چهل‌سالگی سرو/ معرفی کتاب؛

«قاصدک تپه‌های سور»

کتاب «قاصدک تپه‌های سور» روایت خاطرات «علیرضا محمدزاده» از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان خراسان شمالی به قلم «عیسی آگاهی» به نگارش درآمده است.
کد خبر: ۴۳۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ - 17December 2020

«قاصدک تپه های سور»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بجنورد، «قاصدک تپه های سور» عنوان کتابی است که «عیسی آگاهی» خاطرات «علیرضا محمدزاده» پیشکسوت دفاع مقدس خراسان شمالی به نگارش درآورده است.

این کتاب 237 صفحه‌ای را انتشارات «معبر» در سال 1399 به سفارش و حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان شمالی چاپ و منتشر کرده است.

برشی از متن کتاب:

گردان نصرالله با توجه به اینکه گردانی خط شکن بود اما نیروهایش زیاد تابع انضباط نبودند و اتفاقات عجیب و غریب در این گردان زیاد رخ می داد.

یکی از اتفاقات این بود که در ساعات اولیه انجام عملیات و زیر آتش دشمن، ناخودآگاه ضامن نارنجک را کشیدم و در مشتم نگاه داشتم؛ ماسوره اش در نرفته بود و مانده بودم که با این نارنجک چه کار کنم. در آن لحظه اگر ماسوره هم در می رفت با توجه به شیب منطقه، نارنجک به پایین قل می خورد و هیچ اتفاقی نمی افتاد اما نفهمیدم چرا بی اختیار در آن لحظه نارنجک را به دست مصطفی کریمی دادم و گفتم: «مصطفی جان! بیا این نارنجک را تو بینداز».....

در بخشی دیگر از کتاب آمده است:

شب عملیات ( کربلای 4) تعداد زیادی از دوستان و همرزمانمان در جزایر اروند جاماندند و خیلی ها مظلومانه در جریان آب آن رودخانه وحشی جاری شدند. آن شب از گروهان اخلاص، «حمید دستجردی»، «سید مرتضی نظم بجنوردی»، «سید مصیب لنگری»، «سید مرتضی فخر نبوی»، «رضا خرمی»، «امیر درتومیان» و خیلی های دیگر شهادت را بهانه پرواز خود کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار