توسط سازمان بسیج دانش آموزی انجام می‌شود؛

اجرای ویژه‌برنامه «چله بیداری» به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین گفت: به مناسبت اولین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ویژه‌برنامه «چله بیداری» با هدف تقویت روحیه‌ استکبارستیزی در دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۴۳۱۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ - 14December 2020

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سرهنگ محمد سرباز با اشاره به ویژه برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی استان قزوین به مناسبت سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهادت حاج قاسم سلیمانی داغ عظیمی بود که نه تنها قلب مردم ایران بلکه قلب تمام آزادی خواهان جهان را بدردآورد، اما آنچه که میهن اسلامی را پس مرگ سرداران مقاومت و شهادت مردان خدا مقتدر نگه می‌دارد وجود هزاران سلیمانی در بطن جامعه است و ما به عنوان پرچمداران این انقلاب، موظفیم تا منش و کردارسردار سلیمانی را در روح نوجوانان و جوانان انقلاب اسلامی نهادینه کنیم.

وی افزود: به مناسبت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به دنبال یک برنامه و پویش با قابلیت‌های فناوری بودیم تا بتوانیم ظرفیت انسانی را به صورت حداکثری پای کار آوریم به همین منظور برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی به مناسبت شهادت اسطوره‌ی ایثار و مقاومت به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که علاوه بر دانش آموزان، طیف گسترده‌ای از مخاطبان از جمله خانواده دانش آموزان و مخاطبان جدید و تصادفی را هم در بربگیرد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین با اشاره به عناوین برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی اذعان کرد: اولین بخش از برنامه‌های شهادت اسطوره مقاومت، امضای طومار الکترونیکی با عنوان «انتقام سخت» است که در این بخش از برنامه‌ها، مخاطبین به ویژه دانش آموزان نامه‌ای خطاب به فرماندهان جبهه مقاومت نوشته و پای این نامه که در حقیقت درخواست انتقام سخت از فرماندهان جبهه مقاومت است به عنوان طومار الکترونیکی امضا می‌کنند این طومار به زبان‌های دیگری نیز ترجمه می‌شود و مخاطبین می‌توانند به صورت الکترونیکی طومار «انتقام سخت» را امضا کنند.

وی گفت: بخش بعدی برنامه‌ها با عنوان برگزاری «یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی» مختص به تولیدات رسانه‌ای با موضوع «حاج قاسم» پرداخته می‌شود که در این بخش، تولیدات رسانه در قالب‌های مختلف مقاله، پوستر، پادکست، کلیپ، شعر، سرود و… جمع آوری و داوری شده و سپس نفرات برگزیده در این بخش تقدیر می‌شوند.

این مقام مسئول ابراز کرد: بخش سوم از برنامه‌های سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب رزمایش مجازی برگزار می‌شود که در این بخش، چند اقدام مجازی از جمله پویش پیامکی، پروفایل انتقام سخت، ارسال تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی برای ۵۰ نفر از مخاطبین و ترند کردن عبارت «انتقام سخت» درتوییتر است.

وی ادامه داد: در قسمت پویش پیامکی نیز تمام مخاطبین عبارت «انتقام سخت» را به شماره اعلام شده توسط سازمان، پیامک کرده و برای شرکت در بخش پروفایل انتقام سخت تمام مخاطبین بصورت هماهنگ تصاویر پروفایل خود را در پیام رسان‌ها و صفحات مجازی به تصویر انتقام سخت تغییر می‌دهند که البته تمام موارد برنامه‌های بخش رزمایش مجازی مختص به روزشهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است.

سرباز تصریح کرد: بخش چهارم برنامه‌ها مختص پاسخ به طومار الکتریکی است که در این بخش پیام تصویری، صوتی، متنی یا در صورت امکان پیام زنده از طریق یکی از فرماندهان جبهه مقاومت خطاب به امضاءکنندگان طومار منتشر خواهد شد به عنوان مثال یک پیام تسلیت فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ضبط شده و در فضای مجازی منتشر می‌شوند.

وی افزود: بخش دیگری از برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی، برگزاری برنامه «چله بیداری» است. برنامه «چله بیداری» با هدف مهذب دین مدار، تقویت روحیه‌ی استکبارستیزی در مخاطب، شناخت مصداق جبهه مستضعفین و مستکبرین در عصر کنونی، تقویت مهارت نظارت بر خویشتن و تبیین ارزش‌های حقیقت طلبی است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین تاکید کرد: در برنامه‌ی «چله بیداری» تلاش می‌شود تا مسائلی از جمله آشنایی مخاطبین با وجوه مختلف شخصیت حاج قاسم به صورت فردی و جمعی انجام شود به همین منظور پنج ویژگی بارز حاج قاسم از جمله «حاج قاسم یاور محرومان»، «حاج قاسم همیشه به یاد خانواده شهدا»، «حاج قاسم اهل مراقبه»، «حاج قاسم همیشه طرفدار حق» و «حاج قاسم به دنبال اخراج آمریکا از منطقه» به صورت هفتگی و در قالب سیر مطالعاتی توسط دانش‌آموزان، مربیان و فرماندهان مقاومت برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در این بخش علاوه بر شناساندن وجوه مختلف حاج قاسم به دانش آموزان تلاش می‌شود تا ویژگی‌های سردار مه تنها در کشور و در بین نوجوان بلکه در دل خانواد‌ها و کشور‌های مسلمان نفوذ کند برای مثال در بخش «حاج قاسم یاور محرومان» به کمک دانش‌اموزان بسته‌های ارزاق برای نیازمندان تهیه شده یا صندق‌های قرض الحسنه در مساجد برای کمک به خانواده‌هایی که در شرایط کرونا متضرر شده‌اند انجام می‌شود.

سرهنگ سرباز با اشاره به چالش‌های برنامه‌ریزی شده توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی در سالگرد سردار دل‌ها عنوان کرد: ویژه برنامه‌ی چالشی سردار دل‌ها نیز در قالب چالش و با عنوان «فاز مثبت؛ ویژه برنامه چالشی سردار دل‌ها» با هدف «اسطوره سازی شهید سلیمانی و محبت افزایی نسبت به ایشان شناخت»، «شناخت دشمن شهید سلیمانی و ایجاد بغض نسبت به آنان» و «تقویت حس انتقام خواهی» طراحی شده که در پنج محور چالش اول «قهرمان من» تولید پادکست با موضوع (بهترین خاطره یا داستان یا صحنه‌ای که درباره‌ی حاج قاسم دیده‌اید بعلاوه تأثیری که در زندگی شما گذاشته است)، چالش دوم «خبرنگار شو» با موضوع (اگر حاج قاسم نبود چه می‌شد؟) این چالش در قالب مصاحبه برگزار می‌شود و مخاطبان می‌توانند با یک یا چند نفر از دوستان، اعضای خانواده، معلمان، امام جماعت مسجد محله یا… مصاحبه تصویری انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: چالش سوم «نماهنگ و سرود» (بصورت جمعی) و چالش رجز خوانی (بصورت فردی) محتوای سرود در خصوص انتقام خواهی سردار بوده و فضای سرود حماسی است. در این سرود دشمنان حاج قاسم هم می‌توانند مخاطب قرار بگیرند یا معرفی شوند. رجزخوانی این بخش نیز خطاب به دشمنان و قاتلان سردار بوده که با عبارت «آقای ترامپ قمار باز» آغاز می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: چالش چهارم با عنوان «دست در دست هم» برگزار می‌شود که در این چالش (پویش ملی پیام به نواجوانان منطقه همراه با امضای طومار الکتریکی) بوده و مخاطبین این چالش فراتر از دانش‌آموزان هستند چالش پنجم ایده پردازی برای روش‌های انتقام مؤثر از دشمنان و قاتلان سردار سلیمانی است که از اوایل دیماه بصورت رسمی آغاز شده و بعد از شهادت سردار نیز تا ۲۲ بهمن سال جاری ادامه دارد.

سرباز در پایان ابراز کرد: امید است با برنامه‌ریزی‌های متعدد علاوه بر تقویت روحیه‌ی حق طلبی جوانان، فرهنگ و منش سلمانی را در قلب پاک نوجوان و جوانان این مرز بوم که ادامه دهندگان راه حاج قاسم هستند نهادینه کرده و پرچم این انقلاب را به دست حصرت ولیعصر (عج) برسانیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار