رئیس پلیس پیشگیری ناجا مطرح کرد؛

نقش مؤثر تحقیق و پژوهش در پایدارسازی نظم و امنیت

سردار معصوم‌بیگی با تأکید بر نقش مؤثر تحقیق و پژوهش در پایدارسازی نظم و امنیت گفت: ایده‌های نوآورانه، راهبردی مؤثر در پیشگیری از جرم است.
کد خبر: ۴۳۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ - 16December 2020

استقبال از «ایده‌های نوآورانه و کاربردی» در پیشگیری از جرمبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی معصوم‌بیگی» رئیس پلیس پیشگیری ناجا ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری به منادیان علم و اندیشه اظهار داشت: اجرای موفق مأموریت‌های پلیس در گرو مسئله‌یابی، تحقیق، پژوهش و دستیابی به راهکار‌های کاربردی است و این مهم عامل اصلی رشد و توسعه در هر سازمان به حساب می‌آید.

وی افزود: چنانچه اقدامات پلیس بر پایه پژوهش‌های علمی استوار باشد، نقش مؤثری در پیشبرد اهداف سازمان خواهد داشت؛ لذا با انجام تحقیق و پژوهش کار‌ها مؤثرتر خواهد بود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: در صورتی که برنامه‌ریزی فاقد پشتوانه تحقیقاتی باشد به یقین در مرحله اجرا و عملیاتی شدن با مشکل روبه‌رو خواهد شد؛ لذا می‌توان گفت پژوهش به‌ویژه در تصمیم‌گیری‌های کلان نقش مهم و ارزنده‌ای دارد و به همین خاطر است که فعالان عرصه علم، پژوهش را حلقه مفقوده توسعه و به تعبیری سنگ بنای توسعه می‌دانند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اثربخشی تحقیق و پژوهش در پایدارسازی نظم و امنیت در جامعه تصریح کرد: برای ایجاد امنیتی پایدار در جامعه مانند تمام فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، علمی، هنری و... نیازمند انجام تحقیق و پژوهش‌های مدون هستیم و تنها در این صورت است که می‌توانیم موفقیت‌های خوبی را با کمترین هزینه و امکانات به دست آوریم و بالاترین امنیت را به مردم عزیز هدیه کنیم.

سردار معصوم‌بیگی با تأکید بر اینکه ایده‌های نوآورانه، راهبردی مؤثر در پیشگیری از جرم است، خاطرنشان کرد: هر چه میزان دانش و خلاقیت کارکنان این پلیس افزایش یابد، کارایی پلیس پیشگیری در مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی نیز ارتقاء پیدا کرده در نتیجه احساس امنیت شهروندان نیز افزایش خواهد یافت.

ارتقاء رتبه نشریه علمی «مطالعات پیشگیری از جرم» از ترویجی به پژوهشی
رئیس پلیس پیشگیری ناجا در بخش دیگری به تشریح برخی از دستاورد‌های علمی این پلیس پرداخت و با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای، تحقیق را کلید رشد ملت‌ها عنوان کرد و افزود: پلیس پیشگیری با تأسی از فرمایشات معظم‌له ضمن نیازسنجی پژوهشی و ابلاغ اولویت‌های پژوهشی به تمام رده‌ها با انعقاد تفاهم‌نامه علمی _ پژوهشی با مراکز علمی و دانشگاهی، برگزاری کارگاه‌های علمی در راستای پیشبرد اهداف تحولی پلیس پیشگیری از دستاوردهای پلیس پیشگیری است.

وی ادامه داد: حمایت از ۹ طرح تحقیقاتی صنعتی و غیر صنعتی و شش مورد طرح کسرخدمت سربازی، برگزاری ۱۹ مورد میزگرد و سخنرانی علمی در حوزه‌های مختلف، ترجمه دو مورد منابع به‌روز و معتبر مرتبط با حوزه پیشگیری، انتشار ۱۴ عنوان کتاب مدیریت دانش، برگزاری چهار جلسه تخصصی شورای پژوهش و دانش با حضور اساتید برجسته دانشگاهی همچنین حمایت از رساله‌های دکتری مرتبط با حوزه ماموریتی پلیس، ارتقاء دانش پیشگیری از جرم در سازمان از دیگر دستاوردهای این پلیس است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ پایان‌نامه ارشد و رساله دکتری توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مدیریت پیشگیری از جرم با هدایت و نظارت پلیس پیشگیری برای رفع نیاز‌های پژوهشی این پلیس توسط دانشکده علوم و فنون انتظامی انجام می‌شود، گفت: پلیس پیشگیری گام‌های بلندی در مسیر علمی شدن برداشته است.

سردار معصوم‌بیگی بیان کرد: امروز افتخار نیروی انتظامی این است که ضمن برنامه‌ریزی برای پیشگیری علمی از وقوع آسیب‌های اجتماعی، درصد بالایی از جرایم به‌صورت کاملاً علمی و تخصصی کشف و حتی پیچیده‌ترین جرایم نیز با استفاده از فناوری‌های نوین، دانش و توان بالای متخصصان پلیس رمزگشایی و حرفه ای‌ترین مجرمان دستگیر و تحویل نظام قضائی می‌شوند.

ارشدترین مقام پلیس پیشگیری ناجا با اعلام اینکه با تلاش کارکنان مرکز تحقیقات کاربردی این پلیس نشریه علمی «مطالعات پیشگیری از جرم» از رتبه ترویجی به پژوهشی ارتقاء یافته است، همکاری گسترده این مرکز با شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌روزرسانی طرح‌ها و اسناد راهبردی پلیس پیشگیری را از دیگر اقدامات ارزنده مجموعه تلاشگران و پژوهشگران فعال در پلیس پیشگیری ناجا برشمرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار