مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

تولیدات فاخر دفاع مقدس را مدیون پژوهشگرانی هستیم که خادم شهدا هستند

سردار «عبدالله ملکی» گفت: امروز تولید کتب فاخر و ارزشمند حوزه دفاع مقدس را مدیون تلاش و کوشش پژوهشگرانی هستیم که خود را خادم شهدا می‌دانند.
کد خبر: ۴۳۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ - 16December 2020

پژوهشگران دفاع مقدس خادم شهدا هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در مراسمی که پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته پژوهش در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار شد، با تبریک هفته پژوهش، پژوهش در حوزه دفاع مقدس را توفیق الهی دانست و اظهار داشت: کسانی که در این عرصه قلم و قدم بر می‌دارند باید قدردان هنر و قلم خود باشند و ما نیز از این قشر تلاشگر و فرهیخته قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: پژوهشگران با علمی که در این حوزه کسب کردند به حقایقی از گوهر ناب دفاع مقدس دست پیدا کردند و گاهی از راویان نیز جلوتر هستند.

سردار ملکی به نقش پژوهشگران در ثبت وقایع و حوادث تاریخ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در تدوین یک اثر نیازمند پژوهش قوی هستیم که این امر با تلاش، کوشش و هنر پژوهشگران این عرصه محقق می‌شود و ما امروز شاهد تولید بسیاری از کتب فاخر و ارزشمند در این حوزه هستیم و مدیون تلاش و کوشش پژوهشگرانی هستیم که خود را خادم شهدا می‌دانند.

پژوهشگران نزدیک‌ترین نسل به رزمندگان هستند

سردار «حمیدرضا رستمیان» فرمانده سابق لشکر عملیاتی 25 کربلا نیز در این جلسه به مصادیق رزم با دشمن اشاره کرد و اظهار داشت: رزمندگان ما در میادین جنگ‌های نظامی، بیولوژیک و... با حماسه‌آفرینی‌هایی که داشتند خط‌شکن و سرشکن هستند و با دفاعی که می‌کنند ایثارگران خاص هستند.

وی افزود: پژوهشگرانی که کارهای مکتوب انجام می‌دهند و با توجه به کار بزرگی که در ثبت وقایع بزرگ دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و برای همه آزادگان درس و الگو هستند.

سردار رستمیان دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، جنگ‌های داخلی و جبهه مقاومت را مصادیقی از حماسه‌ آفرینی رزمندگان اسلام دانست و گفت: در مرحله دوم کسانی باید حضور پیدا کنند که این حماسه‌ها را با هنر خود بنویسند، ثبت و ضبط کنند و کار این افراد کمتر از کار رزمندگان نیست؛ چرا که اینها نزدیکترین نسل به کسانی هستند که حماسه‌آفرینی کردند.

فرمانده جبهه مقاومت ادامه داد: ورود در این میدان نیز توفیق الهی می‌خواهد که با تمام مشکلاتی که هست بهترین آثار تولید شد و این قلم‌ها برای نسل‌های بعدی ماندگار خواهد بود.

هیچ کاری بدون پژوهش به تولید علمی نمی‌رسد

«سیدحسین ولی‌پور زرومی» معاون تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز که این جلسه با مساعی وی برگزار شد، ضمن تبریک هفته پژوهش و با بیان اینکه دفاع مقدس برای همه ملت است و پژوهشگران خدمتگزاران این حوزه هستند، اضافه کرد: هیچ کاری بدون پشتوانه پژوهش، به مرحله تولید علمی نخواهد رسید و در حوزه دفاع مقدس نیز نیازمند پژوهشگرانی هستیم که با صبغه علمی بتوانند از گنجینه معارف بلند این حوزه بهره‌مند شوند.

در پایان این مراسم از 12 نفر از افراد فعال در بخش تحقیقات و تدوین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تقدیر به‌عمل آمد.

همچنین از سوی سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار «حمیدرضا رستمیان» به عنوان معاون علمی ستاد تدوین معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار