از غربالگری خانه به خانه تا پایش زندانی‌ها در طرح شهید سلیمانی/ دل‌هایی که با طرح حاج قاسم گرم شد

در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، به ‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترک بسیج و وزارت بهداشت به ‌نام شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور در حال اجراست.
کد خبر: ۴۳۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴ - 14December 2020

از غربالگری خانه به خانه تا پایش زندانی‌ها در طرح شهید سلیمانی/ دل‌هایی که با طرح حاج قاسم گرم شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «بهره گیری از کمک نیرو‌های بسیج و داوطلب مردمی، کمک بزرگی به رهایی کشور از این عارضه (ویروس کرونا) همه گیر خواهد کرد»، دستورات فرماندهی کل سپاه و پیرو تفاهم نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین از دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است.

مردم ایران اسلامی با همکاری و همدلی خود گام‌های مؤثری در به ثمر رسیدن این طرح برداشته اند. در ذیل نمونه‌هایی از طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور اجرا شده است.

طرح شهید سلیمانی نمونه بارز از مشارکت مردم در کنترل کرونا است

سیماسادات لاری، ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمالی کشور عصر امروز در برنامه پخش زنده شبکه خبر با تاکید بر اهمیت طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شکل محله و خانواده محور «طرح سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» در شهرستان بابل در حال اجرا است و در حال حاضر کمیته‌های عملیاتی طرح مذکور در قالب تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت در مناطق مختلف شهرستان تشکیل و در چارچوب وظایف تعریف شده مشغول به‌فعالیت هستند.

وی افزود: ۷۳۵ تیم حمایتی، نظارتی و مراقبتی در قالب نیرو‌های مقاومت بسیج و سازمان هلال احمر در کنار دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال ارائه خدمت هستند.

سادات لاری با اشاره به زمان شروع اجرای طرح در شهرستان بابل، یادآور شد: از حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر غربالگری صورت پذیرفته وانجام تست تشخیص سریع از افراد دارای علائم بیماری آغاز شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: از زمان آغاز اجرای طرح حدود ۳ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان از اماکن توسط تیم سلامت مرکز بهداشت، نیرو‌های داوطلب بسیج و اعضای هلال احمر صورت پذیرفته است.

این مسؤول کمک‌های مالی جهت خرید بسته‌های حمایتی و توزیع ماسک به گروه‌های آسیب‌پذیر را از جمله اقدامات خیران شهرستان در راستای اجرایی شدن طرح عنوان کرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: هم‌اکنون تعداد ۱۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۲۸۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۴۸ شهرستان در وضعیت زرد بیماری قرار دارند و امیدواریم با همکاری خوب مردم کشورمان در نقاط کشور در اجرای طرح شهید سلیمانی که نمونه بارزی از جلب مشارکت‌های مردمی، هماهنگی‌های بین‌بخشی و استفاده بهینه از توان شبکه‌های بهداشتی و درمانی است که گامی موثر در جهت کنترل اپیدمی بیماری برداشته شود.

غربالگری بیش از ۱.۵ میلیون اصفهانی در طرح قرارگاه شهید سلیمانی

علی قمیان به تشریح آخرین آمار از اقدامات صورت گرفته در طرح قرارگاه شهید سلیمانی و غربالگری سلامت محله پرداخت و اظهار کرد: در طرح شهید سلیمانی از ابتدای ماه جاری تا ۲۲ آذرماه، از تعداد ۵۳۸ هزار و ۳۸۰ خانواده بازدید و یک میلیون و ۸۵۷ هزار و ۴۱ نفر غربالگری شدند که از این میان ۱۳۷ هزار و ۳۴۶ نفر به عنوان در معرض خطر شناسایی شده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اهدای ۵۰ هزار بسته معیشتی در این طرح خاطرنشان کرد: قرارگاه حافظان سلامت محله علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی، ۶۷ هزار و ۹۷۷ بسته بهداشتی و همچنین تعداد ۴ میلیون ماسک را در کارنامه فعالیت خود تا ۲۲ آذرماه جاری دارد.

وی با اشاره به توزیع ۲۵۰ هزار بسته بهداشتی به ارزش ۵ میلیارد تومان و همچنین برگزاری ۲۵۹ تور سلامت‌محور محله گفت: این قرارگاه به منظور نظارت بر روند اجرای پروتکل‌های بهداشتی در واحد‌های صنفی از ۲۹ هزار و ۵۴۶ واحد صنفی بازدید کرده و اقدام به ۱۷۹ هزار و ۷۹۱ توصیه و ارشاد شیوه نامه کرده است.

به گزارش فارس، طرح «حافظان سلامت محلات» استان اصفهان که همزمان در سطح کشور و با عنوان طرح شهید سلیمانی با اهدافی از جمله قطع زنجیره انتقال ویروس، افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری، کاهش میزان مرگ و میر و شناسایی و پوشش حمایتی از گروه‌هایی که در معرض خطر هستند در سراسر کشور با استفاده از ظرفیت مساجد، معتمدین و متمولان محله در حال برگزاری است.

اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان نکا/ تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی بسیج در حال مبارزه با کرونا

مجیدرضا شعبانی در ارتباط با اجرای طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج شکل گرفت مقرر شد از ظرفیت بسیج برای کنترل و مهار ویروس کرونا کمک گرفته شود.

وی با بیان اینکه در طرح قبلی بحث کنترل بیماری در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مطرح بود، افزود: در طرح شهید سلیمانی کنترل ویروس و قطع زنجیره انسانی در محلات شهری و روستا‌ها به صورت محله‌محور و به کمک خانواده‌ها انجام می‌شود تا این ویروس در مبدا، کنترل و از بین برود تا مردم دچار بیماری نشوند و به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

فرمانده سپاه شهرستان نکا با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی ۴ کمیته رصد و شناسایی، حمایتی، مراقبتی و نظارتی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در کمیته رصد و شناسایی، خانواده‌ها توسط بسیجیان به ۴۰ گروه یا خانواده تقسیم شدند و هر کدام یک رابط در خانواده مشخص کرده اند که بتواند در همان خانواده بیماریابی کند و در ارتباط با رابط سلامت اطلاعات را از خانواده دریافت و اگر بیماری و علائمی از ویروس کرونا مشاهده کرد به پزشک خانواده معرفی کند.

شعبانی در ادامه به اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان نکا اشاره کرد و افزود: ما در نکا با کمک شبکه بهداشت، در ابتدا شهر را بلوک‌بندی کردیم و بلوک‌ها بر مبنای مراکز درمانی شکل گرفت، جلسات متعددی بین فرماندهان بسیج مقاومت خواهر و برادر در شهر‌ها و روستا‌ها با مسؤولین مراکز که پزشکان و کادر درمانی هستند در شبکه بهداشت و سپاه شکل گرفت، به همین ترتیب ستاد طرح شهید سلیمانی که در مراکز درمانی شکل گرفت بلوک‌های تحت پوشش مرکز درمانی، همان را در روستا‌ها نیز پیاده کردیم.

وی افزود: در روستا‌ها تیم‌های دو تا سه نفره برای پشتیبانی و حمایت کمیته‌های طرح در محلات شکل گرفته و به بیماران رسیدگی می‌شود، بسیج در جایی دیده‌بان، در جایی مراقب و در جایی هم کمک کننده است، همچنین نظارت بر فعالیت مغازه‌داران و فروشندگان و نانوایی‌ها و نظارت بر عبور و مرور در ورودی محل و شناسایی افرادی که در تردد‌ها علائمی از بیماری را دارند را انجام می‌دهند.

بازرسی تیم قرارگاه شهید سلیمانی دنا از بازار سی‌سخت

قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در گشتی مشترک از بازار شهر سی‌سخت بازدید و در مورد اقلام مورد نیاز مردم شهر سی‌سخت، احتکار، موجود بودن اقلام ضروری و رعایت نکات و ضوابط بهداشتی در خصوص جلوگیری از بیماری کرونا بازرسی به عمل آوردند.

در این بازدید صنوفی از جمله لبنیاتی‌های سطح شهر، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و آرایشگاه‌های زنانه و مردانه مورد بررسی قرار گرفت و به چندین مورد که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند تذکرات بهداشتی داده شد و یک مورد نیز ملزوم به بسته شدن واحد صنفی شد که در صورت تخطی و عدم همکاری و بسته نشدن این واحد صنفی پلمپ خواهد شد.

بازدید اعضای قرارگاه حاج قاسم سلیمانی از بازار شهر سی‌سخت رضایت بخش بود، ولی باز هم نباید بازاریان سهل انگار شوند و پروتکل‌های بهداشتی را نادیده بگیرند تا موجب بروز حوادث ناگواری شود.

تشکیل ۷ قرارگاه برای اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در زنجان

ویروس کرونا که در جهان عالم‌گیر شد همه برای ریشه‌کنی این ویروس منحوس دست به کار شدند، تا هر چه سریع‌تر زندگی به حالت عادی گذشته بازگردد، اما در این راه در کشورمان افرادی بی‌منت و عاشقانه وارد میدان شدند تا به ریشه‌کنی این ویروس کمک کنند و این افراد مثل همیشه بسیجیان بودند، بسیجانی که در ۴۰ سال گذشته کشور را بیمه کرده بودند.

یکی از طرح‌هایی که به دنبال قرمز شدن بسیاری از شهر‌های کشورمان برای کمک به مردم و کادر درمان برای اجرا آماده شد، طرح شهید سلیمانی بود که اکنون با همت سپاه و بسیج و دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف وارد فاز عملیاتی شده است.

پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای گسترش و تحقق طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در یازدهم آبان ماه سال جاری، تفاهم نامه‌ای میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت با هدف بیماریابی سریع تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی به شیوه محله محور و خانواده محور و با استفاده از ظرفیت نظام شبکه بهداشتی و درمانی کشور و ظرفیت بسیج محلات و مساجد امضا شد که به نام سردار بزرگ و حامی ملت ایران شهید سردار قاسم سلیمانی مزین شد که با تمرکز بر پیشگیری از کرونا، به کمک مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ در کشور آمده است.

قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رهگیری و رصد فعال، کاهش بستری حداقل به میزان ۳۰ درصد در یک‌ماه و ۵۰ درصد در سه‌ماه؛ کاهش مرگ حداقل به میزان ۱۰ درصد در یک‌ماه و ۴۰ درصد در سه ماه و پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر به میزان ۵۰ درصد در یک‌ماه و ۹۰ درصد در سه ماه از اهداف این طرح اعلام شده است.

توزیع ۱۳۵ هزار بسته غذایی و بهداشتی در زنجان

محسن سهندی با بیان اینکه کار‌های زیادی قبل از طرح شهید سلیمانی انجام شده است، ادامه داد: از کار‌های انجام شده تشکیل گروه‌هایی برای ضدعفونی کردن محلات، توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی و تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان و ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک است.

وی در رابطه با نتیجه اقدامات انجام شده توسط بسیجیان در این مدت گفت: در شهرستان زنجان حدود ۷۲ هزار بسته غذایی، حدود ۶۰ هزار بسته بهداشتی، حدود ۱۴۰ هزار پرس انواع غذای گرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تولید حدود ۲ میلیون ماسک و همچنین ۶۰ هزار دست لباس ایزوله تولید و توزیع شده است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به آغاز طرح شهید سلیمانی تصریح کرد: به محض اینکه دستور کار طرح شهید سلیمانی در اختیار ما قرار گرفت چهار قرارگاه شهری و سه قرارگاه روستایی تشکیل و با محوریت بسیج آغاز به کار کردند.

سهندی با بیان اینکه اقدامات ستادی خوب و پشتیبانی‌های لازم و اقدامات لازم برای اجرای طرح شهید سلیمانی انجام شده است، تصریح کرد: ارگان‌های مختلف در استان زنجان مانند فرمانداری، شبکه بهداشت شهرستان، شهرداری و هلال احمر پای کار آمده‌اند تا این طرح به خوبی اجرا شود.

اجرای طرح سلیمانی در زنجان در سه بخش حمایتی، نظارتی و مراقبتی عملیاتی

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم با تشریح برنامه‌های این دانشگاه در طرح شهید سلیمانی و با تاکید بر اینکه در این شرایط هر ارگانی بسته به توانایی و تخصص خود باید فعالیت کند، اظهار کرد: در حال حاضر به مانند دوران دفاع مقدس افراد باید به صورت تخصصی و عمومی در این حوزه فعالیت کنند.

مصطفی محمدی به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره و با تاکید بر اجرای این طرح در شأن نام این شهید بزرگوار گفت: این طرح در سه بخش حمایتی، نظارتی و مراقبتی عملیاتی خواهد شد که جلسات هماهنگی آن با حضور ارگان‌ها و نهاد‌های مسؤول از جمله سپاه پاسداران، هلال احمر، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است.

محمدی با اشاره به اینکه کشور سه مرحله اوج شیوع کرونا را پشت سر گذاشته شده است، افزود: برای عبور از مرحله چهارم اوج شیوع این ویروس با کمترین تلفات نیازمند همراهی مردم هستیم.

مسؤول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی بیماران شناسایی شده و نسبت به قرنطینه آن‌ها بعد از تشخیص نهایی نوع درگیری اقدام خواهد شد، ادامه داد: بعد از شناسایی بیمار نسبت به نوع قرنطینه وی در محل زندگی، اماکن تعیین شده و یا مراکز درمانی اقدام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبین بودن نسبت به آینده در مورد کاهش شیوع ویروس کرونا گفت: با وجود این خوش بینی، باید برای اوضاع شیوع بالا هم پیش‌بینی‌های لازم انجام شود که دانشگاه اقدامات مورد نظر را انجام داده است.

۳۸۰ طلبه بسیجی در طرح شهید سلیمانی آموزش تخصصی دیدند

حجت‌الاسلام ابوالفضل رجبی ظهر امروز در تشریح اقدامات بسیج طلاب در طرح جهادی سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: قرارگاه شهید سلیمانی در بسیج طلاب به همت جهادگران طلبه و بسیجیان در سطح استان راه‌اندازی شد که با دو رویکرد کمک به ائمه جمعه و کمک به اجرای طرح شهید سلیمانی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی افزود: در رویکرد کمک به ائمه جمعه که با هدایت‌های آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان در حال انجام است بسیج طلاب در سه محور ضدعفونی اماکن و معابر، کمک مومنانه و نقش‌آفرینی در طرح آمران سلامت هلال احمر که در ۲۱ محله بسیج طلاب نقش‌آفرینی می‌کند که اقدامات چشمگیری در این راستا با رویکرد مسجد محوری انجام داده‌اند.

مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: همچنین در رویکرد دوم که کمک به اجرای طرح شهید سلیمانی است که با هدایت‌های سردار کریمی فرمانده سپاه روح‌الله در حال انجام است بسیج طلاب با سازمان‌دهی ۳۴ گروه جهادی در قالب کمیته‌های شکل‌گرفته نقش‌آفرینی می‌کند.

رجبی اضافه کرد: ۳۸۰ طلبه بسیجی در طرح شهید سلیمانی آموزش تخصصی دیده‌اند که در سطح استان به فرماندهان شهرستانی سپاه معرفی می‌شوند و در راستای تجربیات ارزشمندی که دارند به‌کارگیری خواهند شد.

وی گفت: یکی از اقدامات مهمی که در طی یک هفته گذشته توسط بسیج طلاب در هندودر انجام شد راه‌اندازی کارگاه تولید گان و ماسک بهداشتی است که با رویکرد مردم و خیر محوری برای مراکز درمانی کار انجام می‌دهند و در سطح استان هم بسیج طلاب با کارگاه‌های تولید ماسک روزانه یک هزار ماسک بهداشتی به طور رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد.

مسئول بسیج طلاب سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: همچنین به دلیل ابتلای کادر درمان آسایشگاه معلولین روستای گرکان آشتیان سه نفر از طلاب بسیجی که آموزش تخصصی روانشناسی بالینی دیده بودند برای انجام امورات در این مرکز سازمان‌دهی شدند و به معلولان خدمت‌رسانی می‌کنند.

رجبی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم بسیج طلاب که از نگرانی‌های مردم و علما محسوب می‌شد بحث انجام امورات شرعی جان‌باختگان کرونایی بود که خوشبختانه طلاب بسیجی در این عرصه نگرانی‌ها را برطرف کردند.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۵ طلبه بسیجی در آرامستان‌های سطح استان مستقر شده‌اند و امورات شرعی جان‌باختگان را به شکل جهادی انجام می‌دهند و بسیج طلاب تا ریشه‌کن کردن بیماری منحوس کرونا در میدان‌های مختلف آماده خدمت‌رسانی است و از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نخواهد کرد.

اجرای قرنطینه معکوس در طرح محله محور شهید سلیمانی یزد

محمد حسن لطفی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در ۸۵۰ نقطه استان، اظهار کرد: این طرح به منظور جلوگیری از گسترش بیماری و خدمت رسانی به افراد آسیب دیده از کرونا در سطح محلات شهری و روستایی استان در سه محور مهم مراقبت، نظارت و حمایت اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که در طرح محله محور شهید سلیمانی افراد مبتلا به کرونا شناسایی و به مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند، افزود: افرادی که نیازمند دریافت خدمات درمانی باشند با هماهنگی پایگاه‌های محلات به بیمارستان‌ها و یا مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اجرای قرنطینه معکوس در این طرح گفت: در قرنطینه معکوس افراد سالم سالمند، ناتوان و ... که آسیب پذیری بالایی نسبت به این بیماری دارند قرنطینه شده و تحت حمایت معیشتی قرار می‌گیرند.

دکتر لطفی با اشاره به حمایت‌های روانی و معنوی از سوی پایگاه‌های سلامت محلات، اظهار کرد: برای خانواده‌هایی که عزیزان خود را به دلیل بیماری منحوس کرونا از دست داده‌اند، مراسم‌های سوگواری از طریق فضای مجازی برگزار و مشاوره رایگان به صورت تلفنی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی جمع آوری اطلاعات کامل جمعیتی از خانواده‌ها در سطح محلات، شناسایی به موقع بیماران کرونایی و تدارکات حمایتی برای آسیب دیدگان از کرونا و نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

طرح محله محور شهید سلیمانی که با همکاری مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفان طراحی شده است، دو هفته است که اجرای آن در استان یزد آغاز شده است.

اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در زندان‌های زنجان

در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اجرای مرحله جدید این طرح، اجرای طرح محله‌محور «شهید حاج قاسم سلیمانی» با همکاری نهاد‌های مختلف به ویژه بسیج و سپاه از دوم ماه جاری به صورت سراسری در کل کشور آغاز شده است.

در استان زنجان طرح حاج قاسم سلیمانی از پنجم آذرماه در حال اجراست و تاکنون اقدامات خوبی در قالب آن انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به روند خوب اجرای این طرح در استان زنجان گفت: برنامه‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای کمک به وزارت بهداشت و درمان و پشتیبانی از سفیدپوشان نظام سلامت در حال اجراست.

سردار جهانبخش کرمی گفت: اصلی‌ترین رویکرد این طرح محله محور بودن آن است که تلاش دارد با خانواده محوری مراقبت‌های لازم در هر محله انجام شود.

وی با اشاره به اینکه فرمانده قرارگاه طرح شهید سلیمانی در استان‌ها استانداران و دبیر آن دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی با عضویت سپاه، جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های اجرایی است، اضافه کرد: در این طرح سه تیم شامل تیم مراقبتی – حمایتی – نظارتی پیش‌بینی شده است که شامل پنج کمیته است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: این کمیته‌ها را کمیته حمایت و قرنطینه خانگی و غیرخانگی، کمیته رهگیری و مراقبت، کمیته آموزش همگانی، کمیته نظارت و کمیته عملیاتی منطقه و محله تشکیل می‌دهد.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان نیز از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در زندان‌های زنجان خبر داد و گفت: در قالب این طرح و به همت بسیج گروه جهادی شهید سلیمانی سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان خدمات پزشکی به زندانیان زنجانی ارائه شد.

محمد جوادی گفت: در همین راستا گروه جهادی شهید سردار سلیمانی متشکل از پزشکان متخصص، پزشکان عمومی و روانشناسان در زندان مرکزی زنجان به ارائه خدمات پزشکی و روانشناسی رایگان به زندانیان پرداختند.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح زندانیان زنجانی توسط متخصص قلب، ۱۹ نفر توسط پزشکان عمومی و ۱۵ نفر توسط روانشناسان گروه جهادی سردار سلیمانی به صورت رایگان ویزیت شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: در همین راستا اکیپ ضد عفونی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تجهیزات سم پاشی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام به ضد عفونی همه اماکن زندان‌های مرکزی و اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی کردند.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز در قالب رزمایش کمک مومنانه یک هزار و ۱۰۰ بسته غذایی بین خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها