چهل‌سالگی سرو/ جلالی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

چاپ ۳۵۲ کتاب به نام ۳۰ هزار شهید محله‌های تهران/ احیای نمادهای دفاع مقدس در تهران

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران از تهیه و چاپ ۳۵۲ کتاب به ازای ۳۵۲ شهید محلات تهران خبر داد و از اصحاب رسانه درخواست کرد تا پیشنهادات خود را برای نام گذاری خیابان‌ها به نام شهدا ارائه کنند.
کد خبر: ۴۳۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۷ - 19December 2020

چاپ ۳۵۲ کتاب به نام ۳۰ هزار شهید محلات/ ارائه پیشنهاد برای نام گذاری خیابان‌ها به نام شهدارضا جلالی مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در خصوص اقدامات انجام شده در این اداره اظهار داشت: تهران از ظرفیت ۳۰ هزار شهید برخوردار است که در این‌باره سپاه و بنیاد شهید زحمات زیادی را متقبل می‎شوند و شاید به خاطر ماموریت‌های چند بعدی نتوانند بر ابعاد مختلف شهدا تمرکز کنند از این رو با توجه به تجربیاتی که در برگزاری کنگره‌های مختلف و در دانشگاه شهید بهشتی و کنگره ۳۶ هزار شهید استان تهران داشتم احساس کردم باید به دنبال سرگذشت‌پژوهی و سبک زندگی شهدا برویم.

وی افزود: تاکنون به ازای ۳۵۲ محله ۳۵۲ کتاب و یادواره تولید و برگزار شده است. این کتاب‌ها شامل وصیتنامه، خاطره و زندگینامه شهدا به صورت مختصر است که تا امروز کار جمع آوری اطلاعات ۲۷ هزار شهید را به انجام رسانده‌ایم و کار سه هزار شهید مانده است.

جلالی تصریح کرد: شهرداری تهران، ۲۲ منطقه، ۱۲۳ ناحیه و ۳۵۲ محله دارد که با سیاست محله‌محوری، یادواره محله‌ها را برگزار کردیم. اطلس شهدای محله‌ها در حال تکمیل است و در انتظار چاپ آن هستیم. همچنین کار سرگذشت پژوهی آزادگان را در دست کار داریم.

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران با اشاره به ۱۷ اولویت این اداره و مهمترین آن عنوان کرد: از زمان تشکیل اداره کل امور ایثارگران در شهرداری تهران، به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگزاری یادواره‌ها وظایفی را تعیین و تبیین کرده است. مورد مهم دیگر بحث معیشتی ایثارگران شاغل در شهرداری است، ما در سازمان شهرداری تهران ۱۷۱ شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داریم، یک شهید مدافع حرم، ۴۳ شهید خدمت آتش‌نشان، یک هزار و ۹۸ جانباز، ۵۱ آزاده، دو هزار و ۱۰۰ رزمنده داریم و یک هزار و ۷۵ فرزند شهید نیز پدرانشان در شهرداری بوده‌اند.

وی به حمایت از سازمان‎های مردم‌نهاد ایثارگری و ساخت تندیس شهدا اشاره کرد و گفت: تندیسی از شهید صارمی در پاسداشت شهدای خبرنگار را در روز خبرنگار، مقابل خبرگزاری ایرنا نصب کردیم، همچنین قرار است تندیسی از جانبازان شیمیایی را مقابل بیمارستان ساسان نصب کنیم. نماد‌های سمبولیک و آثار به جای مانده از دفاع مقدس نیز در تهران مثل موشک‌باران جای نمایی می‌شوند برای مثال ایستگاه اتوبوسی که در زمان جنگ مورد هدف موشک‌های صدام قرار گرفته تعیین شده تا به عنوان یک نماد، نشانه‌گذاری شود. برای یکی از شهدای آتشنشان به نام امید عباسی نیز تندیسی قرار است ساخته و جای گذاری شود.

جلالی به مهمترین برنامه‌های پش رو اشاره کرد و بیان داشت: تکمیل کتاب شهدای محله‌ها و تشکیل بانک اطلاعات و طراحی اپلیکیشن ویکی‌شاهد یا ایثارگر از دیگر برنامه‌های ماست تا بتوان از کلیه آثار مربوط به شهدا استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های ما ارائه پیشنهاد برای نام‌گذاری خیابان‌ها و معابر به نام شهداست که از اهالی رسانه می‌خواهیم در این امر به ما کمک کرده و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار