معاون سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش:

ولایت‌مداری و دشمن‌شناسی دو شاخص مهم بصیرت‌اند

امیر سرتیپ دوم خداداد با بیان اینکه ولایت‌مداری و دشمن‌شناسی دو شاخص مهم بصیرت‌اند، گفت: اساسی‌ترین دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران آمریکاست.
کد خبر: ۴۳۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ - 15December 2020

ولایت مداری و دشمن شناسی دو شاخص مهم بصیرت‌اند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، امیر سرتیپ دوم «خداداد فلاح» معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ظهر امروز (سه‌شنبه) در همایش سیاسی فرماندهان و مسئولان یگان‌های ارتش در استان لرستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند «ملتی که توان تحلیل سیاسی نداشته باشد شکست خواهد خورد»، اظهار داشت: حضرت علی (ع) در خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه می‌فرمایند هیچ ملتی پرچم پیروزی را بر نمی‌دارد مگر اینکه دارای بصیرت، صبر و علم به مواضع حق باشد.

وی با بیان اینکه ولایت مداری و دشمن شناسی دو شاخص مهم بصیرت‌اند، افزود: اساسی‌ترین دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران آمریکا است، همیشه این سوال در ذهن‌ها است که چرا دشمنی با آمریکا؟ اول اینکه ما با آمریکا دشمنی نمی‌کنیم بلکه آمریکا با ایران دشمنی می‌کند و دوم اینکه این دشمنی در سه سطح ایدئولوژیک، هویتی و آرمانی است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش عنوان کرد: ایدئولوژی نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر نظریه ولایت فقیه و قائد بر استمرار حاکمیت الهی است، اما لیبرال دموکراسی غرب اومانیسم را مطرح می‌کند، اومانیسم انسان محور است و می‌گوید خدا هیچ نقشی در حکومت‌ها ندارد و همچنین در نظام جمهوری اسلامی قائد بر حاکمیت دینی بر اقتصاد، سیاست، فرهنگ، دفاع، ولی لیبرال دموکراسی غرب را سکولاریسم جدایی دین از سیاست، اقتصاد، فرهنگ و دفاع را مطرح می‌کند در همین راستا تضاد ایدئولوژیک در مبنای اندیشه‌ای نظام جمهوری اسلامی ایران و آمریکا وجود دارد.

وی با اشاره به تضاد هویتی نظام جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بیان کرد: ملت ایران با قدمتی چند هزار ساله، آزادی خواه، استقلال طلب، سلطه ناپذیر و استکبار ستیز است، اما ذات آمریکا استعمارگر و سلطه گر است.

فلاح گفت: در آرمان و اهداف انقلاب اسلامی، آزادی فلسطین و نابودی رژیم صهیونستی آرمان انقلاب اسلامی است، ولی آرمان آمریکا حفظ امنیت رژیم صهیونستی است که همین امر نشان دهنده تضاد آرمان و اهداف ایران و آمریکاستبر همین اساس با آمدن و رفتن یک حزب یا فرد در آمریکا این تضاد از بین نمی‌رود، اما در رویکرد و روش آن‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید آمریکا تصریح کرد: پنجاه و نهمین انتخابات آمریکا دو ویژگی مثبت و منفی داشت برای این کشور داشت، ویژگی مثبت که خودشان می‌گویند بالاترین مشارکت با ۱۵۵ میلیون نفر در طول تاریخ آمریکا بوده، اما آن چیزی که در این انتخابات زیر سوال رفت چارچوب لیبرال دموکراسی بود چرا که اساس دموکراسی انتخابات است، ولی ترامپ هنوز هم می‌گوید در این انتخابات تقلب شده و بر اساس نظریه نظریه پردازان آن‌ها در انتخابات اخیر آمریکا افول لیبرال دموکراسی غرب نمایان شده است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش در رابطه با فرصت‌ها و تهدید‌های انتخابات آمریکا برای نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اولین فرصت پیروزی بایدن برای نظام جمهوری اسلامی ایران شکست ذلیلانه صادر کننده فرمان ترور سردار سلیمانی و کسی که با راهبرد فشار حداکثری به زعم خود به دنبال ذلت مردم ایران بود.

وی دومین فرصت پیروزی بایدن برای نظام جمهوری اسلامی را شکست بار روانی راهبرد فشار حداکثری و ایجاد یک تثبیت و ثبات اقتصادی در کشور دانست و اظهار داشت: با رای آوردن ترامپ بنا بود با بالا رفتن قیمت دلار یک فرو پاشی اقتصادی در ایران ایجاد شود، اما بالاخره نه ترامپ به نتیجه دلخواه رسید و نه برخی از عوامل نفوذی داخلی که به دنبال این فرصت بودند به نتیجه مورد نظر خود رسیدند و تیرشان به سنگ خورد.

فلاح افزود: با پیروزی بایدن بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان نقش آفرینی ایران در منطقه افزایش پیدا می‌کند و پایان دوران بن سلمان و بن زاید است و همچنین نگاهی که ترامپ به نتانیاهو و رژیم صهیونستی داشت این نگاه را دموکرات‌ها ندارند که این امر نیز در منطقه غرب آسیا برای نظام جمهوری اسلامی یک فرصت است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش در رابطه با تهدید‌های دولت جدید آمریکا برای نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد: قدرت اجماع سازی دموکرات‌ها اولین تهدید دولت جدید آمریکا برای نظام جمهوری اسلامی ایران است که نمونه آن در اظهارات اخیر بایدن پس از ترور شهید فخری زاده گفت ما با همکاری متحدانمان اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند.

وی بیان کرد: اعمال تحریم‌های هوشمند چراکه دموکرات‌ها استاد تحریم سازی و تحریم هوشمند هستند و همچنین پیش کشاندن و برجسته کردن مسائل حقوق بشری و دامن زدن به نا فرمانی مدنی در داخل از دیگر تهدید‌های دولت جدید برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فلاح با بیان اینکه دو قطبی سازی و ایجاد شکاف در داخل کشور و عدم توجه به ظرفیت‌های داخلی و ظرفیت‌های بیرونی دونکته داخلی تهدید برای نظام جمهوری اسلامی ایران است گفت: در زمان ترامپ اجماعی در کشور شکل گرفته بود و همه ترامپ و دولت آمریکا را غالبا دشمن می‌دانستند، ولی با پیروزی بایدن از اکنون نگاه‌های مثبت به سمت دولت دموکرات شکاف ایجاد می‌کند و در ماه‌های آینده به طور یقین بحث معیشت و مذاکره پیش می‌آید که این دو قطبی برای کشور یک تهدید است.

وی تصریح کرد: عدم توجه به ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی و همچنین نگاه به بیرون نیز یک تهدید داخلی برای نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش با اشاره به راهبرد‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و دنیا اظهارداشت:تحریم اقتصادی، تحمیل انزوای دیپلماتی، تهدید و محدود سازی توان بازدارندگی کشور‌های هدف و همچنین مشروعیت‌زدایی در کشور‌های هدف چهار راهبرد سیاست خارجی آمریکا علیه دنیا و جمهوری اسلامی ایران است که برای رسیدن به این اهداف از کلیه مولفه‌های قدرت سخت و نرم و همچنین در هم تنیدگی و هم افزایی این راهبرد‌ها با یکدیگر استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: گستردگی جامعه هدف اثر اقتصاد بر سایر مولفه‌های قدرت و ضعف داخلی ما در اقتصاد سبب شده آمریکا‌ها به سراغ جنگ اقتصادی و تحریم بروند و همچنین از سه طریق مجامع و سازمان‌های بین المللی، موازنه قوا در منطقه و به دنبال انزوای دیپلماتیک ایران هستند که در همین راستا اروپایی‌ها تکمیل کننده پازل تحمیل انزوای دیپلماتیک آمریکایی‌ها علیه ایران هستند.

فلاح با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها به دنبال بازیگر جدید در منطقه هستند که این بازیگر جدید ترکیه است افزود: علی‌رغم اینکه وزیر امور خارجه ترکیه پیام دادند که اقدام اخیر اردوغان بدون قصد و منظور بوده، اما به نظر بنده اردوغان بسیار هدفمند این صحبت‌ها را کرد که یکی از اهداف او از خواندن این شعر این بود که بگوید آذربایجان ومنطقه قفقاز حیات خلوت من است و همچنین به زعم خودش می‌خواست احساسات قومیت گرایانه ایران را تحریک کند، اما پاسخ مردم و مسئولان ایران به آن‌ها نقشه شان را نقش بر آب کرد و همچنین می‌خواست یک سیگنال به آمریکایی‌ها بدهد که جایگزین عربستان برای دور بعد من هستم برای شما و می‌توانم از این طریق به جمهوری اسلامی فشار وارد کنم.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش با اشاره به راهبرد مشروعیت‌زدایی داخلی آمریکا در کشور‌های هدف عنوان کرد: ر مشروعیت زدایی داخلی هجمه‌ای با استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی علیه ایدئولوژی و باور‌های انقلابی، پشتوانه مردمی و گرفتن اعتماد عمومی مردم در نظام جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد چرا که بالاترین سرمایه اجتماعی هر نظام اعتماد عمومی است که آمریکایی‌ها با مشروعیت زدایی به دنبال گرفتن این اعتماد از نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی بیان کرد:آمریکایی‌ها با القا ناکارآمدی نظام و بیان اینکه مسئولان به فکر مردم نیستند و ایجاد احساس رها شدگی و ایجاد نا امیدی به آینده به دنبال از بین بردن پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی هستند که تا حدودی در این زمینه موفق بوده در همین راستا باید باور، امید و اعتقاد را در مردم نهادینه کنیم.

فلاح گفت: مهمترین راهکار مقابله با راهبرد مشروعیت زدایی داخلی توسط آمریکا ارتقا قدرت بازدارندگی است چرا که در قدرت بازدارندگی سه قابلیت برتر ساز توان دفاعی، قابلیت هسته‌ای که متاسفانه در قالب برجام دچار خدشه شد و دوباره در حال احیا است و همچنین نائبنان منطقه‌ای سبب شده تا امروز نقشه‌های آمریکا درایران با شکست مواجهه شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار