فرمانده سپاه ناحیه اراک خبر داد؛

۱۰۴ پایگاه سلامت در اراک برای اجرای طرح شهید سلیمانی ساماندهی شد

سرهنگ مهجوری گفت: بیش از ۱۰۴ پایگاه سلامت در شهرستان اراک برای اجرای طرح شهید سلیمانی ساماندهی شده‌اند که در قالب‌ تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی نقش آفرینی می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷ - 14December 2020

۱۰۴ پایگاه سلامت در اراک برای اجرای طرح شهید سلیمانی ساماندهی شد

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «محمد مهجوری» فرمانده سپاه ناحیه اراک در تشریح اقدامات طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بهره گیری بیشتر از نیروهای بسیجی و مردمی برای ریشه کن کردن بیماری کرونا و کاهش آسیب ها و با دستورات فرمانده کل سپاه طرح مشترک جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مهمترین محورهای طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی استفاده و مشارکت عمومی مردم با رویکرد مسجد و محله محوری است که این می تواند در ریشه کن کردن بیماری بسیار اثر گذار باشد چراکه خدمات بهداشتی و حمایتی از بیمارستان ها و مراکز درمانی به محلات و خانه ها انتقال پیدا می کند.

مهجوری اظهار داشت: در همین راستا بیش از ۱۰۴ پایگاه سلامت در شهرستان اراک برای اجرای طرح شهید سلیمانی سازماندهی شده اند که در قالب های تیم های حمایتی، نظارتی و مراقبتی نقش آفرینی می کنند که این تعداد با توجه به اعلام نیاز مرکز بهداشت شهرستان بوده و این آمادگی وجود دارد که به هر میزانی که نیاز باشد می توانیم آنها را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: همچنین برای نقش آفرینی بسیجیان در قالب تیم ها و کمیته های لازم با محوریت مسجد محوری تاکنون ۳۰۰ کارت برای بسیجیان آموزش دیده تهیه شده که با توجه به ادامه دار بودن آموزش تخصصی بسیجیان این تعداد بیشتر خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به اینکه هم اکنون غربالگری سلامت در سطح شهر اراک به شکل تلفنی و حضوری در حال انجام است،گفت: خوشبختانه در سطح شهر اراک با وجود مشارکت مردم و نقش آفرینی کادر بهداشت و درمان و بسیجیان به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده ایم و امیدواریم این موفقیت ها تا پایان ریشه کن کردن بیماری ادامه دار باشد.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی طرح شهید سلیمانی بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که در طرح شهید سلیمانی دنبال می شود بحث ادامه نهضت کمک های مومنانه است که در قالب تیم های حمایتی و به شکل محله محور دنبال می شود که بسیج سپاه ناحیه اراک با برنامه ریزی های لازم قصد دارد ماهیانه یک رزمایش در این خصوص انجام دهد و بسته های کمک مومنانه را دراختیار ولی نعمتان قرار دهد.

مهجوری افزود: در همین راستا با توجه به اینکه در آستانه ولادت با سعادت حضرت زینب(س) هستیم برنامه ریزی لازم برای برگزاری رزمایش کمک مومنانه در مصلی اراک انجام شده که دراین رزمایش بیش از چهار هزار ۲۰۰ بسته معیشتی در اختیار ولی نعمتان در سطح شهر اراک قرار می گیرد و همچنین با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا هستیم تعداد چهار هزار بسته غذایی شامل میوه و آجیل در نظر گرفته شده که در مناطق حاشیه نشین شهر توزیع خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۶۷ هزار بسته معیشتی در شهر اراک توزیع شده و با توجه به آسیب هایی که کرونا به برخی از خانواده ها وارد کرده این اقدام خداپسندانه باید استمرار داشته باشد و لذا از کلیه خیرین و مردم دعوت می کنیم که در این امر مشارکت کنند تا بتوانیم در رزمایش های ماهیانه تعداد بیشتری توزیع کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها