مسئول فلسطینی: پایان اشغالگری اسرائیل، کلید صلح و ثبات در خاورمیانه است

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین با تأکید بر لزوم پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی گفت که صهیونیست‌ها در پی ایجاد یک واقعیت استعماری جدید هستند.
کد خبر: ۴۳۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ - 16December 2020

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نبیل ابو ردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین، شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته)، حملات هدفمند رژیم صهیونیستی به شهر قدس اشغالی را به شدت محکوم کرد.

روزنامه العربی الجدید به نقل از ابو ردینه گزارش داد: «حمله استعماری هدفمند و پیاپی به شهر قدس اشغالی از جمله گسترش شهرک‌سازی استعمارگرانه، جدا کردن بخش قدیمی شهر و اطراف آن از قدس و جدا کردن قدس از سایر اراضی فلسطین، محکوم است».

وی تصریح کرد: هدف از این اقدامات رژیم صهیونیستی، ایجاد یک واقعیت استعماری جدید است که باعث می‌شود راهکار دو دولتی و حاکمیت فلسطین بر اراضی خود، محال شود.

این مسئول فلسطینی خاطرنشان کرد، رژیم صهیونیستی با اقدامات یکجانبه خود، حدود ۳۰ خانواده فلسطینی را در قدس شرقی تحت فشار قرار داده و تصمیم دارد آنان را از منازل خود در «بطن الهوی» و «الشیخ جراح» اخراج کند.

به گفته ابوردینه، صهیونیست‌ها پس از تخلیه این منازل، قصد دارند آن را به جمعیت‌های راستگرای صهیونیست حاضر در قدس تحویل دهند و این مسئله باعث خواهد شد که ده‌ها نفر از زنان و کودکان آواره شوند.

وی تصریح کرد: این مسئله، مستلزم مداخله فوری جامعه بین‌الملل و انجام اقدامات ملموس و سریع برای بازداشتن رژیم صهیونیستی و بازخواست آن است تا مجبور شود قطعنامه‌های بین‌المللی را اجرایی کند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان با اشاره به تداوم تلاش صهیونیست‌ها برای از بین بردن فرهنگ و هویت عربی قدس، گفت که این تلاش‌ها در قالب افزایش شهرک‌های صهیونیست نشین، طرح‌های استعماری، تخریب منازل، آواره کردن ساکنان و اشغال منازل و اراضی آنان است.

ابوردینه در پایان بر لزوم پایان بخشیدن به اشغالگری و استقلال کشور فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد و گفت و این مسئله، «کلید صلح و ثبات در خاورمیانه است».

انتهای پیام/ ۴۶۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار