رئیس اوقاف و امور خیریه بندرعباس خبر داد؛

ثبت وقف جدید با نیت قرآن و اهل بیت (ع) در بندرعباس

محمد کریمی گفت: واقف خیراندیش« زینب جمال زاده» تنها دارایی خود، یک باب منزل مسکونی واقع در شهرک نبوت به ارزش تقریبی ۴میلیارد ریال با نیت قرآن و اهل بیت وقف کرد.
کد خبر: ۴۳۱۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲ - 15December 2020

ثبت وقف جدید با نیت قرآن و اهل بیت(ع) در بندرعباس

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «محمد کریمی» رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان بندرعباس با اشاره به ثبت یک مورد وقف جدید در بندرعباس اظهار داشت: یک باب منزل مسکونی واقع در شهرک نبوت بندرعباس به ارزش تقریبی چهار میلیارد ریال با نیت قرآنی، کمک به ساخت مسجد و اهل بیت به ثبت رسیده است.

وی افزود: ملک مذکور با مساحت شصت متر مربع توسط زینب جمال پور وقف شده و سه مورد نیت برای آن منظور شده است.

رئیس اداره اوقاف بندرعباس ادامه داد: واقف نیک‌اندیش نیت وقف خود را انجام امورات قرآنی، کمک به ساخت مسجد و اهل بیت تعیین کرده واجرای نیت موقوفه پس از فوت واقف تعیین و بر عهده اوقاف قرار داده است.

کریمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ده مورد وقف جدید در شهرستان دامغان ایجادشده، گفت: وقف یکی از سنت‌های حسنه در اسلام است که انسان به‌وسیله آن می‌تواند نام و یاد خود را تا قیامت زنده نگه دارد و دیگران به نیکی از او یاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: بحمدالله امروزه با گسترش فرهنگ وقف و ایجاد وقف‌های مشارکتی، راه پیوستن همه افراد به جمع واقفان و بهره‌مندی از مزایای دنیوی و اخروی این امر خداپسندانه برای همه فراهم شده است.

کریمی با اشاره به راه اندازی دفاتر مشاوره وقف در اداره شهرستان، تصریح کرد: کارشناسان اداره اوقاف با مشاوره به نیکوکاران، وظیفه جهت دهی به نیات واقفین را به سمت نیاز‌های روز جامعه دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار