با حضور مهندس ضرغامی برگزار شد؛

یادواره ملی سردار شهید علی غیوری زاده درشهرستان ملکشاهی+تصاویر

مهندس ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، رزمندگان استان ایلام را در طول تاریخ مرزداران شجاع و فداکاری دانست و افزود: اگر پهلوانان اساطیری این مرز و بوم امروز حضور داشتند به احترام پهلوان بزرگ ایلام شهید غیوری زاده ، تعظیم می کردند.
کد خبر: ۴۳۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸ - 13March 2015

یادواره ملی سردار شهید علی غیوری زاده درشهرستان ملکشاهی+تصاویر

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، این مراسم با حضور مردم شهید پرور شهرستان ملکشاهی مسئولان کشوری و استانی رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس بسیجیان عشایر و خانواده های معظم شهدا ایثارگران و جمعی از عشایر بسیجی استان های همجوار در این شهرستان برگزار شد.

همچنین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید غیوری زاده و شهدای 8 سال دوران دفاع مقدس مراسم سنتی چمر برگزار شد.

میهمانان ویژه این مراسم مهندس ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

ضرغامی با اشاره به رشادت ها و جانفشانی های مردم غیور و مرزدار استان ایلام به ویژه مردم قهرمان شهرستان ملکشاهی در هشت سال دوران دفاع مقدس یاد و خاطره سردار شهید، علی غیوری زاده را گرامی داشت و از برگزاری این مراسم باشکوه برای پاسداشت خون شهدا قدر دانی کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جهان دو قطبی امروز، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان رهبر اردوگاه مقاومت و آزادی خواهی در مقابل دنیای استکبار و به سرکردگی امریکا پذیرفته است و چشمان امیدوار همه مظلومان جهان به قدرت نمایی ایران اسلامی دوخته شده است.

ضرغامی افزود: رزمندگان استان ایلام در طول تاریخ مرزداران شجاع و فداکاری بودند که از مرزهای پرافتخار کشور دفاع کردند و گل سرسبد آنان فرمانده گردان شهید علی غیوری زاده است که یک تنه مقابل دشمن ایستاد و بر اساس سوگند خود اجازه نداد تا وقتی زنده است دشمنی از آن ناحیه عبور کند.

وی گفت: ایلام دارای تمدن چندهزار ساله است و اگر پهلوانان اساطیری این مرز و بوم امروز حضور داشتند به احترام پهلوان بزرگ ایلام شهید غیوری زاده ، تعظیم می کردند و به داشتن چنین فرمانده شجاع و اسطوره ای خود افتخار می کردند.

ضرغامی افزود: این همایش بزرگ و استثنایی از زنان و مردان رزمنده عشایر کشور لرزه بر اندام دشمنان می اندازد و این چهره مصمم و مقاوم بزرگترین پشتوانه ایران اسلامی در مقابله با استکبار جهانی هستند.

وی با اشاره به رشادت ها و جانفشانی های مردم غیور و مرزدار استان ایلام به ویژه مردم قهرمان شهرستان ملکشاهی در هشت سال دوران دفاع مقدس یاد و خاطره سردار شهید علی غیوری زاده را گرامی داشت و از برگزاری این مراسم باشکوه برای پاسداشت خون شهدا قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم همچنین با اجرای نمایش ، صحنه تفحص پیکر این سردار شهید باز نمایی شد . سردار شهید علی غیوری زاده شهید شاخص سازمان بسج عشایر کشور در سال 93شناخته شد . این شهید در بیشتر عملیات های 8 سال دوران دفاع مقدس شرکت کرد . پیکر پاک این شهید والامقام پس از 12 سال و 3 ماه تفحص شد . شهید علی غیوری در خرداد ماه سال 67 در حمله منافقین به شهرستان مهران به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها