مروری بر زندگی‌نامه شهید «احد محرمی علافی»

شهید «احد محرمی علافی» پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های جنوب شد و پس از مجاهدت‌های بسیار به مجروحیت شیمیایی دچار شده و پس از تحمل درد و رنج فراوان، سرانجام در تاریخ 23 اردیبهشت‌ماه 1382 در تبریز به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۳۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ - 17December 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «احد محرمی علافی» در سال 13 آذرماه 1327 در تبریز به دنیا آمد. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های جنوب شد و پس از مجاهدت‌های بسیار به مجروحیت شیمیایی دچار شده و پس از تحمل درد و رنج فراوان، سرانجام در تاریخ 23 اردیبهشت‌ماه 1382 در تبریز به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «احد محرمی علافی» در سال 13 آذرماه 1327 در تبریز به دنیا آمد. دوران تحصیل خود را قبل از انقلاب در مقطع ابتدایی و راهنمایی به اتمام رساند. مبارزات خود را همگام با شروع انقلاب اسلامی آغاز کرد. در تظاهرات و راهپیمایی‌ها و هدایت افراد علیه رژیم شاهنشاهی نقش موثری ایفا می‌کرد.

احد با شروع جنگ تحمیلی همراه با دوستان قدیمی خود به جبهه‌های جنوب (سوسنگرد) رفت و بعد به کردستان و غرب کشور عزیمت نمود. رشادت‌های زیادی با مسئولیت‌های مختلف در مناطق جنگی از خود نشان داد و چندین بار مجروح شد.

سالیان متمادی با تحمل رنج و درد ناشی از مصدومیت شیمیایی و جانبازی زندگی کرد، همچون شمعی در کنار خانواده‌اش سوخت و جسمش رفته رفته ضعیف و ضعیف‌تر شد اما روحیه‌اش در اوج فشارهای جسمی و روحی بسیار عالی نشان می‌داد و تفاوتی با دوران دفاع مقدس نداشت. این جانباز گرانقدر پس از تحمل چندین سال جراحت وارد در هشت سال دفاع مقدس سرانجام بر اثر شدت جراحت شیمیایی در تاریخ 23 اردیبهشت‌ماه 1382 به شهادت رسید.

خصوصیات بارز شهید:

باتقوا، ایثارگر، شجاع و نترس بود و در مسائل نظامی و اطلاعاتی از تجربیات بالایی برخوردار بود. به نماز جماعت اول وقت و حضور در نماز جمعه مقید بوده و در امر به معروف و نهی از منکر پیش قدم بود و بدون ترس، فریضه امر به معروف را انجام می‌داد.

خاطرات، همرزم شهید:

همیشه من، بچه‌ها و اطرافیان را به تقوا و خط امام و رهبری توصیه می‌کرد. نماز جمعه و نماز را سفارش می‌نمود. بچه‌ها و کودکان را با احترام صدا می‌زد و به آن‌ها شخصیت قائل می‌شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها