دفاع‌پرس بررسی کرد؛

رویکرد دوگانه غربی‌ها در مواجه با «حقوق بشر»/ از سکوت در ترور شهید «فخری‌زاده» تا مظلوم‌نمایی برای «زم»

پس از دستگیری سرشبکه کانال تلگرامی آمدنیوز، هجمه‌های غربی‌ها مبنی بر اینکه «زم» فقط یک فعال رسانه‌ای بوده و دستگیری وی بر خلاف حقوق بشر است، آغاز شد؛ این نمایش مضحک غربی‌ها پس از اعدام «زم» هم ادامه دارد.
کد خبر: ۴۳۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۱ - 15December 2020

رویکرد دوگانه غربی‌ها در مواجه با «حقوق بشر»/ از سکوت در ترور شهید «فخری‌زاده» تا مظلوم‌نمایی برای «زم»گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: ۲۲ مهر ۹۸ بود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای از گرفتار شدن «روح‌الله زم» سرشبکه کانال معاند و ضدانقلاب «آمدنیوز» خبر داد و اعلام کرد که وی در یک عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شده است.

پس از دستگیری سرشبکه آمدنیوز، هجمه‌های غربی‌ها مبنی بر اینکه «زم» فقط یک فعال رسانه‌ای بوده و دستگیری وی بر خلاف حقوق بشر است، آغاز شد؛ اما آیا او فقط یک فعال رسانه‌ای ساده و مخالف حکومت ایران بود؟

با کمی دقت در فعالیت‌های آمدنیوز بویژه در اغتشاشات ۹۶ و موج‌سواری بر روی مطالبه به‌حق مردم و همچنین میدان‌داری این سایت معاند در اشاعه وحشی‌گری و خشونت اغتشاشگران در آن برهه زمانی، به‌راحتی می‌توان بین «زم» و یک فعال رسانه‌ای مخالف حکومت ایران، تفکیک قائل شد.

ترویج خشونت توسط آمدنیوز در دی ۹۶ آن‌قدر پیش رفت که «پاول دوروف» موسس تلگرام دستور مسدود کردن کانال آمدنیوز را صادر کرد؛ وی در توئیتر خود نوشت: «یک کانال تلگرامی (آمدنیوز) آموزش استفاده از کوکتل مولوتوف را به مخاطبانش آغاز کرده بود و به‌دلیل مقررات ما درباره عدم دعوت به خشونت معلق شد».

کانال و سایت آمدنیوز در دی ۹۶ سعی کرد تا با خط‌دهی به اغتشاشگران، شرایط را به‌سمت آشوب و هرج و مرج در کشور ببرد ولو اینکه در ماموریت موفق هم شد؛ حتی «زم» در مصاحبه‌ای پس از دستگیری و قبل از اعدامش گفت: «مثلا اگر بی بی سی در سال ۸۸ بر روی تظاهرات مردمی آتش ریخت، در نهایت این مردم و کشور بود که آسیب دیدند، ولی مثلا در ۹۶ بی بی سی زیاد فعالیت نکرد و این آمدنیوز بود که فعالیت کرد»؛ این جمله زم نشان می‌دهد که خودش هم می‌داند همانطور که بنگاه دروغ‌پراکنی بی بی سی در سال ۸۸ با آتش ریختن بر روی تظاهرات مردمی باعث کشته شدن انسان‌های ناآگاه زیادی شد آمدنیوز در اغتشاشات ۹۶ جای بی بی سی را پر کرد و باعث کشته شدن انسان‌های بی‌گناه دیگری شد.

اما پرونده مؤسس سرشبکه کانال تلگرامی معاند و ضدانقلاب «آمدنیوز» پس از برگزاری چندین جلسه بازجویی و محاکمه، با مجازات اعدام وی بسته شد تا داستان مظلوم‌نمایی و فریب افکار عمومی غربی‌ها با اعدام «زم» پرمخاطب‌تر شود؛ این رفتار غربی‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که در کیفرخواست «زم» ۱۷ عنوان اتهامی از افساد فی الارض و اداره کانال آمدنیوز با هدف برهم زدن امنیت کشور گرفته تا جاسوسی به نفع سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و فرانسه وجود داشته است.

پس از اعدام «زم» در یکی از نمونه‌های نمایش مضحک غربی‌ها، کمیته برگزاری نشست تجاری اروپا و ایران اعلام کرد که کنفرانس آنلاین سه روزه خود را که قرار بود از ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) آغاز شود، به تعویق انداخته است؛ این کمیته دلیلی برای تعویق این نشست را اعلام نکرد، اما همزمان وزارت خارجه فرانسه در توئیتی نوشت: «در پی اعدام وحشیانه و غیرقابل قبول روح‌الله زم فرانسه در کنار آلمان، اتریش و ایتالیا حضور سفرایش در ایران برای نشست تجاری با ایران را لغو می‌کند».

نکته مهم در نمایش مضحک غربی‌ها و ادعای رعایت حقوق بشر توسط آن‌ها، اینجاست که اجرای حکم اعدام «زم» با ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای و موشکی کشورمان همزمان شده بود؛ غربی‌ها که دم از حقوق بشر می‌زنند و اینچنین از اعدام یک فعال رسانه‌ای (به زعم‌شان بی‌گناه) ناراحت هستند در مقابل ترور یک انسان بی‌گناه هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

پر واضح است که غربی‌ها حقوق بشر دو گانه‌ای را در پیش گرفته‌اند؛ چشمشان را به ترور دانشمندی که به کشورش خدمت کرده، می‌بندند و آمران و عاملانش را محکوم نمی‌کنند، اما آن سو اعدام کسی که به کشورش خیانت کرده و باعث کشته شدن انسان‌های بی‌گناه زیادی شده است را محکوم می‌کنند.

گزارش از مهدی مهدیار

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها