مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد؛

آموزش تخصصی ۳۸۰ طلبه بسیجی در طرح شهید سلیمانی

ابوالفضل رجبی گفت: ۳۸۰طلبه بسیجی در طرح شهید سلیمانی آموزش تخصصی دیده اند که در سطح استان به فرماندهان شهرستانی سپاه معرفی می شوند و در راستای تجربیات ارزشمندی که دارند به کارگیری خواهند شد.
کد خبر: ۴۳۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷ - 13December 2020

۳۸۰ طلبه بسیجی در طرح شهید سلیمانی آموزش تخصصی را فرا گرفتند

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، «ابوالفضل رجبی» مسئول بسیج طلاب سپاه روح الله استان مرکزی در تشریح اقدامات بسیج طلاب در طرح جهادی سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران، گفت: قرارگاه شهید سلیمانی در بسیج طلاب به همت جهادگران طلبه و بسیجیان در سطح استان راه‌اندازی شد که با دو رویکرد کمک به ائمه جمعه و کمک به اجرای طرح شهید سلیمانی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

رجبی اظهار کرد: در رویکرد کمک به ائمه جمعه که با هدایت‌های آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان در حال انجام است بسیج طلاب در سه محور ضدعفونی اماکن و معابر، کمک مؤمنانه و نقش‌آفرینی در طرح آمران سلامت هلال‌احمر که در ۲۱ محله بسیج طلاب نقش‌آفرینی می‌کند که اقدامات چشمگیری در این راستا با رویکرد مسجد محوری انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در رویکرد دوم که کمک به اجرای طرح شهید سلیمانی است که با هدایت‌های سردار کریمی فرمانده سپاه روح‌الله در حال انجام است بسیج طلاب با سازمان‌دهی ۳۴ گروه جهادی در قالب کمیته‌های شکل‌گرفته نقش‌آفرینی می‌کند.

مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: ۳۸۰ طلبه بسیجی در طرح شهید سلیمانی آموزش تخصصی دیده‌اند که در سطح استان به فرماندهان شهرستانی سپاه معرفی می‌شوند و در راستای تجربیات ارزشمندی که دارند به‌کارگیری خواهند شد.

رجبی بیان کرد: بسیج طلاب از ابتدای شیوع بیماری کرونا همواره قدردان زحمات کادر درمان و مدافعان سلامت بوده و لذا تلاش کرده‌ایم تا با اقدامات مختلف بتوانیم کمکی به این عزیزان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در این راستا با همکاری ستاد بحران نهادهای حوزوی در موج سوم کرونا بیش از ۱۳۰ طلبه بسیجی خواهر و برادر آموزش تخصصی دیده‌اند که از این تعداد ۶۵ نفر از آنها در بیمارستان امیرالمؤمنین (ع)، ۲۵ نفر در ساوه، ۴۰ نفر در خمین و تعدادی دیگر در سایر شهرستان‌ها به‌عنوان همراه و همیار بیماران امورات آنها را انجام می‌دهند که این کار باهدف جلوگیری از انتقال بیماری به اطرافیان بیمار انجام می‌شود که خوشبختانه با موفقیت در حال انجام هست.

مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: جدای از اقداماتی که بسیجیان طلاب در قالب همیار بیماران انجام می‌دهند بسیجیان طلبه در انجام کارهای فرهنگی در مراکز درمانی همچون روضه‌خوانی ، ارتقای سطح بینشی و بصیرتی بیماران و تزریق روحیه معنوی نیز نقش‌آفرینی می‌کنند.

رجبی یکی از اقدامات مهمی که در طی یک هفته گذشته توسط بسیج طلاب در هندودر انجام شد راه اندازی کارگاه تولید گان و ماسک بهداشتی است که با رویکرد مردم و خیر محوری برای مراکز درمانی کار انجام می دهند و در سطح استان هم بسیج طلاب با کارگاه های تولید ماسک روزانه یک هزار ماسک بهداشتی به طور رایگان در اختیار مردم قرار می دهد.

وی گفت: همچنین به دلیل ابتلای کادر درمان آسایشگاه معلولین روستای گرکان آشتیان ۳ نفر از طلاب بسیجی که آموزش تخصصی روانشناسی بالینی دیده بودند برای انجام امورات در این مرکز سازماندهی شدند و به معلولان خدمت رسانی می کنند.

 مسئول بسیج طلاب سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم بسیج طلاب که از نگرانی های مردم و علما محسوب میشد بحث انجام امورات شرعی جانباختگان کرونایی بود که خوشبختانه طلاب بسیجی با حضور در این عرصه، نگرانی ها را برطرف کردند.

رجبی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۵ طلبه بسیجی در آرامستان های سطح استان مستقر شده اند و امورات شرعی جانباختگان را به شکل جهادی انجام می دهند و بسیج طلاب تا ریشه کن کردن بیماری منحوس کرونا در میدان های مختلف آماده خدمت رسانی است و از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها