چهل‌سالگی سرو/ با حضور سردار کارگر؛

آئین رونمایی از ۸۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس برگزار شد

آئین رونمایی از ۸۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسناد دفاع مقدس با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ - 15December 2020

آئین رونمایی از ۸۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس برگزار شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آئین رونمایی از ۸۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس همزمان با «روز پژوهش» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس و «اشرف بروجردی» رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

این ۸۰ عنوان کتاب با تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دسترس عموم قرار گرفته است. برخی از این کتاب‌ها حاصل بیش از پنج هزار ساعت مصاحبه شفاهی با فرماندهان و یادگاران جنگ است که همزمان با «روز پژوهش» رونمایی شد.

گفتنی است، سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تاکنون حدود ۵ هزار و ۷۱۸ ساعت مصاحبه را با ایثارگران انجام داده است و ۱۵۰ عنوان کتاب آماده شده است که علاوه بر ۸۰ عنوان کتابی که امروز رونمایی شد، ۷۰ عنوان کتاب دیگر نیز در سوم خرداد سال ۱۴۰۰ رونمایی خواهد شد.

از طرفی سازمان اسناد دفاع مقدس تاکنون ۲۵ میلیون سند دفاع مقدس را جمع آوری و در اختیار دارد و این اسناد نیز در قالب کتاب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. به طوری که در سال جاری ۱۳ عنوان از کتب اسنادی نیز آماده شده است.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار