رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس خبر داد؛

انجمن نویسندگان دفاع مقدس کشور تشکیل می‌شود/ اتصال فروشگاه‌های کتاب دفاع مقدس استان‌ها به شبکه کشوری

سرهنگ عباس بایرامی از اتصال فروشگاه‌های کتاب دفاع مقدس استان‌ها به شبکه کشوری و تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس به عنوان دو برنامه مهم سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برای حمایت از نویسندگان این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ - 14December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس امروز در نشست هم‌اندیشی با نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود دارا بودن یک درصد جمعیت کشور، نقش قابل توجهی به لحاظ اعزام رزمندگان  به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل داشته که این نقش باید به رشته تحریر درآید.

وی با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، افزود: رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس رشادت‌های بسیاری از خود نشان داده و مأموریت خود را به خوبی انجام دادند و امروز وظیفه ما انعکاس آن رشادت‌ها و مجاهدت‌ها است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با تأکید بر اینکه ما وظیفه داریم به دیده شدن آثار نویسندگان استان‌ها در سطح ملی کمک کنیم، گفت: در این راستا، سال گذشته 43 کتاب دفاع مقدس را به عنوان کتاب‌های ملی معرفی کردیم.

بایرامی با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز 31 شهریور امسال، ملاک کار ما بوده و مأموریت بزرگی را در حوزه ادبیات دفاع مقدس بر دوش ما قرار داده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود چندین بار از بحث تحریف دفاع مقدس نام بردند که این بیانات باید سرلوحه کار ما قرار گرفته و اجازه ندهیم در حوادث، وقایع و افراد آن دوران تحریفی صورت گیرد.

وی به دستاورهای دوران دفاع مقدس اشاره داشت و با بیان اینکه آن دوران، تثبیت‌کننده انقلاب اسلامی بود، گفت: شهید سلیمانی می‌گفت دفاع مقدس قله و جبهه مقاومت دامنه قله است که این سخن سپهبد بزرگ جهان اسلام، اهمیت آن دوران را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از مسئولان و نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد خواست با برگزاری نشست‌های تخصصی در این حوزه، به دنبال یافتن چارچوبی در خصوص اهمیت متون از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی باشند.

بایرامی به اهمیت تهیه بانک اطلاعاتی موضوعات یا سوژه‌یابی اشاره داشت و بر لزوم آموزش نویسندگان نوقلم حوزه دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: سوژه‌های خوب استان در سطح نوجوانان و نونهالان شناسایی و برای کار در این حوزه نیز از ظرفیت نویسندگان نوجوان و نونهال استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه چندین اپلیکیشن خوب نیز برای معرفی کتاب‌های دفاع مقدس طراحی شده است، از اتصال فروشگاه‌های کتاب دفاع مقدس استان‌ها به شبکه کشوری خبر داد و تأکید کرد: برای حمایت از نویسندگان، باید به بازار هم توجه داشته باشیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه برای پایین آوردن هزینه‌های چاپ تلاش می‌کنیم، ادامه داد: تولید کتاب‌های صوتی در حوزه دفاع مقدس نیز در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است که استان‌ها می‌توانند در این راستا، برای کاهش هزینه‌ها، از ظرفیت صدا و سیما استفاده کنند.

بایرامی نهضت جمع‌آوری خاطرات را از دیگر برنامه‌های سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: امروز ما به خودنوشت رزمندگان نیاز داریم و این خودنوشت‌ها می‌تواند گنجینه ارزشمندی برای حوزه ادبیات دفاع مقدس باشد.

وی همچنین از تشکیل انجمن نویسندگان دفاع مقدس کشور خبر داد و گفت: بر این اساس، در حال جمع‌آوری آمار نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان‌ها هستیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با اشاره به حمایت این سازمان از تولیدات استان‌ها گفت: آمادگی داریم تا چاپ دو عنوان کتاب که در سطح ملی نگارش شده باشد را به عهده بگیریم.

بایرامی همچنین تشکیل شورای چاپ و نشر در استان‌ها برای رصد کلی تولیدات دفاع مقدس، بحث تولید کتاب مینی‌مال و همچنین توجه به آیین‌نامه نظارت بر تولید و انتشار کتاب را ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار