مدیر‌کل حفظ آثار و دفاع مقدس کردستان خبر داد؛

تألیف دایرة‌المعارف نقاط یادمانی دفاع مقدس کردستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان از شناسایی ۲ هزار و ۶۰۰ نقطه یادمان شهدای دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: دایرةالمعارفی برای معرفی این نقاط یادمانی دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تألیف می‌شود.
کد خبر: ۴۳۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ - 15December 2020

‌سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در گفت‌وگو با دفاع‎پرس در کردستان، با تأکید بر ارج نهادن جایگاه پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار داشت: هفت ‌هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان کردستان وجود دارد که در ایام مختلف سال از این بزرگواران تجلیل خواهد شد.

وی از شناسایی ۲ هزار و ۶۰۰ نقطه یادمان شهدای دفاع مقدس در استان کردستان خبر داد و افزود: دایرةالمعارفی برای معرفی این نقاط یادمانی دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تألیف می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به بازدید کاروان‌های راهیان نور از نقاط یادمان شهدای دفاع مقدس عنوان کرد: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از نقاط یادمانی دفاع مقدس بازدید می‌کنند که در سال جاری به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا این بازدیدها صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: مرکز نشر و ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان با پیش بردن برنامه‌ها و فعالیت فرهنگی در صدد ثبت رشادت‌های شهیدان این مرز و بوم در قالب برنامه‌های فرهنگی است و در این راستا عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

مالکی به انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: سالانه ۵۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و وصیت‌نامه شهدا در کردستان تدوین و منتشر می‌شود و این روند هر سال تقویت می‌شود.

وی از تدوین زندگی‌نامه و تألیف چندین اثر مکتوب در خصوص ۵۶۲ بانوی شهیده کردستانی خبر داد و افزود: گروه‌های منسجم ادبی برای این مبحث تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان متذکر شد: در این نهاد انقلابی هر آنچه که مربوط به دوران دفاع مقدس است، توسط همکاران ما رصد می‌شود و در حفظ و نشر آن به عنوان یادگار برای نسل آینده تلاش صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها