پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در شهرستان بیجار تشییع و به خاک‌ سپرده شد

پیکر پاک و مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در منطقه شلمچه و عملیات رمضان در شرق بصره به درجه رفیع شهادت نایل آمده بودند، با حضور جمعی از مسوولان و تعداد کمی از مردم ولایت مدار شهرهای توپ آغاج و بابارشانی از توابع شهرستان بیجار تشییع و به خاک سپرده شدند.
کد خبر: ۴۳۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳ - 17December 2020

به گزارش دفاعپرس از کردستان، امام جمعه توپ آغاج در مراسم تشییع و خاکسپاری یک شهید گمنام در این شهر ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می‌گیرند و همواره بر اعمال و رفتار ما نظارت دارند.

حجت‌الاسلام «حکمت حکیمی فر» افزود: با تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام در توپ آغاج، یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس بار دیگر زنده شد.

وی افزود: اقشار مختلف مردم شهر شهید پرور توپ آغاج در طول هشت سال دفاع مقدس در محورهای مقاومت، پشتیبانی و جهاد سازندگی حضور داشتند و تعدادی از فرزندان خود را تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع از مرزهای کشور کرده‌اند.

امام جمعه توپ آغاج با بیان اینکه پیشنهاد ما خاکسپاری پیکر یک شهید گمنام در کنار محل برگزاری آیین سنتی ماه محرم به نام حسن و حسین بود که یکی از مراسم‌های ویژه مردمان این دیار است، افزود: محل فعلی به لحاظ موقعیت شهری در فضای سبز مجاور مزار شهدا قرار دارد.

امروز همچنین پیکر مطهر یک شهید گمنام که در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیده بود با حضور جمع محدودی از مردم و مسوولان در شهر بابارشانی از توابع شهرستان بیجار تشییع و در تپه شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه امروز همزمان پیکر مطهر چهار شهید دفاع مقدس در سنندج و بیجار تشییع و به خاک سپرده شدند، گفت: ۲ شهید در سنندج،  یک شهید در توپ آغاج و یک شهید هم در بابارشانی تدفین شدند.

سردار «ذبیح الله مالکی» در آیین خاکسپاری شهید گمنام در بابارشانی تاکید کرد: مردم این شهر چند سالیست درخواست داده‌اند تا یک شهید گمنام در این دیار به عنوان اولین شهید تشییع و خاکسپاری شود که امروز این خواسته مهم مردم، محقق شد.

شهر بابارشانی تنها شهر در شهرستان بیجار است که تا امروز مزار شهدا نداشت و این شهید اولین شهیدی است که در این دیار به خاک سپرده می‌شود به همین خاطر محل دفن این شهید والامقام که قبرستان قدیمی بود، به تپه شهدا تغییر نام داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار