مادر طلبه‌ شهید «رضا سلیمانی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پسرم می‌گفت برای رضای خدا به جبهه رفته‌ام نه کسب شهرت

حاجیه خانم «فاطمه سلیمانی» گفت: یک‌بار گفتم همه را در تلویزیون نشان‌ می‌دهند هر چه چشم به تلویزیون می‌دوزم، تو را نمی‌بینم که در جواب گفت مادر، من برای رضای خدا به جبهه رفته‌ام نه کسب شهرت.
کد خبر: ۴۳۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ - 21December 2020

حاجیه خانم «فاطمه سلیمانی» مادر طلبه‌ شهید «رضا سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در آذربایجان‌شرقی، در خصوص خصایل اخلاقی فرزندش، اظهار داشت: رضا خیلی با ادب بود و کارهایش را برای رضای خدا انجام می‌داد. یک‌بار گفتم همه را در تلویزیون نشان‌ می‌دهند، هر چه چشم به تلویزیون می‌دوزم، تو را نمی‌بینم که در جواب گفت مادر، من برای رضای خدا به جبهه رفته‌ام نه کسب شهرت.

وی با اشاره به نحوه مجروح شدن فرزندش، گفت: چندین ترکش ریز به دست‌ها و بدن رضا خورده بود که به علت عفونت به بیمارستان بردم. پزشکان عمل جراحی انجام داده و پس از بهبودی نسبی باز هم عزم سفر به جبهه کرد که گفتم با این وضع جسمانی کجا می‌روی؟ او راه خودش را انتخاب کرده بود و به جبهه رفت. چند روز بعد معلوم شد زخمی و دوباره در بیمارستان بستری شده است.

وی تصریح کرد: رضا همیشه می‌گفت الان رزمندگان روی خاک‌ها استراحت می‌کنند، من چگونه در جای راحت بخوابم. روزی گفتم پسرم این دست و پاهایت در روز قیامت علیه تو شکایت خواهند کرد که این‌قدر اذیت‌شان می‌کنی و استراحت نمی‌کنی، با احترام در جوابم گفت که مادرم من این‌ها را برای اسلام وقف کرده‌ام، این‌ها برای من ثواب ذخیره می‌کنند.

مادر طلبه‌ی شهید «رضا سلیمانی» ادامه داد: رضا با دوستش عهد بسته بود که اگر یکی شهید شد، آن دیگری او را داخل قبر بگذارد. وقتی برادر رزقی به شهادت رسید، به وصیت آن شهید عمل کرد. چند روز از خاکسپاری آن شهید گذشته بود که رضا عازم جبهه شد و به من گفت که به مادر شهید رزقی بگویم که رضا تا چهلم شهید رزقی برمی‌گردد تا کارهای اربعین را انجام دهد، ولی 13 فروردین سال 66 بود که با من تماس گرفت و گفت که مادرم به مادر شهید رزقی بگو نتوانستم به مراسم چهلم بیایم، منتظر من نباشد که 20 فروردین‌ماه خبر شهادت رضا را آوردند.

خاطرنشان می‌شود؛ طلبه‌ شهید «رضا سلیمانی» اول آذرماه 1349 در شهر هشترود آذربایجان‌شرقی متولد شده و 21 فروردین‌ماه سال 1366 در شلمچه به شهادت رسیده است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها