جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:

بسیج جامعه پزشکی پویاترین یار مجموعه وزارت بهداشت است

مجید احمدی بسیج جامعه پزشکی را از جمله صدیق‌ترین، همراه ترین و پویاترین یار دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه وزارت بهداشت خواند.
کد خبر: ۴۳۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷ - 14December 2020

بسیج جامعه پزشکی از جمله صدیق ترین، همراه ترین و پویاترین یار مجموعه وزارت بهداشت است

به گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، «مجید احمدی» جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور امروز در آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله و معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی، اظهار داشت: طرح جهادی و سلامت حاج قاسم سلیمانی جزء یکی از عینی ترین و عملی ترین طرح هایی است که در طی سال های اخیر با رویکرد بالا بردن مشارکت عمومی مردم در نظام سلامت، توسعه شبکه داوطلبین مردمی و کاهش هزینه های چشمگیر و سنگین درمان در یک جامعه تهیه و پایه گذاری شده است.

وی افزود: امروز بسیج جامعه پزشکی به عنوان اصلی ترین یاور وزارت بهداشت که خط مقدم مبارزه با کرونا است در حال اجرای این طرح با برکت است و سایر نهادهای دیگر همچون هلال احمر،شبکه خیرین و سایر نهادهای مردمی، خدمات محور و سلامت پایه نیز مشارکت دارند.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اظهار کرد: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تمرکز را بر روی کار موثر بین بخشی گذاشته ایم که به نظر می آید مقداری فاصله برای رسیدن انسجام کار بین بخشی وجود دارد و نیازمند هم افزایی بیشتر در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به وضعیت استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه وضعیت تعامل برای اجرای طرح شهید سلیمانی بین دستگاه هایی همچون وزارت بهداشت و مجموعه سپاه و بسیج در استان مرکزی مطلوب است و شاهد هم افزایی مطلوبی در این خصوص هستیم.

احمدی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی بر روی مشارکت مردم و توسعه مفهوم هر محله یک پایگاه سلامت تاکید می کنیم،گفت: این شعاری بود که سال ها وزارت بهداشت پیگیر آن بود و دغدغه عملیاتی شدن آن را داشت و همچنین مفهوم پایگاه بسیج و پایگاه سلامت در نظام شبکه بهداشت و درمان در طرح شهید سلیمانی بسیار جامع تعریف شده و این طرح این مفاهیم را به خوبی به یکدیگر نزدیک می کند.

وی تأکید کرد: در طرح شهید سلیمانی تلاش می کنیم که سواد سلامت مردم ارتقاء یابد و با افزایش سواد سلامت مردم در راستای بالا بردن مشارکت مردم در لایه های مختلف خود آنها مانع توسعه و گسترش بیماری کرونا شوند.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاه به اهمیت مسئله پشگیری بیان کرد: بدون شک هیچ یک از دولت ها با شرایط مختلف مالی امکان مبارزه با بیماری کرونا با این وسعت و فراگیری را ندارند و نمی توانند محوریت درمان را در دستور کار داشته باشند چراکه با یک حساب و کتاب کوچک برای توسعه تخت های بیمارستانی و داروهای موثر برای کرونا هزینه های درمان سرسام آور خواهد شد و با این توضیحات به وضوح می بینیم که راهی جز تلاش برای فعال کردن پیشگیری و قطع زنجیره انتقال وجود ندارد و لذا اولویت طرح شهید سلیمانی مسئله پیشگیری است.

وی افزود: در طرح شهید سلیمانی توسعه شبکه مراقبتی در منزل را پیگیری می کنیم و این همان دغدغه وزارت بهداشت است که در سال های اخیر تلاش کرد با سیاست های مختلف آن را توسعه دهد و طرح شهید سلیمانی بدون شک هزینه هایی که بیماری کرونا به یک جامعه می دهد را تا حد زیادی کاهش می دهد و این قطعا برای اقتصاد کشور بسیار موثر خواهد بود.

احمدی بیان کرد: همچنین توسعه و اصلاح شبکه نقاهتگاه ها از رویکردهای طرح شهید سلیمانی است و همانگونه که مشاهده شد در موج اول کرونا شبکه ای از نقاهتگاه ها تشکیل شد اما به دلایل مختلف فنی و فرهنگی اقبال مناسبی توسط مردم برای آنها ایجاد نشد.

وی اظهار کرد: مجموعه اهداف و برنامه هایی که بسیج جامعه پزشکی به کمک وزارت بهداشت می دهد سوق دادن جامعه به سمت عدالت در نظام سلامت است و این مسئله در افق سال ۱۴۰۴ از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: نیروی انسانی به عنوان مهمترین رکن و سرمایه جامعه اسلامی محسوب می شود و همه دارایی های یک جامعه نیروی انسانی است و این همان چیزی که به عنوان  فعالان بسیج ار آنها یاد می کنیم.

وی با بیان اینکه معمولا سرمایه اجتماعی سه ضلع اعتماد ، شبکه سازی و گفتمان سازی و عدالت را دارد که در بسیج قدرت گفتمان سازی داریم و جز قدرت های مهم ما محسوب می شود، گفت:  دراین راستا مجموعه ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و ۸۳ شهید نظام سلامت در استان قوه زاینده گفتمان سازی هستند و باید به نیکی از سیره و راه آنها بهره ببریم.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: همچنین بسیج در بعد اعتماد بین مردم کارنامه سرافراز و قابل قبولی دارد و با توجه به اقبال و نظرسنجی های مردمی در این خصوص بسیج نسبت به سایر گروه های داوطلبانه جزء نهادهای پیشرو و پیشگام است اما در مسئله شبکه سازی مقداری عقب ماندیم و نیازمند تلاش های بیشتر هستیم و باید در همه ابعاد این بعد تقویت شود.

وی با بیان اینکه خوشبخانه میدان خدمت رسانی در همه عرصه ها امروز به خوبی باز است و هر تغییر و تحول مدیریتی می تواند بهترین پنجره ای از فرصت ها برای ایجاد شبکه عظیم مردمی باشد،گفت: بسیج جامعه پزشکی در کنار پیشکسوتان جامعه پزشکی و تقویت و هم افزایی با هیئت اندیشه ورز به دنبال جذب نیروهای جوان و با انگیزه و با روحیه بسیجی و جهادی است و البته امروز در همه زمینه ها باید به نسل جوان بها دهیم.

احمدی بسیج جامعه پزشکی را  از جمله صدیق ترین، همراه ترین و پویاترین یار دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه وزارت بهداشت خواند و افزود: تجربیاتی که در طول ۲۰ سال اخیر در حوزه سیاست بسیج به آن می توان اشاره کرد به وضوح مشاهده می شود که بسیج هیچ وقت خدمت رسانی را سیاسی نمی کند و خدمات را بر اساس وضعیت دولت ها تغییر نمی دهد.

وی گفت: در طی شرایط کرونایی بیشترین صف همراهی برای کمک به وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شده و در سال های گذشته هم بدین شکل بوده است.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تأکید کرد: بسیج جامعه پزشکی از اصلی ترین و مهم ترین اقشار ۲۲  گانه بسیج است و به عنوان یک ابزار اصلی در جامعه و برای مردم استفاده می شود که در طول عمر خود کارنامه عملکردی آن همواره درخشان است.

وی با بیان اینکه امروز سپاه با تمام ظرفیت ها و توان خود برای ریشه کن کردن بیماری منحوس کرونا به میدان آمده،گفت:پیشانی مجموعه سپاه بسیج جامعه پزشکی است که تمام قد در کنار کادر درمان و مدافعان سلامت است که نهایت هم افزایی با دانشگاه علوم پزشکی را دارد.

احمدی خاطر نشان کرد:بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی در طول یک دهه گذشته همواره جزء ۵ استان برتر در تراز نمره اشراف و ارزیابی های متعدد بوده و این قابل تقدیر است و به یاری خدا با ورود دکتر محمددوست که از پزشکان و رزمندگان دوران دفاع مقدس هستند این برتری همچنان ادامه دار باشد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار