مدیر حوزه علمیه شهرستان مهریز:

وحدت حوزویان و دانشگاهیان در شعار نیست

حجت‌الاسلام سید «شهاب‌الدینی حسینی منش» افزود: وحدت حوزویان و دانشگاهیان نه در شعار بلکه به صورت شکلی که هدف در اصل تعامل این ۲ سنگر مقدس فرهنگی و علمی برای خدمت به مردم و کشور است، برای پیگیری اهداف جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارد.
کد خبر: ۴۳۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰ - 16December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، در این نشست که به همت کانون خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان مهریز و با حضور جمعی از حوزویان و دانشگاهیان برگزار و از طریق فضای مجازی پخش شد، شرکت‌کنندگان به اهمیت وحدت این ۲ سنگر تعلیم و تربیت و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برای ارتقای آگاهی علمی و فرهنگی مردم و جامعه را مورد بررسی قرار دادند.

مدیر حوزه علمیه مهریز با گرامیداشت یاد و خاطره منادی وحدت حوزه و دانشگاه شهید آیت الله «محمد مفتح» گفت: همکاری و همفکری مستمر این ۲ نهاد بر اساس اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی به خصوص توصیه‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری امری حیاتی است.

حجت‌الاسلام سید «شهاب‌الدینی حسینی منش» افزود: وحدت حوزویان و دانشگاهیان نه در شعار بلکه به صورت شکلی که هدف در اصل تعامل این ۲ سنگر مقدس فرهنگی و علمی برای خدمت به مردم و کشور است، برای پیگیری اهداف جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارد.

وی اظهار کرد: برای رسیدن به وحدت اصیل و آرمانی هرچند تاکنون در سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی در  استان صورت گرفته، ولی به خاطر اهمیت موضوع و در این شرایط که دشمنان نظام اسلامی را با اقدام فرهنگی مورد هجمه قرار داه‌اند، بسیار ضروری است.

همچنین رییس دانشگاه پیام نور مهریز گفت: همفکری و همکاری جدی حوزه و دانشگاه بر اساس اهداف انقلاب اسلامی در سایه برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف تمامی فعالان تعلیم و تربیت امری حیاتی و جزو ضرورت‌های  همیشگی نظام ماست که باید برای تحقق هرچه بیشتر آن تلاش کرد.

«حیدر حسینی» با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح که نقش مهمی در وحدت بین این ۲ سنگر اساسی نظام داشت ادامه داد: توجه به مسایل فرهنگی و دینی و امور علمی و دانشگاهی باید محور تمامی فعالیت دانشگاهیان در کنار فعالیت حوزویان قرار گیرد و در این راستا تاکنون اقدام شده است.

وی اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه با انجام برنامه‌های مختلف و تعامل بیشتر با برگزاری جلسه‌ها و گفت و گوی مستمر و مکرر جزو اهداف نظام اسلامی است و همه بر این امر مهم در کشور تاکید دارند و باید روز به روز همفکری  و تعامل بهتر و بیشتر پیگیری شود.

همچنین رییس بسیج استادان دانشگاه‌های یزد گفت: جدا کردن حوزه و دانشگاه از هم هیچ معنا و مفهومی ندارد و باید حوزویان و دانشگاهیان با برنامه‌های مختلف فرهنگی و علمی و تبادل دیدگاه‌ها و برگزاری نشست‌های مختلف روز به روز بر تقویت فعالان این ۲ سنگر بیفزایند.

«حسین ابویی» افزود: وحدت حوزه و دانشگاه جزو اهداف و آرمان‌های امام (ره) و توصیه‌های مکرر مقام معظم رهبری است در این خصوص کار‌های خوبی توسط حوزه و دانشگاه صورت گرفته، ولی به خاطر اهمیت موضوع اصلا کافی نیست و باید گسترش یابد.

وی اظهار کرد: هدف دانشگاه و حوزه تربیت انسان‌های خدامحور، مخلص، دلسوز و متعهد و متخصص برای خدمت به مردم و کشور و حل مسایل و مشکلات است و باید ارتباط این ۲ مجوعه  اثربخش فرهنگی و علمی با نشست‌ها و برنامه‌های اساسی مورد نیاز افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار