حاجی بابایی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

حرکت فرهنگی "راهیان نور" تاثیرش از روزها و ماه‌ها کار پرورشی در مدارس بیشتر است

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: اعتقاد من این است که حرکت فرهنگی راهیان نور تاثیرگذاریش از ساعت‌ها، روزها و بلکه ماه‌ها تدریس و انجام کار پرورشی در مدرسه بیشتر است.
کد خبر: ۴۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸ - 11March 2015

حرکت فرهنگی

"حمیدرضا حاجی بابایی" وزیر سابق آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با راهیان نور دانش آموزی گفت: باتوجه به اینکه دانش آموزان در سنینی هستند که تربیت و آموزش در آنها تاثیرگذاری بالایی دارد، حضورشان در مناطقی که مربوط به راهیان نور و دفاع مقدس است نقش تاثیرگذاری در نوع نگاه و تفکر آنان دارد.

وی افزود: آن نیروها و رزمندههایی نیز که در دفاع مقدس حضور پیدا کردند، در همین محیطها رشد یافتند و توانستند انسانهای بزرگی بشوند.

وزیر سابق آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حضور دانش آموزان در راهیان نور موجب میشود که رفتارها و واقعیات را ببینند و آزادانه در فضای فکری خود تصمیم بگیرند و تفکر کنند.

وی تاکید کرد: ممکن است در برخی جنبهها صورت احساس وجود داشته باشد اما معمولا منشا ورود به تفکر و اندیشه از طریق همین حواس است و انسان براساس رفتارها و برخوردهایی که در محیط خود میبیند تفکر میکند و تصمیم میگیرد.

حاجی بابایی با اشاره به استقبال خانوادهها از اجرای طرح راهیان نور دانش آموزی گفت: دانش آموزانی که به مناطق عملیاتی دفاع مقدس سفر کردهاند، وقتی برمیگردند برای دیگر دوستان خود از خوبیها و برکات راهیان نور میگویند، لذا سایر دانش آموزان نیز مشتاق میشوند.

وی با بیان اینکه برخی از خانوادهها به ما مراجعه میکردند و میگفتند از وقتی که فرزندمان به سفر راهیان نور رفته تغییر کرده و رفتارهایش بسیار خوب شده است، تصریح کرد: غالب دانش آموزان خودشان از طرح راهیان نور استقبال میکنند و با مدیران مدارس تماس میگیرند و درخواست میکنند تا در اردوهای راهیان نور حضور یابند، باتوجه به اینکه برخی از هزینههای این سفر نیز باید توسط خودشان پرداخت شود.

وزیر سابق آموزش و پرورش در رابطه با تربیت راویان دفاع مقدس از نسل چهارم انقلاب خاطرنشان کرد: در همان سالهای اولی که طرح راهیان نور دانش آموزی آغاز شد، دانش آموزانی از مدارس مختلف انتخاب و به تمرین روایتگری پرداختند.

وی افزود: ما باید دانش آموزان را به سمتی سوق دهیم تا کسانی که استعداد روایتگری دارند و علاقهمند هستند، دورههای ویژه روایتگری را بگذرانند.

حاجی بابایی همچنین در خصوص آماده سازی فضای مدارس قبل از اعزام کاروانها با هدف زیارت با معرفت، گفت: آمادهسازی فضا برعهدهی مدیر و معلم مدرسه است که معمولا مدیران مدرسه تمامی علاقهمند هستند و من نظرم این بود مدرسهای که دانش آموزانش به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام میشوند، مدیر و معلمان و حتی خدمتگذار نیز با اینان همراه باشند.

وی با بیان اینکه انجام یک زیارت با معرفت نیاز جامعه است، خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است حرکت فرهنگی راهیان نور تاثیرگذاریش از ساعتها، روزها و بلکه ماهها تدریس و انجام کار پرورشی در مدرسه بیشتر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها