعضای هیئت «فرزندان شهدای اسلام»، فرزند جانباز شهید «مرتضی مداح» است، جانبازی که سال ۱۳۸۳ به‌دلیل عوارض ناشی استنشاق گاز‌های تسلیحات شیمیایی رژیم بعث عراق به شهادت رسیده است. وی نیز درحال اهدای خون خود در راستای پویش «زندگی ببخشیم»، به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: من هرساله یکی‌دوبار برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنم؛ اما این‌روز‌ها شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا موجب شده است تا مردم کمتر به اهدای خود بپردازند که این پویش «زندگی ببخشیم» می‌تواند به مردم یادآوری کند تا برای اهدای خون، اقدام کنند.

وی با دعوت از همه خانواده‌های شهدا و عموم مردم برای شرکت در پویش «زندگی ببخشیم»، تصریح کرد: خون دادن به‌صورت کلی از نظر انسانی و فرهنگ ایرانی اسلامی ما یک‌نوع ایثار است؛ چه خون دادن برای دفاع از اسلام و وطن باشد، چه خون داد برای کمک به هموطنان‌مان باشد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها