حجت‌الاسلام مروی در دیدار استاندار خراسان رضوی:

رویکرد آستان قدس همکاری حداکثری با مسئولان برای رفع مشکلات مردم است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: رویکرد این نهاد همکاری حداکثری با مسئولان برای گره‌گشایی و رفع مشکلات مردم است.
کد خبر: ۴۳۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ - 13December 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام‌ «احمد مروی» در دیدار با «محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نعمت خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی توفیقی بزرگ است، خدمت به زائران و مجاوران حرم حضرت رضا (ع) را ویژگی منحصربه‌فرد استان خراسان رضوی دانست و اظهار داشت: خدمت در استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد به سبب انتساب به امام علی بن موسی الرضا (ع) مزیت و توفیقی مضاعف است، اینجا هم خدمت به خلق خدا و هم مجاوران و زائران امام هشتم است که این خود بیانگر ارزش بالای خدمت در این شهر و استان بوده که موجب قرب به پروردگار و اهل‌بیت (ع) می‌شود.

وی با اشاره به روحیه همکاری و تعامل بسیار خوبی که میان مسئولان دستگاه‎های مختلف استان خراسان رضوی وجود دارد، تصریح کرد: امیدواریم مسئولان استان با همین روحیه و انگیزه، فرصت خدمت به مردم را مغتنم بدانند و آستان قدس نیز به میزان توان و اختیارات، کمک به مسئولان را برای حل مشکلات مردم وظیفه خود می‌داند.

این افزود: آستان قدس بنا بر دستور رهبر معظم انقلاب و رسالت دینی و مسئولیت اجتماعی که برای خود قائل بوده، آماده همکاری با مسئولان برای گره گشایی از مشکلات مردم است.

مروی ضمن اشاره به محدودیت‌هایی که آستان قدس برای رعایت دقیق غبطه وقف با آن روبه‌رو است، ابراز کرد: معتقدیم هیچ بن‌بستی برای همکاری و تعامل بخش‌های مختلف در راستای رفع مشکلات استان وجود ندارد، نمونه آن زمین مناسبی که در شهرک شهید رجایی و باهنر توسط آستان قدس در اختیار شهرداری و دولت قرار داده شد تا با ساخت واحد مسکونی و امکانات شهری برای محرومان زمینه حل مشکلات حاشیه شهر مشهد را فراهم آورند.

تولیت آستان قدس رضوی بابیان اینکه اعطای زمینی با این مساحت به مسئولان برای حل مشکلات مردم در تاریخ آستان قدس بی‌سابقه بوده است، ادامه داد: همکاری و همراهی مسئولان در بخش‌های مختلف می‌تواند شرایط عمران و آبادی بیشتر شهر مشهد و توسعه خدمات عام‌المنفعه را در کنار رعایت کامل غبطه وقف فراهم آورد.

مروی با تأکید بر اینکه رویکرد آستان قدس همکاری و تعامل حداکثری با مدیریت‌های شهری و دولتی است، ابراز کرد: اگرچه ارائه خدمات شهری جزو وظایف آستان قدس نیست، اما باهدف همکاری با مسئولان و توسعه خدمت‌رسانی به مردم اراضی فراوانی از سوی این آستان مقدس به‌طور رایگان در اختیار مدیریت‌های شهری و دولتی قرار داده‌شده است که نمونه آن می‌توان به پارک ملت مشهد و پارک ملت تهران اشاره کرد.

در ابتدای این دیدار محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های مجموعه متبوع خود، از برنامه‌ریزی برای کاهش مشکلات حاشیه شهر مشهد، بافت پیرامون حرم مطهر و توسعه پارکینگ برای زائران بارگاه منور امام رضا(ع) خبر داد.

همچنین در این جلسه سیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گزارشی از طرح‌های عمرانی استانداری بویژه در بافت پیرامون حرم مطهر ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها